Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Betalen factuur Thuis


Elke maand sturen we een e-mail met je factuur. Je betaalt je factuur standaard via automatische incasso. Als de incasso mislukt, sturen we je een herinnering om de factuur alsnog te betalen. Als je je openstaande factuur niet op tijd betaalt, heb je een betalingsachterstand en kan je aansluiting worden geblokkeerd.

Hieronder leggen we uit hoe je openstaande facturen kunt betalen en wat er gebeurt als je niet op tijd betaalt.

Transparant 1

Openstaande factuur betalen

Heb je nog een openstaande factuur? Lees hier hoe je een openstaande factuur kunt betalen en wat je kunt doen als je even niet kunt betalen.

Betalen via iDEAL

Als je je openstaande factuur via iDEAL betaalt, verwerken we je betaling direct. Dan doet alles het binnen enkele uren alweer.


Direct betalen via iDEAL


Betalen via bankoverschrijving

Liever handmatig betalen? Maak het openstaande bedrag over naar rekeningnummer NL91INGB0000274250 ter attentie van Telfort. Vermeld ook je klantnummer. Dan kan het maximaal 5 dagen duren voordat internet en tv weer werken.

Weet je je klantnummer niet? Je vindt je klantnummer op de factuur, in de maandelijkse e-mail over de nieuwe factuur, en in de bijlage van de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.

Ik kan mijn factuur niet betalen, wat nu?

Heb je een openstaande factuur, bijvoorbeeld omdat de incasso mislukt is? Dan kan je zelf een betaalafspraak maken in Mijn Telfort. Doe dit wel snel, want als producten afgesloten zijn kan het niet meer. Ook kan je maar 1 betaalafspraak tegelijk maken.

Maak een betaalafspraak

Komt je factuur vaak op een datum die je niet uitkomt?

Bij de meeste mensen komt het inkomen elke maand op dezelfde dag. Vervelend als wij altijd net voor die dag je factuur proberen af te schrijven. Wil je de incassodatum van Telfort Thuis wijzigen? Dat kan je eenvoudig zelf regelen in Mijn Telfort.

Incassodatum wijzigen in Mijn Telfort

Transparant 2

Automatische incasso mislukt

Je factuur betaal je bij Telfort altijd via automatische incasso. Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer niet lukt. Je ontvangt dan bericht van Telfort met het verzoek om het openstaande bedrag zelf over te maken.


Oorzaken voor het mislukken van automatische incasso

De automatische incasso kan mislukken, doordat:

  • Het saldo op je rekening is ontoereikend op het moment van afschrijving;
  • Het rekeningnummer onbekend is, of niet klopt;
  • Er zit een incassoblokkade op je rekening*.

In Mijn Telfort kun je je gegevens controleren en wijzigen.

* Neem voor meer informatie contact op met je bank.

Openstaande facturen betalen via iDEAL

Als je je openstaande factuur via iDEAL betaalt, verwerken we je betaling direct. Dan doet alles het binnen enkele uren alweer.

Log in op Mijn Telfort en betaal via iDEAL

Openstaande factuur betalen via bankoverschrijving

Liever handmatig betalen? Maak het openstaande bedrag over naar rekeningnummer NL91INGB0000274250 ter attentie van Telfort. Vermeld ook je klantnummer. Dan kan het maximaal 5 dagen duren voordat internet en tv weer werken.

Weet je je klantnummer niet? Je vindt je klantnummer op de factuur, in de maandelijkse e-mail over de nieuwe factuur, en in de bijlage van de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.



Transparant 3

Incassodatum wijzigen

Je factuur voor Telfort Thuis wordt elke maand op dezelfde datum afgeschreven. Als dat net niet goed uitkomt met je inkomsten, is het misschien elke maand een beetje een puzzel. Bij Telfort Thuis kan je zien wat de incassodatum is (dat is de datum waarop we het bedrag van je rekening afschrijven). Je kan die datum zelf 1x per maand aanpassen.

Waar vind ik de incassodatum?


Je vindt de datum door in te loggen op Mijn Telfort Thuis (let op: je gebruikersnaam staat in de maandelijkse factuur e-mail). In Mijn Telfort kies je voor de pagina Factuur. Onderaan de pagina staat de Incassodatum.

Welke datum kan ik kiezen?

Je kan de incassodatum niet wijzigen als de incassodatum binnen nu en 3 dagen is. Dan is je factuur namelijk al aangemaakt en dan kunnen wij de incasso niet meer stoppen. Ook kan je de datum maximaal 14 dagen verzetten. Dit is om te voorkomen dat je 2 facturen in 1x krijgt.

Twee facturen in 1 maand

Na het wijzigen van de incassodatum, kan het zijn dat je één keer een extra factuur krijgt. Dit doen we om te voorkomen dat je een hele hoge factuur krijgt. Na die 'tussenfactuur' krijg je weer gewoon maandelijkse facturen op de nieuwe datum.

Transparant 4

Tijdelijk geen toegang tot internet

Is de incasso van je factuur mislukt en heb je ook niet zelf betaald via iDEAL of bankoverschrijving? Dan kan het zijn dat je de tekst "Tijdelijk geen toegang tot internet" op je computerscherm of (via WiFi) op je mobiele telefoon ziet staan. Je kunt dan ook niet via Telfort televisie kijken.

Waarom heb ik geen toegang tot internet?

Als je de melding 'Tijdelijk geen toegang tot internet' ziet, dan hebben we je al enkele herinneringen gestuurd. Misschien heb je deze niet gezien, of had je even geen geld. We hopen in ieder geval dat je de achterstallige rekening direct betaalt.

Betaal het openstaande bedrag via iDEAL

Je kan Telfort.nl en Mijn Telfort nog wel bereiken. Log in op Mijn Telfort en betaal je rekening via iDEAL (dat kan ook van een ander rekeningnummer), dan sluiten we je abonnement binnen enkele uren weer aan. Als we geen betaling ontvangen, sluiten we je abonnement definitief af. Wacht dus niet te lang.

Direct betalen via iDEAL

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: