Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Foutcode 3023

Zie je Foutcode 3023 of F3023 op je beeldscherm? Dan is er een fout ontstaan bij het bereiken van de videoserver. Je kan daardoor even geen gebruik maken van Begin Gemist.

Het kan zijn dat dit voorkomt als je direct na het inschakelen van de TV en de TV-ontvanger gebruik wil maken van Begin Gemist. Dan komt het doordat de TV-gids nog niet helemaal geladen is.

Oplossing

Heel even wachten
Wacht enkele minuten en probeer Begin Gemist opnieuw te gebruiken. Meestal werkt het dan prima.
Als het dan nog niet werkt

In een enkel geval wordt foutcode 3023 veroorzaakt door een 'stoorzender'. Dat kan een kan apparatuur in je kamer zijn, zoals een NAS, extra router of zelfs een switch. Je komt hier achter door je modem te resetten zonder de andere apparatuur aan staat.

Je modem resetten

  • Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.
  • Zet de andere apparatuur uit (router, switch, NAS)
  • Zet de tv-ontvanger met de i-tv uit knop in de stand by modus.
  • Haal de stekkers van je modem en van de tv-ontvanger uit het stopcontact. Wacht 10 seconden.
  • En stop de stekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht 10 minuten tot het modem weer helemaal opgestart is.
  • Stop de stekker van de tv-ontvanger weer in het stopcontact.

Probeer nu of Begin Gemist het weer doet. Sluit daarna de andere apparatuur weer aan. Het kan zijn dat Begin Gemist het hierna weer gewoon doet. Als de foutcode terug komt, dan kan je overwegen het storende apparaat te vervangen.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: