Telfort Interactieve TV gebruiken

Veelgestelde vragen

  • Sommige aanbieders brengen bij Telfort gebruikskosten in rekening voor de televisie-uitzendingen. Dat is onder andere het geval bij RTL XL. Het is voor ons daarom niet mogelijk om deze dienst gratis aan te bieden.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Wanneer de verbinding van uw TV verbindingsset slecht of onstabiel is, kunt u de software van de verbindingsadapters updaten. Deze nieuwe software verbetert de kwaliteit van de verbinding tussen de verbindingsadapters.
    U kunt in één keer al uw verbindingsadapters updaten. Vanaf december 2012 worden alle verbindingsadapters standaard uitgeleverd met de nieuwe software.

    Volg dit stappenplan om de nieuwe software te downloaden en te installeren.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Ik heb al een Digitenne abonnement en een tuner. Wat moet ik doen om mijn Digitenne abonnement gratis te krijgen?

    Telfort stemt met Digitenne van KPN af dat uw abonnement automatisch gratis wordt. U betaalt wel altijd 4,07 voor per maand voor de huur van uw Digitenne tuner. Daarin maakt Telfort geen onderscheid tussen klanten die al een tuner hebben en klanten die nog geen tuner hebben.

    Kijk voor extra informatie in de Telfort online shop.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • U kunt een half uur na uw aanvraag gebruikmaken van het gekozen zenderpakket.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Er zijn twee situaties waarbij een stilstaand beeld of blokjes in beeld kunnen voorkomen.

    Na het wisselen van kanaal

    Een kenmerk van digitale tv is dat vlak na het wisselen van kanaal het beeld opgebouwd moet worden. Dit gaat af en toe gepaard met een stilstaand beeld of blokjes in beeld. Dit is normaal voor digitale tv.

    Tijdens het kijken naar een zender

    Wanneer u tijdens het kijken regelmatig stilstaand beeld of blokjes in beeld ziet, is er een probleem met uw verbinding. Het kan zijn dat u een goed werkende internetverbinding heeft, maar dat het probleem alleen bij Interactieve TV voor komt. Interactieve TV is erg gevoelig voor kleine storingen in de verbinding.

    • Het is belangrijk dat de bekabeling naar de tv-ontvanger juist is. Om zeker te zijn dat u een goede kabel gebruikt, raden wij aan de meegeleverde UTP-kabel te gebruiken of een kabel van type/categorie CAT5 of hoger (als u een eigen kabel wilt gebruiken).
    • Maakt u gebruik van de TV verbindingsset? Dan kan de oorzaak van de verstoringen in het beeld hieraan liggen. Er kan een storingsbron in het stroomnetwerk zitten of de TV verbindingsset is niet juist aangesloten. Neem de handleiding van de TV verbindingsset door. Blijft het probleem zich voordoen, controleer dan of de storing zich met een kabelverbinding ook voordoet.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Een tv-zender kan maximaal 60 minuten op pauze blijven staan. Na 60 minuten springt de zender automatisch naar de live uitzending.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De tv-ontvanger is geoptimaliseerd voor nieuwere tv-toestellen, zoals een LCD-TV. Het kan voorkomen dat op oudere tv-toestellen het menu niet op het beeldscherm past. Dit heeft geen invloed op de kwaliteit van de tv-uitzendingen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De tv-ontvanger kan het tv-signaal dan niet goed ontvangen.

    Wat kunt u doen?

    • Controleer het overzicht met actuele mededelingen, storingen en onderhoud.
    • Probeer een ander kanaal en ga vervolgens terug naar het kanaal met de melding.
    • Controleer of de netwerkkabel tussen de tv-ontvanger en het Telfort modem goed is aangesloten.
    • Start de tv-ontvanger opnieuw op.

    De tv-ontvanger opnieuw opstarten

    • Zet de tv-ontvanger via de afstandsbediening op stand-by
    • Haal de stroomkabel van de tv-ontvanger uit het stopcontact
    • Wacht 30 seconden en sluit de stroomkabel weer aan
    • De tv-ontvanger wordt opnieuw opgestart. Dit kan enkele minuten duren.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Annuleren van opties kan in het menu ‘TV-opties’ in Mijn Telfort. Het is ook mogelijk om opties per brief op te zeggen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Controleer eerst de verbinding van uw televisie. Dit doet u door de televisie via een kabel aan te sluiten op uw tv-ontvanger (dus niet draadloos). Is de verbinding dan wel goed, probeer dan de TV verbindingsset in een ander stopcontact.

    Als de adapters van de TV verbindingsset correct zijn aangesloten horen deze automatisch contact met elkaar te zoeken. Als dit niet zo is raden wij aan om beide adapters tijdelijk op een stekkerblok aan te sluiten en de volgende stappen te doorlopen:

    1. Aan de onderkant van elke adapter vindt u een klein knopje. Houd op één adapter dat knopje ingedrukt totdat alle lampjes uitgaan en even gaan knipperen.
    2. Haal de adapter van het stekkerblok.
    3. Doe vervolgens hetzelfde met de tweede adapter.
    4. Steek nu 1 van de 2 adapters terug.
    5. Druk vervolgens nogmaals op het knopje, maar nu voor maar 3 seconden. Na het loslaten gaat het powerlampje (het linker lampje) knipperen.
    6. Doe hetzelfde vervolgens binnen 2 minuten met de andere adapter.
    7. Op beide adapters moet nu het middelste lampje (het huisje) groen of oranje gaan branden. Als dit middelste lampje rood brandt dan is verbinding tussen de adapters niet goed. Controleer dan of de adapters correct zijn aangesloten met behulp van bovenstaande punten. Als het lampje niet brandt, herhaal dan stap 3 en 4.

    Blijft het probleem zich voor doen en denkt u dat het probleem bij de TV verbindingsset ligt? Neem dan contact op met de Telfort klantenservice.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Het digitale tv-signaal gebruikt dezelfde bandbreedte als uw internetverbinding. Uw downloadsnelheid daalt als u Telfort Interactieve TV en Telfort internet tegelijk gebruikt. Er blijft voldoende snelheid over om normaal te surfen, e-mailen en bellen. Zodra u de tv-ontvanger op stand-by zet, stijgt de downloadsnelheid weer naar het maximaal haalbare niveau.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Het herstarten van het modem en de tv-ontvanger kan dit probleem verhelpen.

    1. Zet de tv-ontvanger uit door de stekker uit het stopcontact te halen.
    2. Zet het Telfort modem uit, wacht 10 seconden en zet het modem weer aan.
    3. Wacht tot het 'internetlampje' op uw Telfort modem continu groen brandt.
    4. Zet dan de tv-ontvanger opnieuw aan door de stekker in het stopcontact te steken.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Ja, je kunt de stand-by tijd aanpassen in de instellingen van je tv-ontvanger.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Bekijk de lijst met tv- en radiozenders in uw Telfort abonnement of vind met de gidsknop op uw afstandsbediening de elektronische programmagids van de Telfort tv-ontvanger. Op onze website vindt u de wijzigingen in het zenderaanbod.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Telfort interactieve TV Online is beschikbaar voor uw computer, smartphone (iPhone/Android) en tablet (iPad/Android).

    Telfort interactieve TV Online op uw computer

    De app voor Telfort interactieve TV Online kunt u downloaden uit de App Store of Market van uw tablet of smartphone.

    Telfort interactieve TV Online in de iTunes appstore
    Telfort interactieve TV Online in de Android Market

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Het Kidspakket zit niet in de Videotheek Thuis, maar is een los te bestellen pakket. Dit Kidspakket kunt u activeren via Mijn Telfort of de Telfort klantenservice. Vervolgens vindt u in het zenderoverzicht de extra kinderzenders.

    Naast extra kinderzenders krijgt u met het Kidspakket ook extra kinderfilms aangeboden. Deze films kunt u in een speciaal menu wél terugvinden in de Videotheek Thuis.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • De inhoud van Programma Gemist wordt gevuld door de zenders. Alle programma’s die de zenders aanleveren, worden automatisch toegevoegd. Programma’s die niet worden toegevoegd door de zenders zijn niet terug te kijken bij Programma Gemist.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Niet alle programma’s zijn in breedbeeld beschikbaar. Om het beeld op te vullen, worden zwarte randen getoond. Sommige tv’s hebben de mogelijkheid om de beeldverhouding op Pan & Scan te zetten. De zwarte randen zijn dan niet meer zichtbaar.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Dit is afhankelijk van uw modem. Niet alle Telfort modems zijn geschikt voor Interactieve TV. Is uw Telfort modem niet geschikt voor Telfort interactieve TV, dan krijgt u van ons een modem in bruikleen. Tijdens uw bestelling geven wij aan of u een nieuw modem van ons krijgt.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • Dat kan. In de meeste gevallen kunt u een tweede ontvanger voor Interactieve TV bestellen, zodat u op meerdere tv’s Telfort interactieve TV heeft.

    Daarnaast kunt u een gratis abonnement op Digitenne van KPN aanvragen. U betaalt alleen huur per maand per Digitenne ontvanger tot een maximum van 3 ontvangers.

    Kijk voor actuele prijzen in de Telfort online shop.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord

  • U kunt Interactieve TV alleen gebruiken in combinatie met een Telfort internet abonnement: Internet Instap, Internet Standaard of Internet Extra.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

    Verklaar uw antwoord