Live TV app

Met de gratis Live TV app kijkt u via uw abonnement met Interactieve TV van Telfort ook live tv op uw iPad of Android tablet. Zo kijkt u via de app de populairste Nederlandse zenders en een selectie van buitenlandse zenders live op uw iPad of Android tablet.

Overal toegang tot Interactieve TV

Met de TV app kunt u uw iPad of Android tablet gebruiken als afstandsbediening, voor het instellen van herinneringen, om door de tv-gids te bladeren of als u ons Opnemen Pakket heeft zelfs via uw tablet op afstand opnemen.

Apps bij zenderpakketten

Sommige zenderpakketten bieden ook een app aan om thuis of onderweg op uw desktop, laptop, tablet of smartphone naar films, series of documentaires te kijken.

Live TV op tablets

Live TV is beschikbaar op:

  • Apple iPad
  • Apple iPad2
  • Apple iPad3
  • Samsung Galaxy Tab 10.1
  • Samsung Galaxy Tab 8.3
  • Samsung Galaxy Tab 7.7
  • Sony S.

Telfort kan de volledige werking van de applicatie op andere tablets niet garanderen.
Maakt u gebruik van een iPad? Installeer dan de nieuwste software iOS 7.1.2. voor iPad via Instellingen > Algemeen > Software-update.

Wilt u Live TV kijken op uw iPad, maar hoort u geen geluid? Los het op met onze tips.

Veelgestelde vragen

  • Live tv is een dienst van Telfort die het mogelijk maakt om thuis tv te kijken op uw iPad of Android tablet en is onderdeel van de Interactieve TV app.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De volgende zenders zijn beschikbaar via live tv: Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, SBS6, NET5, Veronica/Disney XD, HumorTV 24, NOS Journaal 24, CNN, TV5, SlamTV, BBC1, BBC2, 24 Kitchen, Discovery Channel, TLC, BBC World News* en Jim Jam*

    * Deze zenders zijn alleen beschikbaar voor klanten met een abonnement op het Pluspakket van Interactieve TV.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Download de TV app in de App Store voor de iPad of Google PlayStore voor Android tablets.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Het installeren van de TV app is heel eenvoudig.

    • Download de TV app zoals omschreven bij 'Waar kan ik de TV app downloaden?'
    • Open de TV app en klik op 'Start'.
    • Zet uw televisie en Interactieve tv-ontvanger aan en ga in het menu naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Apparaten'. Kies hier 'Nieuw Apparaat toevoegen'. U krijgt na een paar seconden een verbindingscode te zien.
    • Vul de verbindingscode in op de iPad of Android tablet.
    • Geef toestemming om te verbinden.
    • U kunt nu gebruik maken van de TV app.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Ja, het is mogelijk om live tv te kijken op uw iPad of Android tablet. U kunt hiervoor de TV app installeren.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De TV app voor Android tablets is alleen te gebruiken wanneer uw Android tablet beschikt over minimaal Android 3.0 en een (minimaal) schermformaat heeft van 1024x768 / 1280x768 / 1280x800.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De TV app met live tv is gratis te downloaden in de App Store (iPad) en Google PlayStore (Android tablet).

    Is de TV app al geïnstalleerd dan maakt de App Store of Google PlayStore u erop attent dat er een update van TV app klaar staat. Na downloaden en installeren van deze update is live tv beschikbaar.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Ja, u kunt de tv app gebruiken om 1 of meerdere Interactieve tv-ontvangers te bedienen. Het is ook mogelijk om 1 ontvanger met meerdere iPads of Android tablets te bedienen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De pauzeerfunctie die in de Apple Media Player voor de TV app beschikbaar is maakt gebruik van het interne geheugen van de iPad. De duur van het pauzeren wordt beperkt door de grootte van de in dit geheugen beschikbare ruimte voor deze functionaliteit.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Live tv loopt circa 30 seconden achter bij het beeld op de tv. Dit komt doordat live tv gebruikmaakt van andere signalen dan uw gewone tv.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De TV app start op met live tv wanneer bij het afsluiten van de TV app of het afsluiten van uw iPad of Android tablet naar live tv werd gekeken. Om bij het opstarten met het dashboard te beginnen, moet voor het afsluiten eerst teruggegaan worden naar het dashboard.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Controleer of het dashboard wel werkt of dat zappen met de TV app mogelijk is. Werkt het dashboard ook niet, controleer of er een WiFi verbinding is met een aansluiting waarop Glashart Media IPTV diensten worden aangeboden.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Met de TV app kunt u:

    • Live tv kijken op uw iPad of Android tablet.
    • Een persoonlijk overzicht creëren: het 'dashboard'.
    • Meerdere Interactieve tv-ontvangers koppelen (woonkamer, slaapkamer).
    • In 1 oogopslag zien wat er op tv is en komt.
    • Favoriete kanalen instellen en daarin uw eigen volgorde bepalen.
    • Direct afstemmen op het gewenste kanaal vanaf de iPad of Android tablet.
    • Snel en eenvoudig door de overzichtelijke tv-gids bladeren.
    • Programma-informatie en -details bekijken.
    • Herinneringen instellen op zowel de iPad of Android tablet als op tv.

    Als u beschikt over een Interactieve TV-ontvanger via het Telfort opnemen pakket dan heeft u tevens de beschikking over de volgende functies:

    • Laatste (geplande) opnames bekijken.
    • Alle (geplande) opnames op uw Interactieve tv-ontvanger met opnamefunctie beheren.
    • Niets meer missen met 'Opnemen op afstand'.
    • Een opgenomen programma laten afspelen op tv.
    • Pauzeren van live tv.
    • In 1 keer verbinden zonder in te loggen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

    • Is het geluid geblokkeerd met de schuif rechts onderaan de iPad naast de Volume +/- knop? Deblokkeer de audio.
    • Is er een stekker in de koptelefoon uitgang gestoken? Verwijder de stekker in de uitgang voor de koptelefoon.
    • Is er een stekker met een Audio Uit of Video Uit functionaliteit in de voedingsaansluiting van de iPad gestoken? Verwijder de stekker in de voedingsaansluiting.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Nee, als een Interactieve tv-ontvanger van de stroomvoorziening is losgekoppeld of wanneer deze stand by staat dan wordt in de linker kolom van het dashboard ('U kijkt naar') de mededeling getoond 'Set-Top box offline'. Als de gekoppelde Interactieve tv-ontvanger offline is, dan zijn alle Interactieve tv-ontvanger gerelateerde functies niet beschikbaar en kunt u de tv app niet gebruiken.

    Wel beschikbaar op dat moment:

    • Aanpassingen maken in de dashboardlijst met favorieten.
    • De tv-gids is beschikbaar en actueel.
    • Bij de gekoppelde Interactieve tv-ontvanger met opnamefunctie zijn, als de ontvanger in stand by staat, de gegevens van de opgenomen programma's en geplande opnames actueel en kunnen opnames van programma's gepland en geplande opnames beheerd worden.

    Deze functies zijn ook beschikbaar indien er nog een Interactieve tv-ontvanger via de tv app aan de iPad gekoppeld is.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

    1. Zorg ervoor dat de gekoppelde Interactieve tv-ontvanger aan staat.
    2. Controleer eerst of uw iPad verbinding heeft met internet door bij Instellingen te kijken of er een netwerkverbinding is.
    3. Als er een internetverbinding is, start dan de browser op en probeer een internetpagina te openen.
    4. Als het internet normaal werkt, start dan de TV app opnieuw op en kijk of alles naar behoren werkt.
    5. Zijn er dan nog steeds problemen, verlaat de TV app en druk dan 2x snel achter elkaar op de Aan/Uit knop : er verschijnt onderaan in het beeld een pop-up met alle actieve Applicaties.
    6. Zoek de TV app in dit pop-up scherm op en houdt uw vinger op het logo van de TV app totdat er bovenin de logo's een 'min' teken verschijnt en de logo's gaan 'wiebelen'.
    7. Tik met de vinger op het 'min' teken links boven in het TV app logo, de TV app wordt nu geheel afgesloten.
    8. Verlaat het pop-up scherm door 2x op de Aan/Uit knop te drukken.
    9. Start nu de TV app opnieuw op.
    10. Als er nu nog steeds problemen zijn, probeer het dan na een paar uur nog een keer.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

    1. Zorg ervoor dat de gekoppelde Interactieve tv-ontvanger aan staat.
    2. Controleer eerst of uw tablet verbinding heeft met internet van Telfort door bij Instellingen te kijken of er een netwerkverbinding is.
    3. Als er een Telfort internetverbinding is, start dan de browser op en probeer een internetpagina te openen.
    4. Als het internet normaal werkt, start dan de TV app opnieuw op en kijk of alles naar behoren werkt.
    5. Zijn er dan nog steeds problemen, tab dan in het midden op de onderbalk op het pijltje naar boven en tik op taakbeheer.
    6. Sluit in het pop-up venster de app af door op de X te drukken.
    7. Start nu de TV app opnieuw op.
    8. Als er nu nog steeds problemen zijn, probeer het dan na een paar uur nog een keer.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

    • Het afspelen van een opname kan gestopt worden door op de iPad of Android tablet een tv- of radiokanaal te kiezen.
    • Op de iPad zijn links onderaan en bij de Android tablet rechts onderaan de 'trick-play' -knoppen aanwezig.
    • Op dit moment ontbreekt daar nog de 'Stop' knop, in de volgende release van de TV app wordt de 'Stop' knop toegevoegd.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Om het volume van een bekeken programma met een iPad of Android tablet te regelen moet de Audio output van de gekoppelde Interactieve tv-ontvanger aangestuurd worden. Vergelijkbaar met een speciale instelling op de afstandsbediening.

    Als u echter niet weet hoe u uw afstandsbediening moet programmeren om de Audio output van uw Interactieve tv-ontvanger aan te sturen dan kunnen er problemen ontstaan als de gekoppelde iPad of Android tablet niet bij de tv-ontvanger aanwezig is omdat uw partner deze bijvoorbeeld mee op pad genomen heeft.

    Als het volume van de Interactieve tv-ontvanger met de iPad of Android tablet bijvoorbeeld naar nul is gestuurd en u weet niet hoe u uw afstandsbediening moet programmeren om het ongedaan te maken, dan kan het geluid van de uitzending niet meer aangepast worden. Om dit te voorkomen is de optie niet beschikbaar gemaakt.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Dat ligt aan het feit dat de vermelde opnametijden bij Geplande Opnames onder Recorder op de iPad of Android tablet zijn inclusief de op de Interactieve TV-ontvanger ingestelde instellingen voor 'Eerder beginnen' en 'Later stoppen'.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord