Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Experia WiFi werkt niet



Heb je een storing met je Experia WiFi, of lukt het instellen niet? Meestal kan je het makkelijk zelf oplossen met het stappenplan.

Experia WiFi voorkant

Controleer of de kabel tussen modem en Experia WiFi goed is aangesloten.
De Experia WiFi moet altijd met een kabel op je Experia Box aangesloten worden. Controleer of de ene stekker van de ethernetkabel in een gele poort van de Experia WiFi zit. Druk de andere stekker goed in een gele poort van het modem.
Start je Experia WiFi en modem opnieuw op.

  1. Haal de stekker van beide apparaten uit het stopcontact.
  2. Wacht 1 minuut.
  3. Start eerst het modem opnieuw op, door de stekker weer in het stopcontact te steken.
  4. Als het modem weer is opgestart, doe je ook de stekker van de Experia WiFi weer in het stopcontact.

Controleer de lampjes van de Experia WiFi

Lampje Kleur Uitleg
Power Groen is opgestart
Power Groen knipperend is aan het opstarten
Power Oranje knipperend Experia WiFi is aan het updaten
Power Rood Probleem tijdens het opstarten
WiFi Blauw Verbonden met apparaat
WiFi Groen Wifi is verbonden, maar er is geen internetsignaal
WPS Oranje knipperend maakt verbinding met apparaat
WPS Rood knipperend er is een fout in het verbinden met een apparaat

Reset je Experia WiFi

Brandt het lampje bij Power of WPS Rood? Of gaat het lampje WiFi niet blauw branden? Reset dan je Experia WiFi.

  1. Zorg dat de kabels goed zijn aangesloten.
  2. Dit doe je door de resetknop op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet.
  3. De Experia WiFi gaat opnieuw koppelen met je Experia Box. Dit duurt een paar minuten.

Zet je WiFi uit en aan op je smartphone, tablet of laptop
Het kan soms helpen om even opnieuw verbinding te maken met je Experia WiFi. Zet de WiFi uit en na een tijdje weer aan op je smartphone, tablet of computer.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: