Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Foutcode 561

Bij Interactieve TV kan het voorkomen dat foutcode 561 op je tv verschijnt. Foutcode 561 betekent dat je tv-ontvanger een verkeerd IP-adres ontvangt om op het tv-netwerk te komen. Let op! Sinds 31 augustus 2018 merken wij dat bij sommige klanten de laatste update niet goed opgehaald is. Is je TV-ontvanger uit het stopcontact of uit geweest, bijvoorbeeld in de vakantie? Volg dan de stappen rechts.

Is je tv-ontvanger niet uit geweest? Volg dan deze stappen.

Start eerst het modem en daarna de tv-ontvanger opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

  • Zet de tv-ontvanger met de i-tv uit knop in de stand by modus.
  • Haal de stekkers van je modem en van de tv-ontvanger uit het stopcontact. Wacht 10 seconden.
  • En stop de stekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht 10 minuten tot het modem weer helemaal opgestart is.
  • Stop de stekker van de tv-ontvanger weer in het stopcontact.

Bekijk nu of je weer gewoon tv kan kijken. Krijg je weer foutcode 561? Ga dan naar stap 2.

Zet andere apparaten uit

Soms ontvangt de tv een IP-adres krijgt van een ander apparaat. Om er achter te komen waar dit vandaan komt, kan je het beste de apparaten 1 voor 1 uit zetten. Denk hierbij aan een printer, een Apple Airport, een WiFi versterker of een ander apparaat dat met een ethernetkabel (een van de gele aansluitingen) aan je modem zit.

Heb je deze melding voor het eerst? Dan kan je het best eerst kijken naar een nieuw apparaat.

Het kan zijn dat je het modem nog een keer opnieuw moet opstarten.

De tv-ontvanger is kort geleden uit of uit het stopcontact geweest.

Zet de tv-ontvanger uit en wacht 30 seconden

Gebruik de schakelaar aan de achterkan), of haal de stekker uit het stopcontactcontent

Zet na 30 seconden de tv-ontvanger aan

Druk bij de het zien van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop van de tv-ontvanger.

Selecteer [Software verwijderen]

Selecteer [Software verwijderen] door 3-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

Update ophalen
De tv-ontvanger zal de nieuwe software gaan inladen. Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger dan ook niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software. Hierna kun je weer gewoon tv kijken.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: