Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Contract overnemen Internet, TV en Bellen


Bij Telfort kan je een bestaand contract laten overnemen door een ander persoon. Bijvoorbeeld bij samenwonen, een overlijden of een scheiding. Let op: het abonnement blijft op hetzelfde adres staan.

Bij een contractovername neem je het abonnement over zoals het nu is. Als je het abonnement wilt aanpassen, dan kan je dat via Mijn Telfort regelen nadat de contractovername afgerond is. Eventuele openstaande rekeningen worden bij een contractovername overgenomen door de nieuwe contracthouder.

Checklist gegevens voor contractovername

Zorg ervoor dat je de volgende gegevens vermeld in je verzoek:

  1. Handtekening van zowel de huidige als de nieuwe contractant. Uitzondering hierop is een contractovername na een overlijdensgeval; dan is alleen de handtekening van de nieuwe contractant nodig.
  2. Jouw gegevens als huidige contracthouder (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bankrekeningnummer en e-mailadres).
  3. Gegevens van de nieuwe contracthouder (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bankrekeningnummer en e-mailadres).
  4. Kopie van een identiteitsbewijs van de nieuwe contracthouder*.
  5. In het geval van een contractovername na een overlijdensgeval: een kopie van de overlijdensakte.

* Ter voorkoming van fraude heeft Telfort een kopie van het identiteitsbewijs nodig. Om je privacy te beschermen, vragen we je een aantal maatregelen te nemen.

Contractovername via Mijn Telfort

Log in op Mijn Telfort en regel je contractovername snel en eenvoudig.

Contractovername schriftelijk doorgeven

Je kunt je contractovername ook schriftelijk doorgeven. Stuur je verzoek voor contractovername inclusief alle gegevens van de checklist in een voldoende gefrankeerde envelop naar:

Klantenservice Telfort Internet

T.a.v. Contractovername

Postbus 217

2400 AE Alphen aan de Rijn


Contractovername bij Overlijden

Is er iemand overleden, maar blijft er iemand op het adres van het Telfort abonnement wonen? Dan kan het makkelijker zijn om het abonnement op een andere naam te laten zetten. We nemen je hier graag alle zorg uit handen.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: