Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Foutcode 561

Bij Interactieve TV kan het voorkomen dat foutcode 561 op je tv verschijnt. Foutcode 561 betekent dat je tv-ontvanger een verkeerd IP-adres ontvangt om op het tv-netwerk te komen.

    1. Start eerst het modem en daarna de tv-ontvanger opnieuw op
    2. Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

      • Zet de tv-ontvanger met de i-tv uit knop in de stand by modus.
      • Haal de stekkers van je modem en van de tv-ontvanger uit het stopcontact. Wacht 10 seconden.
      • en stop de stekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht 10 minuten tot het modem weer helemaal opgestart is.
      • Stop de stekker van de tv-ontvanger weer in het stopcontact.

      Bekijk nu of je weer gewoon tv kan kijken. Krijg je weer foutcode 561? Ga dan naar stap 2.

    1. Zet andere apparaten uit
    2. Soms ontvangt de tv een IP-adres krijgt van een ander apparaat. Om er achter te komen waar dit vandaan komt, kan je het beste de apparaten 1 voor 1 uit zetten. Denk hierbij aan een printer, een Apple Airport, een WiFi versterker of een ander apparaat dat met een ethernetkabel (een van de gele aansluitingen) aan je modem zit.

      Heb je deze melding voor het eerst? Dan kan je het best eerst kijken naar een nieuw apparaat.

      Het kan zijn dat je het modem nog een keer opnieuw moet opstarten.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: