Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Foutcode 14, 36 of 846



Heb je Interactieve TV en verschijnt foutcode 14 (F14), 36 of 846 in beeld? Dit betekent dat de TV-ontvanger geen software kan laden.


Oplossing


    1. Herstart het modem en de tv-ontvanger

      1. Schakel de tv-ontvanger en het modem uit door de stroomadapter uit het stopcontact te halen.
      2. Wacht 30 seconden en sluit de stroomadapter van het modem weer aan op het stopcontact.
      3. Zodra het modem weer helemaal opgestart is, sluit je de stroomadapter van de tv-ontvanger weer aan.
      4. Het opstarten van de tv-ontvanger kan enkele minuten duren.
      5. Controleer of de storing is verholpen

    1. Controleer de aansluiting van je tv-ontvanger

    2. Mogelijk is de bekabeling de oorzaak van de foutmelding. Volg het stappenplan hieronder en controleer of of je tv-ontvanger juist is aangesloten.


      1. Kijk of de tv-ontvanger rechtstreeks is aangesloten op poort 4 van het modem. Als je twee tv-ontvangers hebt, kan je poort 3 en 4 gebruiken.
      2. Herstart het modem en de tv-ontvanger.
      3. Als dit niet werkt, kan je nog proberen om met een andere netwerkkabel de verbinding te testen.

    1. Haal andere ethernetkabels uit het modem
    2. Soms komt het voor dat een ander apparaat die is aangesloten op het modem een conflict veroorzaakt. Dit kan een router zijn, maar ook een tv-verbindingsset voor een andere tv.


      1. Haal de ethernetkabels van andere apparaten dan de tv-ontvanger uit de gele poorten van het modem.
      2. Herstart het modem en de tv-ontvanger
      3. Als de foutcode is opgelost, kan je de andere apparaten weer aansluiten.

    1. Controleer de tv-verbindingsset

    2. Krijg je de foutmelding op de TV die verbonden is met een TV-verbindingsset?’ Test dan met een vaste kabel of de TV-verbindingsset het probleem veroorzaakt.


      Bekijk de instructievideo storingen met TV-verbindingsset verhelpen.




Onderhoud en storing

Heb je problemen met je Interactieve TV van Telfort? Wellicht is er sprake van een storing in jouw regio. Hieronder zie je welke storingen er bekend zijn voor Telfort Internet, TV & Bellen. Je kunt ook alle storingen en onderhoudswerkzaamheden bekijken. Wij houden je daarnaast op de hoogte van de werkzaamheden voor onderhoud.

Internet, TV & Bellen
Glasvezel
  • Er zijn op dit moment geen berichten

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: