Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Betalen factuur Mobiel


Elke maand sturen we een e-mail met je factuur. Je betaalt je factuur standaard via automatische incasso. Als de incasso mislukt, sturen we je een herinnering om de factuur alsnog te betalen. Als je je openstaande factuur niet op tijd betaalt, heb je een betalingsachterstand en wordt je mobiele nummer mogelijk geblokkeerd.

Hieronder leggen we uit hoe je openstaande facturen kunt betalen en wat er gebeurt als je niet op tijd betaalt.

Transparant 1

Openstaande factuur betalen

Hoe kan ik betalen?

Als je een e-mail van Telfort hebt ontvangen met een betalingsherinnering kan je via iDEAL betalen. Via de link in de e-mail kun je direct betalen. We verwerken je betaling dan veel sneller, al binnen enkele uren. Je kan via iDEAL ook van een andere rekening betalen (dan die waar we normaal van afschrijven).

Heb je de mail nog niet gekregen of betaal je liever zelf? Maak het openstaande bedrag over naar rekeningnummer NL70INGB0009275549 (BIC: INGBNL2A), ter attentie van Telfort in Amsterdam en onder vermelding van het factuurnummer. Je vindt het factuurnummer op de factuur. Kijk hiervoor rechtsboven onder het kopje ‘Rekeninginformatie’.

In Mijn Telfort kan je ook je factuur terugvinden.


Mijn telefoon is geblokkeerd door een betalingsachterstand

Is je telefoon geblokkeerd omdat je een betalingsachterstand hebt? Als je direct via iDEAL betaalt, wordt je telefoon binnen 5 werkdagen automatisch gedeblokkeerd. Je vindt de link voor de betaling via iDEAL in de e-mail met de betalingsherinnering.

Direct betalen via iDEAL

Ik kan de factuur niet betalen, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice (hiervoor betaal je alleen je gebruikelijke belkosten). De klantenservice van Telfort is maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 21.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Die ene cent, hoe betaal ik die?

Als je een telefoon bestelt, moet je 1 cent betalen. Die betaal je gewoon met je pinpas bij de koerier. Zo kunnen wij controleren of we de telefoon wel aan de goede persoon geven. Je moet daar dus wel zelf voor thuis zijn.

Transparant 2

Geblokkeerd door betalingsachterstand

Is je telefoon geblokkeerd omdat je een betalingsachterstand hebt? Als je direct betaalt, wordt je telefoon binnen 5 werkdagen automatisch gedeblokkeerd. Uitzondering: dit geldt niet als je abonnement al is beëindigd vanwege de betalingsachterstand. Lees hieronder wat je moet doen als je een betalingsachterstand hebt.

Openstaand bedrag betalen

Betaal het openstaande bedrag zo snel mogelijk. Ga naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort als je niet weet wat het openstaande bedrag is. In de herinneringsbrief staat op welke datum het bedrag uiterlijk binnen moet zijn bij Telfort. Vermeld bij de betaling het factuurnummer van de openstaande factuur. Het factuurnummer (rekeningnummer) staat op de factuur, rechtsboven onder het kopje ‘rekeninginformatie’.

Wanneer wordt mijn telefoonnummer gedeblokkeerd?

Is je telefoonnummer voor een deel of compleet geblokkeerd? Kies hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Ik kan niet bellen, maar wel gebeld worden

Als je direct betaalt, wordt je telefoon binnen 5 werkdagen automatisch gedeblokkeerd.

Let op! Betaal het bedrag vóór de uiterlijke datum die in de herinneringsbrief staat. Als je niet op tijd betaalt, gebeurt het volgende:

  • Je abonnement wordt beëindigd.
  • Je bent je 06-nummer kwijt.
  • Je krijgt een factuur voor alle resterende abonnementskosten tot het einde van je contract.

Ik kan niet bellen en niet gebeld worden

Telfort heeft je abonnement beëindigd vanwege de betalingsachterstand. Maak het openstaande bedrag direct over. Je betaling wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. Neem na die 5 werkdagen zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Onze medewerker zal dan bekijken of we je abonnement weer kunnen aansluiten. Wil je controleren of je betaling binnen is bij Telfort? Ga dan naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort.

Je kunt onze klantenservice bereiken op 0900-9596 (hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten). De klantenservice van Telfort is maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 21.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Let op! Betaal het bedrag vóór de uiterlijke datum die in de herinneringsbrief staat. Als je niet op tijd betaalt, gebeurt het volgende:

  • Als je nog steeds niet betaalt, zullen we je uiteindelijk een eindfactuur sturen. We passen dan voor de rest van de periode van je mobiele abonnement een verlaging van maximaal 50% toe, tenzij op basis van feiten en omstandigheden een hogere schadevergoeding op zijn plek is.
  • We schakelen een incassobureau en/of deurwaarderskantoor in. We brengen dan extra rente en incassokosten in rekening.
  • We melden de achterstand bij Stichting Preventel. Dit betekent dat andere telecomaanbieders kunnen zien dat je een betalingsachterstand hebt. Een telecomaanbieder kan een aanvraag voor een nieuw abonnement weigeren als je aangemeld bent bij Preventel.

Ik kan de factuur niet op tijd betalen, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice op 0900-9596 (hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten). De klantenservice van Telfort is maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 21.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Transparant 3

Aanmelden bij Preventel

Als je een betalingsachterstand bij een telecomaanbieder hebt van 15,- of meer, word je aangemeld bij stichting Preventel. Dit betekent dat andere telecomaanbieders kunnen zien dat je een betalingsachterstand hebt. Een telecomaanbieder kan een aanvraag voor een nieuw abonnement weigeren als je geregistreerd staat bij Preventel. Een aanmelding bij Preventel heeft geen invloed op de aanvraag van een lening. 


Heb je de betalingsachterstand voldaan? Dan wordt de aanmelding bij Preventel automatisch binnen 10 werkdagen verwijderd. Je hoeft hier niets voor te doen.


Wil je meer informatie over je aanmelding, of wil je bezwaar maken? Stuur dan een brief naar Stichting Preventel. Lees meer op de website van Preventel.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: