Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Bestaand abonnement wijzigen naar glasvezel


Heb je al Internet van Telfort via ADSL en is of komt er binnenkort op jouw adres ook internet via glasvezel beschikbaar? Wijzig dan jouw abonnement om gebruik te maken van Internet van Telfort via glasvezel. Via glasvezel heb je een nog stabielere en snellere verbinding. Met glasvezel is een download- en uploadsnelheid van 200 Mb/s mogelijk, zelfs als de hele buurt online is.


Doe de postcodecheck en bekijk of glasvezel voor jou al beschikbaar is.


Wijzig je abonnement via Mijn Telfort

Belangrijk om te weten


  • E-mailadres
    Je behoudt na de overstap je @telfort.nl of @tiscali.nl e-mailadres.
  • Apparatuur
    De apparatuur die je op dit moment van Telfort in bruikleen hebt, dien je terug te sturen als je glasvezelaansluiting is opgeleverd. Bij je glasvezelabonnement krijg je nieuwe apparatuur in bruikleen.
  • Telfort Veilig
    Maak je gebruik van Telfort Veilig? Dit vervalt als je overstapt naar glasvezel. Je kunt Telfort Veilig opnieuw bestellen bij het glasvezelabonnement.
  • Digitenne
    Heb je nu Digitenne en wil je dit opzeggen als je glasvezel hebt? Dit kun je eenvoudig zelf doen door te bellen met de klantenservice van Digitenne op 0800-0402.
  • Persoonlijk alarmsysteem

    Gebruik je een persoonlijk alarmsysteem via Vast bellen van Telfort? Niet alle (persoonlijke) alarmsystemen werken in combinatie met Telfort Vast bellen via glasvezel.

    • Bij traditionele telefonie via een vaste lijn is een goede overdracht van telefonische alarmmeldingen gegarandeerd.
    • Bij telefonie via je internetverbinding is een goede overdracht van telefonische alarmmeldingen niet gegarandeerd. Het kan namelijk gebeuren dat er geen verbinding mogelijk is met de meldkamer. Zelfs als de telefoonverbinding via internet wel ongestoord werkt, voldoet telefonische alarmering via internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen.
    • Heb je een woonhuisalarm dat is aangesloten op een alarmcentrale? Of heb je een persoonlijk alarm waarmee je met 1 druk op de knop de meldkamer kunt laten weten dat je hulp nodig hebt? Dan adviseren wij om gebruik te blijven maken van traditionele vaste telefonie. Hierbij werkt de telefonische alarmering in iedere situatie gegarandeerd.
  • Overstappen als je nog een contract hebt
    Heb je nog een jaarcontract bij Telfort Internet, TV & Bellen? Dat is geen probleem. Bij het overstappen van Telfort internet naar glasvezel, ga je een nieuw jaarcontract aan voor je glasvezelabonnement.
  • Behoud van homepage bij overstap naar Internet van Telfort via glasvezel

    Heb je bij Telfort Internet, TV & Bellen een eigen homepage? Internet, TV & Bellen via glasvezel biedt geen homepageruimte aan. Als je van Internet van Telfort overstapt naar een Internet van Telfort via glasvezel, dan blijft je homepage bij Telfort internet gewoon online staan. Je site blijft bereikbaar. Vanaf het moment dat je diensten via glasvezel geactiveerd zijn, kun je geen aanpassingen meer maken aan je homepage. Je kunt je bestanden nog wel downloaden en eventueel ergens anders onderbrengen (buiten Telfort).

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: