Blog

Aankopen in Google Play Store betalen via Telfort Factuur

17 juli 2018 13:00

Bij Telfort kun je nu aankopen in de Google Play Store betalen via je Telfort factuur. Je hoeft dus niet meer te betalen met een creditcard of Paypal. In dit artikel leggen we je uit hoe je dit doet.

Wat is de Google Play Store?

De Google Play Store is de Android-tegenhanger van App Store van Apple. Via de Play Store kan je zowel gratis als betaalde apps en games downloaden en installeren. Vanaf nu kun je ook betaalde apps afrekenen via de Telfort telefoonrekening. Ook als je Sim Only of Prepaid hebt.

Hoe werkt betalen met je factuur?


1. Open de Google Play Store app op je Android smartphone.
Let op: de eerste keer heb je hier een mobiele internetverbinding van Telfort, in Nederland voor nodig. Hierna kun je ook een WiFi-verbinding gebruiken.
2. Download je aankoop.
3. Kies bij betaalmethode voor ‘Betalen via je Telfort factuur’. Je ontvangt een bevestigingsmail van Google op het mailadres van je Google-account.

Waar vind ik de kosten terug?

Je vindt de kosten van de app op de factuur van je mobiele Telfort abonnement, onder ‘Downloads Google Play Store’. In je verbruiksspecificatie in Mijn Telfort kun je elke aankoop apart terugvinden.

Werkt betalen met je factuur niet?

• Je hebt je limiet bereikt.
Voor betalen via je factuur geldt een maximum van 50,- per aankoop en van 300,- per kalendermaand.
• Je hebt betalen via je factuur geblokkeerd.
Bel de klantenservice om de blokkade op te heffen.
• Je hebt een betalingsachterstand bij Telfort.
Betalen via je factuur is niet mogelijk als je een betalingsachterstand hebt. Als de betalingsachterstand onlangs is opgelost, kan het 2 weken duren voordat betalen met je factuur mogelijk wordt.
• Je bent onlangs overgestapt van prepaid naar abonnement.
Als je bent overgestapt van Telfort Prepaid naar een Telfort abonnement, kan het 2 weken duren voordat betalen via de factuur mogelijk wordt.
• Je hebt je niet correct aangemeld.
De eerste keer heb je een mobiele internetverbinding van Telfort in Nederland nodig om je aan te melden. Dat is noodzakelijk om vast stellen of je gebruik kunt maken van ‘Betalen via je factuur.’

Betalen met je factuur blokkeren

Wil je ‘Betalen via de factuur blokkeren’, zodat het niet meer mogelijk is om aankopen in Google Play te betalen via de Telfort factuur? Neem dan contact op met de Telfort klantenservice. De klantenservice kan ‘Betalen via de factuur’ blokkeren of deblokkeren.

Aankopen beveiligen met pincode

In de Google Play app kun je instellen dat er om een wachtwoord of pincode wordt gevraagd bij elke aankoop. Zo kun je onverwachte kosten of misbruik voorkomen. Ga hiervoor in Google Play naar Instellingen en kies voor ‘Verificatie vereisen voor aankopen.’

Vragen over een aankoop of betaling in de Google Play Store

Heb je een vraag of klacht over de app? Stel je vraag aan de app-ontwikkelaar. Open de Google Play app, klik op de link in de aankoopbevestiging of log met je Gmail account in op wallet.google.com.

Heb je een vraag over de Telfort factuur? Kijk dan op onze pagina Factuur en verbruik.

Geschreven door Kim

Blijf op de hoogte over tech en telecom met onze blog artikelen.

~Kim
mobiel
Android
Doe er je voordeel mee

Meest populaire blog artikelen

CombiVoordeel is vernieuwd: 2x zoveel data én een extra voordeel

WiFi Versterker: overal in huis een sterk WiFi-signaal

Contacten overzetten naar je nieuwe telefoon? Zo doe je dat

Deze vernieuwde Thuis abonnementen stel je zelf samen

WiFi snelheid verbeteren: optimale WiFi in 4 stappen

Ga je verhuizen? Gebruik dan de Telfort checklist