Elke maand sturen we een e-mail met je factuur. Je betaalt je factuur standaard via automatische incasso. Als de incasso mislukt, sturen we je een herinnering om de factuur alsnog te betalen. Als je je openstaande factuur niet op tijd betaalt, heb je een betalingsachterstand en kan je aansluiting worden geblokkeerd.
Hieronder leggen we uit hoe je openstaande facturen kunt betalen en wat er gebeurt als je niet op tijd betaalt.
Heb je nog een openstaande factuur? Lees hier hoe je een openstaande factuur kunt betalen en wat je kunt doen als je even niet kunt betalen.
Als je je openstaande factuur via iDEAL betaalt, verwerken we je betaling direct. Dan doet alles het binnen enkele uren alweer.
Liever handmatig betalen? Maak het openstaande bedrag over naar rekeningnummer NL91INGB0000274250 ter attentie van Telfort. Vermeld ook je klantnummer. Dan kan het maximaal 5 dagen duren voordat internet en tv weer werken.
Weet je je klantnummer niet? Je vindt je klantnummer op de factuur, in de maandelijkse e-mail over de nieuwe factuur, en in de bijlage van de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.
Heb je een openstaande factuur, bijvoorbeeld omdat de incasso mislukt is? Dan kan je zelf een betaalafspraak maken in Mijn Telfort. Doe dit wel snel, want als producten afgesloten zijn kan het niet meer. Ook kan je maar 1 betaalafspraak tegelijk maken.
Bij de meeste mensen komt het inkomen elke maand op dezelfde dag. Vervelend als wij altijd net voor die dag je factuur proberen af te schrijven. Wil je de incassodatum van Telfort Thuis wijzigen? Dat kan je eenvoudig zelf regelen in Mijn Telfort.
Je factuur betaal je bij Telfort altijd via automatische incasso. Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer niet lukt. Je ontvangt dan bericht van Telfort met het verzoek om het openstaande bedrag zelf over te maken.
De automatische incasso kan mislukken, doordat:
In Mijn Telfort kun je je gegevens controleren en wijzigen.
* Neem voor meer informatie contact op met je bank.
Als je je openstaande factuur via iDEAL betaalt, verwerken we je betaling direct. Dan doet alles het binnen enkele uren alweer.
Liever handmatig betalen? Maak het openstaande bedrag over naar rekeningnummer NL91INGB0000274250 ter attentie van Telfort. Vermeld ook je klantnummer. Dan kan het maximaal 5 dagen duren voordat internet en tv weer werken.
Weet je je klantnummer niet? Je vindt je klantnummer op de factuur, in de maandelijkse e-mail over de nieuwe factuur, en in de bijlage van de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.
Je factuur voor Telfort Thuis wordt elke maand op dezelfde datum afgeschreven. Als dat net niet goed uitkomt met je inkomsten, is het misschien elke maand een beetje een puzzel. Bij Telfort Thuis kan je zien wat de incassodatum is (dat is de datum waarop we het bedrag van je rekening afschrijven). Je kan die datum zelf 1x per maand aanpassen.
Je vindt de datum door in te loggen op Mijn Telfort Thuis (let op: je gebruikersnaam staat in de maandelijkse factuur e-mail). In Mijn Telfort kies je voor de pagina Factuur. Onderaan de pagina staat de Incassodatum.
Je kan de incassodatum niet wijzigen als de incassodatum binnen nu en 3 dagen is. Dan is je factuur namelijk al aangemaakt en dan kunnen wij de incasso niet meer stoppen. Ook kan je de datum maximaal 14 dagen verzetten. Dit is om te voorkomen dat je 2 facturen in 1x krijgt.
Na het wijzigen van de incassodatum, kan het zijn dat je één keer een extra factuur krijgt. Dit doen we om te voorkomen dat je een hele hoge factuur krijgt. Na die 'tussenfactuur' krijg je weer gewoon maandelijkse facturen op de nieuwe datum.
Als je een openstaande factuur hebt, dan zie je dat op de factuurpagina in Mijn Telfort. Je kan dan direct zelf betalen met iDeal, maar misschien komt het je op dit moment niet uit? Je kan nu zelf een betaalafspraak maken. Dan kan je betalen op het moment dat het jou wèl uitkomt.
Ja die zijn er.
Krijg je de factuur elke keer op het moment dat je geen geld op de rekening hebt? En zou een andere vaste datum beter uitkomen? Wijzig dan zelf je incassodatum. Lees hoe incassodatum wijzigen werkt.
Is de incasso van je factuur mislukt en heb je ook niet zelf betaald via iDEAL of bankoverschrijving? Dan kan het zijn dat je de tekst "Tijdelijk geen toegang tot internet" op je computerscherm of (via WiFi) op je mobiele telefoon ziet staan. Je kunt dan ook niet via Telfort televisie kijken.
Je kan Telfort.nl en Mijn Telfort nog wel bereiken. Log in op Mijn Telfort en betaal je rekening via iDEAL (dat kan ook van een ander rekeningnummer), dan sluiten we je abonnement binnen enkele uren weer aan. Als we geen betaling ontvangen, sluiten we je abonnement definitief af. Wacht dus niet te lang.
Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: