Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843


Heb je Interactieve TV en verschijnt een van deze foutcodes in beeld? Foutcode 140, foutcode 141, foutcode 142, foutcode 143, foutcode 144 of foutcode 843?

Dit betekent: je tv-ontvanger maakt geen verbinding.

De oorzaak is vaak

  • Een verbindingsprobleem met de draadloze verbindingsset.
  • Een kabel die niet goed aangesloten is.
  • Een kabel die kapot is.

Oplossing

    1. Herstart je modem
    2. Is het probleem nog niet opgelost? Herstart dan je modem.

      • Dit doe je door de stekker 10 seconden uit het stopcontact te halen. Wacht tot het modem weer helemaal is opgestart en controleer na 15 minuten of de lampjes weer correct branden. Weet je niet precies welke dat zijn of twijfel je? kijk dan naar de specificaties van je eigen modem.
      • Zet de tv-ontvanger ook op die wijze uit en aan. Dit kan 10 minuten duren.

      Let op: als je een Zyxel modem hebt, kan het na een reset maximaal een uur duren voordat je weer kan bellen.

    1. Heb je een draadloze verbindingsset tussen je modem en de TV-ontvanger?
    2. Probeer de TV-ontvanger met een kabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem. Kan dit niet, omdat je geen kabel hebt?

      Kijk dan of de lampjes op beide adapters (stekkers) branden. Een van de adapters staat bij je modem, de andere bij de TV-onvanger.

      • De DVS (draadloze verbindingssets) 200 en 650 hebben 3 lampjes. Die zouden alle 3 moeten branden, of knipperen.
      • De DVS (draadloze verbindingsset) 1200 heeft 1 lampje.Als het goed is, dan brandt deze.

      Als de lampjes niet allemaal branden, druk dan de kabels opnieuw aan en koppel je de draadloze verbindingsset opnieuw.

      Koppelen

      Als de stekkers (adapters) van de draadloze verbindingsset correct zijn aangesloten, horen deze automatisch contact met elkaar te zoeken. Als dit niet zo is, dan raden wij aan om beide adapters tijdelijk op één stekkerblok aan te sluiten en de volgende stappen te doorlopen:

      • Druk (3 seconden) op het Reset-knopje van één van je stekkers (adapters). Bij de TV-verbindingsset 650 of Verbindingsset voor TV en PC vind je de reset-knop aan de zijkant, bij de TV-verbindingsset 200 vind je deze aan de onderkant. Het lampje knippert wit als je het Reset-knopje loslaat.
      • Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van je tweede stekker (adapter). Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen. Herhaal deze stap bij een eventuele derde stekker (adapter).
      • De verbindingsset 200 en 650 werken correct als de lampjes groen of wit zijn of groen of wit knipperen. Voor de Verbindingsset voor TV en PC geldt dat het lampje continu wit brandt op alle stekkers (adapters).

      Is het koppelen gelukt? Nog niet? Misschien heeft het zin om hier verder te lezen.


      Is het koppelen wel gelukt maar zie je nog een foutcode op je beeldscherm staan? Probeer dan de volgende stap.

    1. Gebruik je een WiFi versterker of Switch?
    2. Probeer dan om de TV-ontvanger direct met een kabel aan te sluiten op het modem. Herstart of reset eerst het modem en dan de TV-ontvanger.


      • Doe de ethernet-kabel in één van de gele poorten van de modem en in de tv-ontvanger.
      • Herstart je modem, door de stekker 10 seconden uit het stopcontact te halen. Wacht tot het modem weer helemaal is opgestart.
      • Zet de tv-ontvanger ook op die wijze uit en aan. Dit kan 10 minuten duren.

      Als de foutcode verdwijnt, dan werd het probleem veroorzaakt door de WiFi-versterker, de Switch, of de verbindingskabel.


      De Wifi versterker en de Switch kan je ook opnieuw opstarten. Een kabelbreuk kan ook voorkomen. In dat geval moet je de kabel vervangen.






Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: