Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Bellen in en naar het buitenland

Sinds 15 juni 2017 kun je in de EU bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundel.
Meer informatie

Wil je bellen naar een buitenlands nummer, of wil je bellen in het buitenland? Dit werkt anders dan bellen binnen Nederland:

  • Je toetst een landcode in vóór elk nummer dat je belt.
  • Wil je vanuit Nederland bellen naar het buitenland? Dan heb je geen bundel nodig. Je betaalt kosten buiten de bundel voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland.

Binnen de EU

Binnen de EU bel je vanuit je Nederlandse bundel. Is je bundel op en wil je bellen in het buitenland? Dan maak je kosten buiten je bundel.

Buiten de EU

Buiten de EU betaal je per minuut en gesprek. Deze kosten gaan niet uit je Nederlandse bundel.

Landcodes voor bellen in en naar het buitenland

Je hebt een landcode nodig om te bellen in en naar het buitenland. Je toetst de landcode in vóór het nummer dat je wilt bellen. Bekijk het overzicht van alle landcodes.

Je voert een nummer als volgt in: 00 | landcode | telefoonnummer (zonder 0). Vergeet niet de eerste nul van het telefoonnummer te verwijderen. Het nummer 0612345678 wordt dan: 0031612345678.

Problemen met bellen in en naar het buitenland

  • Bellen in het buitenland lukt niet
    • Controleer of je de juiste landcode hebt gebruikt.
    • Selecteer een ander netwerk in je toestel. In veel landen werkt Telfort samen met meerdere netwerkaanbieders.
    • Controleer of je toestel het juiste netwerk ondersteunt. Bekijk hiervoor de toestelspecificaties van je toestel. Sommige toestellen werken niet in Noord-Amerika, Zuid-Amerika of Azië. Voorbeeld: in de Verenigde Staten heb je een toestel nodig dat een netwerk van 1900 MHz ondersteunt.
    • Zet je toestel uit en aan.

    Is je probleem nog niet opgelost? Laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

    Naar het forum

  • Bellen naar het buitenland lukt niet
    • Controleer of je de juiste landcode hebt gebruikt.
    • Zet je toestel uit en aan.

    Is je probleem nog niet opgelost? Laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

    Naar het forum

  • Bellen met prepaid lukt niet

    Wordt het nummer niet herkend en heb je prepaid? Toets dan vóór de landcode en het telefoonnummer *123* in, en sluit het nummer af met een hekje. Het nummer 0612345678 wordt dan: *123*0031612345678#. Voor sommige netwerken is dit niet nodig:

    België

    • Base
    • Mobistar
    • Proximus

    Duitsland

    • E-Plus
    • O2
    • T-Mobile
    • Vodafone

    Frankrijk

    • Bouygues Telecom
    • Orange
    • SFR

    Groot-Brittanië

    • O2
    • Orange
    • Vodafone
    • T-Mobile

    Italië

    • Vodafone

    Oostenrijk

    • Mobilkom
    • One
    • Telering
    • T-Mobile

    Portugal

    • Optimus
    • TMN

    Spanje

    • Telefónica
    • Vodafone

    Zwitserland

    • Sunrise

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: