Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Factuur Internet, TV en Bellen hoger dan verwacht

Is je factuur hoger dan je had verwacht? Dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

  1. Je verbruik is hoger dan je had verwacht
  2. Je hebt je abonnement gewijzigd
  3. Er zijn eenmalige kosten in rekening gebracht op je eerste factuur
  4. Een actie is afgelopen

TIP: Wil je korting op je abonnementskosten? Als je Telfort Internet combineert met Interactieve TV en Mobiel, profiteer je van CombiVoordeel. Lees meer over CombiVoordeel.


1. Verbruik hoger dan verwacht

Verbruikskosten brengt Telfort achteraf in rekening. Wat noemen we verbruikskosten?

  • Belkosten, naar binnen- en buitenland en naar 0900 en andere betaalde nummers
  • Bestelde films en series

We weten immers pas achteraf hoeveel je gebeld hebt, of hoeveel films je hebt besteld. Het kan zijn dat je meer hebt gebeld dan gedacht, of dat je meer films hebt besteld. Dan kan je factuur opeens hoger uitvallen.

Wist je trouwens dat je in Mijn Telfort nummers kunt blokkeren? Kijk hiervoor onder Instellingen > Voicemail en oproepen

Bij de specificaties van je factuur kun je je verbruikskosten inzien.

Ga naar Mijn Telfort



2. Abonnement gewijzigd

Je betaalt bij Telfort je abonnementskosten altijd vooruit. Maar als je halverwege een factuurperiode je abonnement aanpast, als je bijvoorbeeld een zenderpakket toevoegt, dan kunnen we deze kosten alleen achteraf verrekenen. Op je eerstvolgende factuur staan dan de abonnementskosten voor afgelopen én voor de komende factuurperiode. Hierdoor kan je factuur hoger uitvallen dan verwacht.

Voorbeeld van een wijziging op je factuur

Stel je neemt op 26 april een abonnement op een extra zenderpakket, namelijk Film1. De maandkosten van Film1 zijn 15,50. En jouw factuurperiode loopt van de 14e van de maand tot en met de 13e van de volgende maand. Op je factuur van 14 mei zie je deze wijziging als volgt terug:

  • Film1 van 26 april – 13 mei: 8,75 (dit is dus de afrekening achteraf)
  • Film1 van 14 mei – 13 juni: 15,50 (dit is de vooruitbetaling voor de volgende maand)

Lees meer over je factuur na een wijziging


3. Eenmalige kosten in rekening gebracht

Is je eerste Telfort factuur hoger dan verwacht? Dat kan komen doordat we – afhankelijk van je bestelling – eenmalige kosten in rekening brengen op je eerste factuur.

Denk aan: activatiekosten of een TV-verbindingsset. Als je hebt gekozen voor installatie door een monteur, brengen we ook deze kosten op je eerste factuur in rekening.

Lees meer over je eerste factuur


4. Actie afgelopen

Maakte je gebruik van een kortingsactie en is je factuur hoger dan verwacht? Dan kan het zijn dat de actie is afgelopen. Bij de specificaties op je factuur kun je zien of dit het geval is.

.

Let op! Gratis zenderpakketten zet Telfort niet automatisch stop aan het einde van een actieperiode. Je kunt het zenderpakket zelf uitzetten via Mijn Telfort.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: