Skip to content
Home \Glasvezel \Welkom Concepts

Welkom bij Telfort glasvezel

Glasvezelprovider Concepts gaat verder door het leven als Telfort. Op deze pagina vindt u meer informatie over de overgang van Concepts naar Telfort.

Welkom bij Telfort glasvezel

U bent onlangs geïnformeerd over het feit dat Concepts verder door het leven gaat als Telfort. In de brief die u heeft ontvangen, vindt u de wijzigingen die van toepassing zijn op uw abonnement. Als u hiermee akkoord bent hoeft u niets te doen en wordt u automatisch klant van Telfort.

Bij Telfort bent u in goede handen!

Indien u nog vragen heeft, hopen we deze te kunnen beantwoorden met behulp van de veelgestelde vragen

Ik maak gebruik van mijn abonnement

Algemeen

Waarom wordt Concepts nu Telfort?

Concepts is overgenomen door KPN. Er is besloten dat de klanten die Conceptsdiensten ontvangen, nu diensten door Telfort geleverd gaan krijgen. Telfort is onderdeel van KPN.

Wat verandert er voor mij?

Wat er voor u verandert is afhankelijk van de diensten die u momenteel afneemt bij Concepts. In de brief die u heeft ontvangen staat precies uitgelegd wat het voor u betekent.

Moet ik zelf iets doen om omgezet te worden naar Telfort?

Als u akkoord bent met uw aangepaste abonnement hoeft u niets te doen. U wordt dan automatisch klant van Telfort en ontvangt het Telfortabonnement dat in uw brief vermeld staat.

Ik ben het niet eens met de overgang naar Telfort. Mag ik mijn contract beëindigen?

U heeft het recht om uw contract binnen 1 maand na ontvangst van de brief te ontbinden. Dit kunt u telefonisch doen via nummer 088-1200 000.

Zijn er nieuwe Algemene Voorwaarden van toepassing op mijn nieuwe contract met Telfort?

Ja, Telfort heeft andere Algemene Voorwaarden. Deze gelden straks ook voor u en zijn hier te vinden. U heeft deze Algemene Voorwaarden ontvangen bij de informatiebrief.

Krijg ik bij Telfort ook korting op mijn abonnement?

Telfort biedt vaste lage prijzen en geen kortingen. Maar eventuele resterende kortingen op uw Concepts abonnement verrekent Telfort automatisch.

Ga ik automatisch een nieuw jaarcontract aan bij de overgang naar Telfort?

Nee, wanneer u momenteel diensten afneemt van Concepts dan blijft deze contractperiode gehandhaafd. U gaat niet automatisch een nieuw jaarcontract aan.

Facturatie

Wie incasseert mijn abonnementskosten voortaan?

Telfort zal via een automatische incasso onder rekeningnummer 274250 ten name van Telfort glasvezel uw maandelijkse kosten incasseren.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn factuur van Telfort?

Abonnementskosten worden, net als bij Concepts, één maand vooruit gefactureerd. Verbruik wordt altijd achteraf gefactureerd, maar tegelijk met de abonnementsfactuur.

U ontvangt één gecombineerde factuur waar zowel abonnementskosten als verbruik op staan. De datum van facturatie zal niet wijzigen.

U kunt uw facturen alleen (digitaal) inzien via Mijn Telfort. Telfort biedt niet de mogelijkheid om een papieren factuur te ontvangen.

Krijg ik bij Telfort ook toegang tot een persoonlijke online omgeving?

Ja, na ontvangst van uw bevestigingsbrief heeft u toegang tot Mijn Telfort. Via Mijn Telfort kunt u uw factuur inzien, uw gegevens en uw abonnement aanpassen. Uw huidige inloggegevens voor 'Mijn Servicepunt' zijn tevens te gebruiken voor 'Mijn Telfort'.

Internet

Behoud ik mijn internetsnelheid?

U krijgt het Telfort abonnement dat het beste aansluit qua inhoud, prijs en/of internetsnelheid op uw abonnement van Concepts. In de informatiebrief kunt u zien welke internetsnelheid u bij Telfort ontvangt.

Hoeveel emailaccounts kan ik gebruiken?

Bij Concepts ontving u standaard 4 e-mailaccounts, bij Telfort zijn dit er standaard 2. De e-mailaccounts die u nu gebruikt kunt u blijven gebruiken. Nieuwe Concepts e-mailadressen kunnen echter niet meer worden aangemaakt. U kunt echter wel nieuwe Telfort accounts aanmaken.

Hoeveel Aliassen kan ik gebruiken?

Bij Concepts had u de mogelijkheid 10 aliassen aan te maken per account (e-mailadres). Bij Telfort zijn dit er 5. Bestaande aliassen kunt u blijven behouden.

Kan ik gebruik maken van een Newsserver?

Telfort ondersteunt deze dienst niet.

Ik heb de dienst F-Secure, verandert er iets in mijn instellingen?

Uitgangspunt is dat u uw keys kunt blijven gebruiken.

Kan ik Kliksafe blijven gebruiken?

Deze dienst kan niet worden aangeboden door Telfort.

Televisie

Wat verandert er precies aan het zenderaanbod op analoge en digitale TV?

Hieraan verandert niets. U vindt hier het zenderaanbod op analoge en digitale TV.

Wat verandert er aan het zenderaanbod op Interactieve TV?

Het Interactieve TV zenderaanbod van Telfort is anders dan bij Concepts. Bekijk het zenderaanbod van Interactieve TV.

Welke extra zenderpakketten zijn verkrijgbaar bij Telfort?

Telfort biedt een uitgebreid assortiment aan extra zenderpakketten. Bekijk alle zenderpakketten van Interactieve TV.

Wijzigen de instellingen van mijn digitale televisie?

De look en feel van uw televisiedienst zal worden aangepast aan de Telfort huisstijl, hiervoor hoeft u niets te doen. Pincodes zullen na de omzetting gelijk blijven en niet wijzigen. Ook geblokkeerde zenders zullen worden onthouden en geplande opnames en herinneringen blijven ongewijzigd.

De instellingen van uw televisie zullen slechts op 1 punt wijzigen: uw favorieten moeten in de TV mozaïek opnieuw ingesteld worden.

Kan ik gebruik blijven maken van de videotheek (Video on Demand)?

U kunt na de omzetting naar Telfort gewoon gebruik blijven maken van de Video on Demand Dienst (VoD). Ook zijn de inlogcodes en wachtwoorden, bestellimieten etc. gelijk gebleven. De films zullen echter door Telfort aan u gefactureerd worden. Indien u bij Concepts in de afgelopen periode van de Video On Demand ( VOD) dienst gebruikt heeft gemaakt ontvangt u bij uw eerste Telfort factuur een rekening voor eventueel openstaande VoD-transacties. Indien u tijdens de omzetting nog in de huurperiode van een film zit, kunt u deze film gewoon blijven bekijken.

De instellingen van uw Video On Demand (VoD) zullen slechts op enkele punten wijzigen:

  • Eerder bestelde films (filmhistorie) verdwijnen na de migratie
  • MovieMax films, opgeslagen in favorieten zullen verdwijnen

Kan ik de Live TV App blijven gebruiken?

Wanneer u gebruik maakt van de live TV App van Glashart Media kunt dit blijven doen mits u deze TV App opnieuw koppelt met de tv-ontvanger. Omdat de tv-ontvanger-id wijzigt dient deze App opnieuw gekoppeld te worden. Wanneer u dit niet doet zal u de eerste keer dat u gebruik wenst te maken van de App een foutmelding krijgen. De live App instellingen zoals favorieten, herinneringen en geplande opnames blijven hierna gewoon bestaan. Klik hier voor afbeeldingen over het koppelen van Ipad en Android aangaande de Live TV App.

Ik maak gebruik van de dienst HBO, behoud ik deze dienst?

Indien u gebruik maakt van de dienst HBO bij Concepts blijft u automatisch dit pakket afnemen bij Telfort. Omdat na de omzetting naar Telfort de tv-ontvanger-ID wijzigt dient u uw HBO GO account wel opnieuw te koppelen aan de tv-ontvanger. Wanneer u dit niet doet zal u de eerst volgende keer dat u gebruik wenst te maken van de diensten een foutmelding krijgen. U kunt pas weer gebruik maken van de dienst wanneer de koppeling van de tv-ontvanger opnieuw tot stand is gebracht.

Bellen

Kan ik bij Telfort ook onderling gratis bellen met andere klanten?

Nee, binnen Telfort is onderling gratis bellen niet mogelijk. U betaalt hiervoor het reguliere tarief.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer meenemen naar Telfort?

Ja, u neemt uw huidige nummer automatisch mee naar Telfort.

Wanneer u bij Concepts geen gebruik maakte van de telefoniedienst en u deze in de nieuwe situatie wél ontvangt dan krijgt u automatisch een nieuw nummer. Wilt u uw huidige nummer meenemen? Dat kan! neem dan contact op met de klantenservice, dan regelen we dit graag voor u.

Kan ik mijn tweede telefoonnummer blijven behouden?

Ja, wanneer u bij Concepts gebruikmaakte van een tweede telefoonnummer zal dit bij Telfort ongewijzigd blijven.

Welke beltarieven gelden bij Telfort?

Bij Telfort heeft u de volgende beltarieven voor bellen binnen Nederland: 9 ct starttarief, 9 ct naar vast en mobiel in Nederland. Klik hier voor meer informatie over de beltarieven.

Kan ik gebruik maken van Voicemail?

U kon bij Concepts geen gebruik maken van een voicemaildienst. Na de omzetting naar Telfort heeft u echter wel toegang tot deze dienst en kunt u deze in gebruik nemen. Het instellen van uw voicemail kan door met de vaste telefoon te bellen naar 1233.

Wanneer u geen gebruik wenst te maken van de voicemaildienst dan kunt u deze dienst via Mijn Telfort uitschakelen.

Ik maak nog geen gebruik van mijn abonnement

Algemeen

Waarom wordt Concepts nu Telfort?

Concepts is overgenomen door KPN. Er is besloten dat klanten die voor diensten van Concepts hebben gekozen, diensten door Telfort geleverd gaan krijgen. Telfort is onderdeel van KPN.

Wat verandert er voor mij?

Wat er voor u verandert is afhankelijk van de diensten waarvoor u heeft gekozen bij Concepts. In de brief die u heeft ontvangen staat precies uitgelegd wat het voor u betekent.

Moet ik zelf iets doen om omgezet te worden naar Telfort?

Als u akkoord bent met uw aangepaste abonnement hoeft u niets te doen. U wordt dan automatisch klant van Telfort en ontvangt het Telfortabonnement dat in uw brief vermeld staat. U dient natuurlijk wel eerst aangesloten te worden op het glasvezelnetwerk. Hierin verandert niets. Reggefiber legt het glasvezelnetwerk in uw woonplaats aan. Kijk op www.eindelijkglasvezel.nl voor de planning van de aanleg in uw woonplaats. Zodra uw woning is voorzien van een glasvezelaansluiting wordt er contact met u opgenomen in verband met het activeren van de door u gekozen diensten.

Ik ben het niet eens met de overgang naar Telfort. Mag ik mijn contract beëindigen?

U heeft het recht om uw contract binnen 1 maand na ontvangst van de brief te ontbinden. Dit kunt u telefonisch doen via nummer 088-1200 000.

Zijn er nieuwe Algemene Voorwaarden van toepassing op mijn nieuwe contract met Telfort?

Ja, Telfort heeft andere Algemene Voorwaarden. Deze gelden straks ook voor u en zijn hier te vinden. U heeft deze Algemene Voorwaarden ontvangen bij de informatiebrief.

Krijg ik bij Telfort ook korting op mijn abonnement?

Telfort biedt vaste lage prijzen en geen kortingen. Maar eventuele resterende kortingen op uw Concepts abonnement verrekent Telfort automatisch.

Ga ik een jaarcontract aan bij de overgang naar Telfort?

Ja, net zoals bij Concepts zal uw initiële contractperiode 1 jaar zijn.

Facturatie

Wie incasseert de abonnementskosten voor mijn glasvezeldiensten?

Wanneer u gebruik maakt van uw glasvezeldiensten zal Telfort via een automatische incasso onder rekeningnummer 274250 ten name van Telfort glasvezel uw maandelijkse kosten incasseren.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn factuur van Telfort?

Abonnementskosten worden net als bij Concepts één maand vooruit gefactureerd. Verbruik wordt altijd achteraf gefactureerd, maar tegelijk met de abonnement factuur. U ontvangt straks één gecombineerde factuur waar zowel abonnementskosten als verbruik op staan.

U kunt uw facturen alleen (digitaal) inzien via Mijn Telfort. Telfort biedt niet de mogelijkheid om een papieren factuur te ontvangen.

Krijg ik bij Telfort ook toegang tot een persoonlijke online omgeving?

Ja, na ontvangst van uw bevestigingsbrief heeft u toegang tot Mijn Telfort. Via Mijn Telfort kunt u uw factuur inzien, uw gegevens en uw abonnement aanpassen. De inlogcodes voor deze 'Mijn Telfort' omgeving blijven ongewijzigd.

Internet

Behoud ik mijn internetsnelheid?

U krijgt het Telfort abonnement dat het beste aansluit qua inhoud, prijs en/of internetsnelheid op uw abonnement van Concepts. In de brief ziet u welke internetsnelheid u bij Telfort ontvangt.

Hoeveel e-mailaccounts kan ik gebruiken?

Bij Telfort ontvangt u standaard 2 e-mailaccounts.

Hoeveel aliassen kan ik gebruiken?

Bij Telfort heeft u de mogelijkheid 5 aliassen aan te maken per account (e-mailadres).

Kan ik gebruik maken van een news server?

Telfort ondersteunt deze dienst niet.

Televisie

Wat verandert er aan het zenderaanbod op Interactieve TV?

Het Interactieve TV zenderaanbod van Telfort is anders dan bij Concepts. Bekijk het zenderaanbod van Interactieve TV.

Welke extra zenderpakketten zijn verkrijgbaar bij Telfort?

Telfort biedt een uitgebreid assortiment aan extra zenderpakketten. Bekijk alle zenderpakketten van Interactieve TV.

Kan ik gebruik gaan maken van de videotheek (Video on Demand)?

U kunt na de omzetting naar Telfort ook gebruik gaan maken van de Video on Demand Dienst (VoD).

Wat is het zenderaanbod op analoge en digitale TV?

U vindt hier het zenderaanbod op analoge en digitale TV.

Bellen

Kan ik bij Telfort ook onderling gratis bellen met andere klanten?

Nee, bij Telfort is onderling gratis bellen niet mogelijk. U gaat hiervoor het reguliere tarief betalen.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer meenemen naar Telfort?

Ja, wanneer u heeft aangegeven uw telefoonnummer te willen behouden zal dit nummer worden meegenomen naar Telfort.

Kan ik mijn tweede telefoonnummer blijven behouden?

Nee, het is bij Telfort niet mogelijk om gebruik te maken van een tweede telefoonnummer.

Welke beltarieven gelden bij Telfort?

Bij Telfort heeft u de volgende beltarieven voor bellen binnen Nederland: 9 ct starttarief, 9 ct naar vast en mobiel in Nederland. Klik hier voor meer informatie over de beltarieven.

Kan ik gebruik maken van Voicemail?

Wanneer u bent aangesloten op het glasvezelnetwerk en u uw abonnement in gebruik neemt, kunt bij Telfort gebruik maken van de voicemaildienst. Bij Concepts was dit niet mogelijk. Het instellen van uw voicemail kan door met de vaste telefoon te bellen naar 1233.

Wanneer u geen gebruik wenst te maken van de voicemaildienst dan kunt u deze dienst via Mijn Telfort uitschakelen.