Overstappen naar Telfort. Zo gepiept!

Overstappen naar een andere provider is altijd spannend. Gelukkig hoef je zelf weinig te doen om je huidige nummer naar ons over te zetten.
Dat doen wij gewoon voor je. Op deze pagina lees je er alles over.

Direct overstappen naar Telfort


Het aanvragen van nummerbehoud

Tijdens het bestellen van je abonnement kun je eenvoudig aangeven of je een telefoonnummer wilt behouden. Je hebt daarbij de volgende gegevens nodig:

  • Het mobiele nummer dat je wilt behouden
  • Of het een privé of zakelijk abonnement is
  • Heb je een zakelijk abonnement? Dan hebben we ook je klantnummer nodig

Belangrijk bij nummerbehoud is dat je weet wanneer je contract afloopt. Loopt je contract binnen 60 dagen af? Dan kun je gerust overstappen.

Als je bestelling is geplaatst, ontvang je van ons een sms'je met de bevestiging van nummerbehoud.




Scherm met telefoonnummerbehoud aanvragen





3-in-1 simkaart van Telfort

Een nieuwe simkaart met je huidige nummer

Bij je bestelling ontvang je een nieuwe 3-in-1 simkaart. Die is geschikt voor elke telefoon. Je drukt eenvoudig het juiste formaat uit de kaart.
Past dus altijd!

Op de datum dat je huidige nummer naar ons wordt overgezet, zorgen wij dat je nummer op deze nieuwe simkaart komt te staan.

Het enige wat je hoeft te doen is dit magische chipje in je telefoon te stoppen. Daarna kan je gewoon internetten en bellen met je vertrouwde nummer, op ons heerlijke netwerk.

Wanneer gaat 'ie dan in?

Standaard is de opzegtermijn van je huidige contract 1 maand. Als je al buiten je contract bent, kun je over 1 maand worden overgezet. Je kunt zelf ook een latere datum kiezen. Voor zakelijke klanten is de opzegtermijn 3 maanden.

Kies je zelf een datum, dan weet je zeker dat je telefoonnummer over wordt gezet wanneer jou dat uitkomt.





Datumprikker

Kan je nog niet overstappen?


Wij wachten wel even op je! Bij ons geniet je van vele voordelen zoals MB's en minuten meenemen naar de volgende maand, gebruikmaken van het betrouwbare KPN-netwerk en nog veel meer.

Gebruik de Telfort Datumprikker en we houden je op de hoogte vanaf het moment dat je kunt overstappen. Aanmelden is zonder verplichtingen. Verwelkomen we je binnenkort?

Ga naar de datumprikker



De meest gestelde vragen over overstappen


Als ik met mijn telefoonnummer overstap naar Telfort, ben ik dan onbereikbaar?

Als je naar ons overstapt blijf je gewoon bereikbaar via de simkaart van je oude provider. Je kiest zelf wanneer je overstapt naar ons. Meestal kan dat al na 1 maand. Je telefoonnummer wordt op de door jouw gekozen dag automatisch op de simkaart van Telfort geplaatst. Stop 'm op die dag in je telefoon en je internet en belt met je vertrouwde nummer op het ons netwerk.

Moet ik mijn abonnement zelf opzeggen bij mijn huidige provider?

Nee, dat regelen wij voor je. Als je zelf het abonnement opzegt, bestaat de kans dat ook je telefoonnummer verloren gaat. Geef bij je bestelling aan dat je jouw telefoonnummer wilt behouden, dan regelen wij de rest. Je krijgt automatisch een bevestiging van je oude provider dat je abonnement wordt opgezegd.

Heb ik dubbele kosten als ik nu een abonnement afsluit?

Nee. Dubbele kosten is zonde geld. Stap je over naar ons, dan zorgen wij dat je vertrouwde nummer ingaat op de dag die jij hebt uitgekozen. Zo weet je zeker dat je oude abonnement stopt en je abonnement van Telfort start.

Waar vind ik het de einddatum van mijn contact?

De einddatum van je contract kan je op meerdere manieren vinden:

  • In de app van je oude provider
  • In de 'Mijn' omgeving op de website van je oude provider
  • De klantenservice van je oude provider kan je deze informatie ook geven