Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Factuur na bundelwijziging mobiel abonnement

Heb je je belbundel, sms-bundel of internetbundel gewijzigd? Je eerste factuur na een bundelwijziging ziet er anders uit dan andere facturen. Op deze pagina leggen we uit waarom.

Abonnementskosten

Elke maand krijg je op een vaste dag je bundels. Bijvoorbeeld altijd op de 11e van de maand. Als je je bundel in de loop van de maand wijzigt, worden je bundelkosten voor die hele maand opnieuw berekend.

Voorbeeld

Je hebt een bundel van 500 minuten. Half januari wijzig je je bundel van 500 naar 300 minuten. Hoe ziet dit eruit op je factuur?

Laatste factuur vóór de wijziging

Begin januari heb je de maandelijkse factuur ontvangen. Op deze factuur heb je abonnementskosten betaald voor de maand januari. Je betaalt je abonnementskosten namelijk altijd vooruit, voor de komende maand.

Eerste factuur na de wijziging

Begin februari ontvang je een nieuwe factuur. Op deze factuur worden je abonnementskosten van januari opnieuw berekend:

  • Je ziet op deze factuur abonnementskosten voor je nieuwe bundel van 300 minuten.
  • De kosten voor de bundel van 500 minuten (die je op de vorige factuur al vooruit had betaald) worden in mindering gebracht op de factuur. Dit is het min-bedrag in de afbeelding hieronder.

Op de factuur van februari betaal je ook abonnementskosten vooruit, voor de komende maand. Op deze factuur zie je dus 2 keer een bundel van 300 minuten: voor de huidige periode en voor de komende periode.

Gebruikskosten

Op de eerste factuur na een bundelwijziging zie je mogelijk hogere gebruikskosten dan je gewend bent. Dit kan gebeuren in de volgende situaties:

  • Je hebt je bundel verlaagd, maar je hebt in de maand van de bundelwijziging nog de oude hoeveelheid minuten, MB’s of sms’jes gebruikt.
    Voorbeeld: je hebt je bundel verlaagd van 500 naar 300 minuten. In de maand van de bundelwijziging heb je 500 minuten gebeld. Je betaalt dan gebruikskosten voor de 200 minuten die je buiten de bundel hebt gebeld.
  • Je hebt een abonnement van vóór 2 november 2015. Je raakt dan je overgebleven minuten, MB’s of sms’jes kwijt bij een bundelwijziging.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: