Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Contract overnemen Internet, TV en Bellen


Bij Telfort kun je een bestaand contract laten overnemen door een ander persoon. Bijvoorbeeld bij samenwonen, een overlijden of een scheiding. Let op: het abonnement blijft op hetzelfde adres. Er zijn 2 manieren om een contractsovername door te geven.

Kies hieronder welke situatie voor jou van toepassing is. Je vindt je klantnummer op de factuur, in de maandelijkse e-mail over de nieuwe factuur, en in de bijlage van de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.

  • Mijn klantnummer begint met 100

    Je kunt een contractovername op 2 manieren aanvragen: via Mijn Telfort of schriftelijk.

    1. Contractovername via Mijn Telfort

    Je kunt een contractovername eenvoudig regelen via Mijn Telfort. Als je ingelogd bent in Mijn Telfort voer je de contractwijziging in door aan de linkerkant van het scherm te kiezen voor “Mijn gegevens” en kies vervolgens voor “Contractant wijzigen”.


    Ga naar Mijn Telfort


    Heb je geen toegang tot Mijn Telfort of heb je deze mogelijkheid niet in Mijn Telfort? Dan kun je de overname ook schriftelijk doorgeven.

    2. Contractovername schriftelijk doorgeven

    Je kunt je contractovername ook schriftelijk doorgeven. Stuur de brief met het verzoek voor contractovername naar:



    Klantenservice Telfort Internet

    Postbus 217

    2400 AE Alphen aan de Rijn


    Vermeld in de brief de punten uit de checklist, of voeg ze toe als bijlage. Dit zorgt ervoor dat de contractovername zo snel mogelijk wordt afgehandeld.

    Checklist gegevens voor contractovername

    Zorg ervoor dat je de volgende gegevens vermeld in je verzoek:

    1. Handtekening van zowel de huidige als de nieuwe contractant. Uitzondering hierop is een contractovername na een overlijdensgeval; dan is alleen de handtekening van de nieuwe contractant nodig.
    2. Jouw gegevens als huidige contracthouder (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bankrekeningnummer en e-mailadres)
    3. Gegevens van de nieuwe contracthouder (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bankrekeningnummer en e-mailadres)
    4. Kopie van een identiteitsbewijs van de nieuwe contracthouder*
    5. In het geval van een contractovername na een overlijdensgeval: een kopie van de overlijdensakte

    Bij een contractovername neem je het abonnement over zoals het nu is. Als je het abonnement wilt aanpassen, dan kan je dat via Mijn Telfort regelen nadat de contractovername afgerond is. Eventuele openstaande rekeningen worden bij een contractovername overgenomen door de nieuwe contracthouder.


    * Ter voorkoming van fraude heeft Telfort een kopie van het identiteitsbewijs nodig. Om je privacy te beschermen, vragen we je een aantal maatregelen te nemen.

  • Mijn klantnummer begint met TV of TI

    Je kunt je contractovername schriftelijk doorgeven. Stuur de brief met het verzoek voor contractovername naar:



    Klantenservice Telfort Internet

    Postbus 217

    2400 AE Alphen aan de Rijn


    Vermeld in de brief de punten uit de checklist, of voeg ze toe als bijlage. Dit zorgt ervoor dat de contractovername zo snel mogelijk wordt afgehandeld.

    Checklist gegevens voor contractovername

    Zorg ervoor dat je de volgende gegevens vermeld in je verzoek:

    1. Handtekening van zowel de huidige als de nieuwe contractant. Uitzondering hierop is een contractovername na een overlijdensgeval; dan is alleen de handtekening van de nieuwe contractant nodig.
    2. Jouw gegevens als huidige contracthouder (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bankrekeningnummer en e-mailadres)
    3. Gegevens van de nieuwe contracthouder (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bankrekeningnummer en e-mailadres)
    4. Kopie van een identiteitsbewijs van de nieuwe contracthouder*
    5. In het geval van een contractovername na een overlijdensgeval: een kopie van de overlijdensakte

    Bij een contractovername neem je het abonnement over zoals het nu is. Als je het abonnement wilt aanpassen, dan kan je dat via Mijn Telfort regelen nadat de contractovername afgerond is. Eventuele openstaande rekeningen worden bij een contractovername overgenomen door de nieuwe contracthouder.


    * Ter voorkoming van fraude heeft Telfort een kopie van het identiteitsbewijs nodig. Om je privacy te beschermen, vragen we je een aantal maatregelen te nemen.


Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: