Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Eerste factuur na verlenging mobiele abonnement

Heb je je abonnement verlengd? De eerste factuur na de verlenging ziet er anders uit dan andere facturen. Op deze pagina leggen we uit waarom.

Abonnementskosten

Op een gewone factuur betaal je abonnementskosten voor een hele maand vooruit. Op de eerste factuur na verlenging zie je ook de abonnementskosten van de datum van de verlenging tot de start van de nieuwe maand. Omdat je dat laatste stuk ook al vooruit hebt betaald, vindt er ook een correctie op de abonnementskosten plaats.

Voorbeeld: Je betaalt elke maand abonnementskosten voor de periode van de 1e tot en met de 1e van de maand. Je verlengt je abonnement op 11 april. Op de eerste factuur na de verlenging zie je dan de volgende abonnementskosten:

  • Abonnementskosten voor de periode van 11 april tot en met 1 mei;
  • Abonnementskosten voor de periode van 1 mei tot en met 1 juni;
  • Een correctie op de al betaalde abonnementskosten voor de periode van 11 april tot en met 1 mei.

Gebruikskosten

Op de 1e factuur na verlenging zie je gebruikskosten over 2 perioden:

  • Van het begin van de factuurperiode tot de datum van de verlenging;
  • Van de datum van de verlenging tot het einde van de factuurperiode.

Beide perioden zijn geen volledige maand. Daarom krijg je in beide periode een kleinere bundel.

Let op! Heb je een abonnement dat is gestart op of na 2 november 2015? Dan krijg je in beide periodes een kleinere bundel. Beide perioden zijn namelijk geen volledige maand.

Weet je niet zeker wanneer je abonnement is gestart? Je kunt je contractperiode vinden in Mijn Telfort en in de Mijn Telfort app, onder ‘Abonnement’.

Voorbeeld

Je hebt een belbundel van 300 minuten. De factuurperiode loopt van de 1e t/m de laatste dag van de maand. Je verlengt je abonnement op 16 juni. Je ziet op de factuur bij gebruikskosten 2 perioden:

  • 1 tot en met 15 juni.
  • 16 tot en met 30 juni.

Je krijgt in beide perioden 150 belminuten. Heb je meer dan 150 gebeld in een van deze periode? Dan zie je op de factuur kosten voor bellen buiten de bundel.

Let op! Heb je een abonnement dat is gestart vóór 2 november 2015? Dan komen je overgebleven minuten te vervallen bij een verlenging.


Weet je niet zeker wanneer je abonnement is gestart? Je kunt je contractperiode vinden in Mijn Telfort en in de Mijn Telfort app, onder ‘Abonnement’.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: