Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Foutcode 303 of 842



Verschijnt foutcode 842 of foutcode 303 in het beeld van je Interactieve TV? Dit betekent dat er geen verbinding is met het modem.

In maximaal 3 stappen los je het op. Check na elke stap of je weer gewoon tv kan kijken.

Oplossing voor foutcode 303 of 842

    1. Kijk of de ethernetkabel goed vast zit
    2. De ethernetkabel is de kabel die naar je tv-ontvanger loopt. Hij is aangesloten op het modem of op de tv-vebindingsset (Devolo).

      itv problemen oplossen

    1. Controleer de de aansluiting van je tv-ontvanger
      1. Kijk of de tv-ontvanger rechtstreeks is aangesloten op poort 4 van het modem. Als je twee tv-ontvangers hebt, kan je poort 3 en 4 gebruiken
      2. Maak je gebruik van een TV-verbindingsset? Mogelijk veroorzaakt de TV-verbindingsset het probleem. Bekijk de video storingen met TV-verbindingsset oplossen
      3. Als dit niet werkt, kan je nog proberen om met een andere netwerkkabel de verbinding te testen. Als de foutcode nu weg is, dan is de kabel stuk en kan je die vervangen.

    1. Herstart de tv-ontvanger
      1. Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomadapter (stekker) uit het stopcontact te halen.
      2. Wacht 10 seconden en sluit de stekker van de tv-ontvanger weer stevig aan op het stopcontact. Het opstarten kan enkele minuten duren.

In vrijwel alle gevallen is het probleem zo opgelost. Moet je een kabel of andere apparatuur vervangen? Kijk of je het voordelig kan vinden in de webshop.

Is het probleem nog niet opgelost? Wellicht kan je een tip vinden of een vraag stellen op het Telfort Forum.