Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

E-mail versturen of ontvangen lukt niet



Kun je geen e-mail ontvangen of versturen met een e-mailadres van Telfort (een e-mailadres dat eindigt op @telfort.nl of @telfortglasvezel.nl? Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

    1. Controleer of je internetverbinding werkt
    2. Kan je wel een website openen zoals telfort.nl? Als je geen internetverbinding hebt, kan je ook geen e-mail ontvangen of versturen. Ga naar onze probleemoplosser voor hulp bij onze problemen met internet.


      Heb je wel een werkende internetverbinding, en kun je geen e-mail ontvangen of versturen? Ga dan door naar de volgende stap.

    1. Controleer of er storingen zijn
    2. Bekijk de storingen op telfort.nl/storingen.

    1. Lukt e-mail versturen buitenshuis of via mobiel internet niet?
    2. Kun je wel thuis e-mail versturen via je Telfort internet of WiFi, maar niet buitenshuis of via mobiel internet? Controleer dan je instellingen (stap 7).
    1. Controleer of wijzig je wachtwoord
    2. Krijg je bij het ophalen van je e-mail een melding dat je wachtwoord niet klopt? Vraag je wachtwoord opnieuw op, of stel een nieuw wachtwoord in via Mijn Telfort. Telfort raadt je aan om je wachtwoord regelmatig te wijzigen.


      Let op! Kies een veilig en sterk wachtwoord. Je wachtwoord is veilig als het aan de volgende eisen voldoet:

      • Het wachtwoord is tussen de 8 en 16 karakters.
      • Het wachtwoord bevat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter.
      • De gebruikersnaam komt niet terug in het wachtwoord.
      • Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

    1. E-mail niet ontvangen? Controleer je spamfolder
    2. Het kan voorkomen dat je mail is binnengekomen in de spamfolder, of dat de mail is tegengehouden door je virusscanner. Kijk in je spamfolder of de mail daar is binnengekomen.
    1. Volle mailbox? Verwijder e-mailberichten
    2. Als je mailbox vol is, verwijder dan berichten tot je voldoende ruimte hebt. Je krijgt een e-mail van Telfort als je mailbox vol is.


      Ga naar Telfort webmail om je mailbox leeg te maken. De maximale grootte van je mailbox is 1GB (1024MB).


      Volle mailbox leegmaken via Webmailpdf (581,5 kB)
    1. Controleer je e-mailinstellingen
    2. Controleer of je e-mailinstellingen correct zijn. Bekijk onze stappenplannen voor het instellen van je e-mail:

    1. Voeg je e-mail account opnieuw toe
    2. Verwijder je e-mailaccount. Voeg daarna je e-mailaccount opnieuw toe.


      Wil je weten hoe dit moet? In onze stappenplannen voor e-mail instellen vind je uitleg over het aanmaken en verwijderen van e-mailaccounts:

    1. E-mail ontvangen lukt niet op sommige apparaten?
    2. Lukt het niet om e-mail te ontvangen op meerdere apparaten, bijvoorbeeld op een laptop en op een smartphone? Je kunt dit oplossen door je e-mail in te stellen met IMAP in plaats van POP3. Bekijk onze stappenplannen voor het instellen van je e-mail:

    1. Groot bericht met bijlage(n) ontvangen?
    2. Heeft iemand je een bericht met een of meer bijlagen gestuurd? Sommige e-mailprogramma's laten niet zien hoe groot het bericht is dat wordt binnengehaald, zodat het lijkt of het e-mailprogramma niets doet bij het ophalen van een grote mail. Je kunt dit vaak zien onder in beeld van het e-mailprogramma als een balkje zich langzaam vult.




Probleem nog niet opgelost?

Is je probleem nog niet opgelost? Laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

Naar het forum

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: