Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Automatische incasso mislukt


Je factuur betaal je bij Telfort altijd via automatische incasso. Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer niet lukt. Je ontvangt dan bericht van Telfort met het verzoek om het openstaande bedrag zelf over te maken.


Oorzaken voor het mislukken van automatische incasso

De automatische incasso kan mislukken, omdat:

  • Het saldo op je rekening is ontoereikend op het moment van afschrijving
  • Het rekeningnummer onbekend is, of niet klopt
  • Er zit een incassoblokkade op je rekening*

In Mijn Telfort kun je je gegevens controleren en wijzigen.

* Neem voor meer informatie contact op met je bank.


Openstaande facturen betalen via iDEAL

Als een automatische incasso is mislukt, verzoeken we je vriendelijk om zelf het openstaande bedrag over te maken of via iDEAL te betalen. Dit kan in Mijn Telfort of in de Mijn Telfort App.

Log in op Mijn Telfort en betaal via iDEAL

Betaal met iDEAL via de Mijn Telfort App (Android)

Betaal met iDEAL via de Mijn Telfort App (iOS)

TIP: Betaal je factuur via iDEAL. Als je via iDEAL betaalt, zullen we binnen enkele uren je betaling verwerken en je aansluiting deblokkeren.

Zelf betalen

Liever handmatig betalen? Maak het openstaande bedrag over naar rekeningnummer NL91INGB0000274250, ter attentie van Telfort en onder vermelding van je klantnummer. Let op! Deze manier van betalen duurt langer dan bij betaling via iDEAL. Het aansluiten zal daarom ook langer duren.

Waar staat mijn klantnummer?

Weet je je klantnummer niet? Je vindt het klantnummer op de factuur, in de maandelijkse e-mail over de nieuwe factuur, en in de bijlage van de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.