Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Factuur Internet, TV en Bellen hoger dan verwacht

Is je factuur hoger dan je had verwacht? Dat kan vier oorzaken hebben:

  1. Je verbruik is hoger dan je had verwacht
  2. Je hebt je abonnement gewijzigd
  3. Er zijn eenmalige kosten in rekening gebracht op je eerste factuur
  4. Een actie is afgelopen

TIP: Wil je korting op je abonnementskosten? Als je Telfort Internet combineert met Interactieve TV en Mobiel, profiteer je van CombiVoordeel. Lees meer over CombiVoordeel.


1. Verbruik hoger dan verwacht

Verbruikskosten, zoals belkosten of bestelde films en series, brengt Telfort achteraf in rekening. We weten dan immers pas hoeveel je gebeld hebt, of hoeveel films je hebt besteld. Het kan zijn dat je meer hebt gebeld dan gedacht, of dat je meer films hebt besteld. Dan kan je factuur opeens hoger uitvallen.


Bij de specificaties van je factuur kun je je verbruikskosten inzien. Bekijk hiervoor je factuur in Mijn Telfort.



2. Abonnement gewijzigd

Je betaalt bij Telfort je abonnementskosten altijd vooruit. Maar als je halverwege een factuurperiode je abonnement wijzigt, bijvoorbeeld door het toevoegen van een zenderpakket, kunnen we deze kosten alleen achteraf verrekenen. Op je eerstvolgende factuur staan dan de abonnementskosten voor de komende factuurperiode, én de kosten vanaf de wijzigingsdatum. Hierdoor kan je factuur hoger uitvallen dan verwacht.

Lees meer over je factuur na een wijziging


3. Eenmalige kosten in rekening gebracht

Is je eerste Telfort factuur hoger dan verwacht? Dat kan komen doordat we – afhankelijk van je bestelling – eenmalige kosten in rekening brengen op je eerste factuur. Standaard betaal je bij Telfort activatiekosten als je een nieuw abonnement afsluit. Heb je nummerbehoud of een TV-verbindingsset besteld? Dan zie je ook deze kosten eenmalig terug op je eerste factuur. Als je hebt gekozen voor installatie door een monteur, brengen we ook deze kosten op je eerste factuur in rekening.

Lees meer over je eerste factuur


4. Actie afgelopen

Maakte je gebruik van een actie en is je factuur hoger dan verwacht? Dan kan het zijn dat de actie is afgelopen. Bij de specificaties op je factuur kun je zien of dit het geval is.

Let op! Gratis zenderpakketten zet Telfort niet automatisch stop aan het einde van een actieperiode. Na de actieperiode kun je het zenderpakket zelf uitzetten via Mijn Telfort.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: