Bij Interactieve TV kan het voorkomen dat foutcode 561 of 562 op je tv verschijnt. Deze foutcodes betekenen dat je tv-ontvanger een verkeerd IP-adres ontvangt om op het tv-netwerk te komen. Is je TV-ontvanger uit het stopcontact of uit geweest, bijvoorbeeld in de vakantie? Volg dan de stappen rechts.
Is je tv-ontvanger niet uit geweest? Volg dan deze stappen.
Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.
Bekijk nu of je weer gewoon tv kan kijken. Krijg je weer foutcode 561? Ga dan naar stap 2.
Soms ontvangt de tv een IP-adres krijgt van een ander apparaat. Om er achter te komen waar dit vandaan komt, kan je het beste de apparaten 1 voor 1 uit zetten. Denk hierbij aan een printer, een Apple Airport, een WiFi versterker of een ander apparaat dat met een ethernetkabel (een van de gele aansluitingen) aan je modem zit.
Heb je deze melding voor het eerst? Dan kan je het best eerst kijken naar een nieuw apparaat.
Het kan zijn dat je het modem nog een keer opnieuw moet opstarten.
De tv-ontvanger is kort geleden uit of uit het stopcontact geweest.
Gebruik de schakelaar aan de achterkan), of haal de stekker uit het stopcontactcontent
Druk bij de het zien van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop van de tv-ontvanger.
Selecteer [Software verwijderen] door 3-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.
Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: