Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Foutcode 840, 841, 845 of 846



Heb je Interactieve TV en verschijnt foutcode 840, 841, 845 of 846 in beeld? Dit betekent dat de TV-ontvanger geen software kan laden.

Oplossing

Herstart het modem en de tv-ontvanger

  1. Schakel de tv-ontvanger en het modem uit door de stekker (stroomadapter) uit het stopcontact te halen.
  2. Wacht 30 seconden en stop de stekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra het modem weer helemaal opgestart is, doe je de stekker van de tv-ontvanger weer in het stopcontact.
  4. Het opstarten van de tv-ontvanger kan enkele minuten duren.
  5. Controleer of de storing is verholpen

Controleer de aansluiting van je tv-ontvanger

Mogelijk is de bekabeling de oorzaak van de foutmelding. Volg het stappenplan hieronder en controleer of of je tv-ontvanger juist is aangesloten.


  1. Kijk of de tv-ontvanger rechtstreeks is aangesloten op poort 4 van het modem. Als je twee tv-ontvangers hebt, kan je poort 3 en 4 gebruiken.
  2. Herstart het modem en de tv-ontvanger.
  3. Als dit niet werkt, kan je nog proberen om met een andere netwerkkabel de verbinding te testen.

Haal andere ethernetkabels uit het modem

Soms komt het voor dat een ander apparaat die is aangesloten op het modem een conflict veroorzaakt. Dit kan een router zijn, maar ook een tv-verbindingsset voor een andere tv.


  1. Haal de ethernetkabels van andere apparaten dan de tv-ontvanger uit de gele poorten van het modem.
  2. Herstart het modem en de tv-ontvanger
  3. Als de foutcode is opgelost, kan je de andere apparaten weer aansluiten.

Controleer de tv-verbindingsset

Krijg je de foutmelding op de TV die verbonden is met een TV-verbindingsset? Test dan met een vaste kabel of de TV-verbindingsset het probleem veroorzaakt.


Bekijk de instructievideo storingen met TV-verbindingsset verhelpen.

Onderhoud en storing

Internet, TV & Bellen

  • Er zijn op dit moment geen berichten

Glasvezel

  • Er zijn op dit moment geen berichten
  • Bekijk hier alle storingen

Webcare

  • Neem contact op via Twitter
  • Bezoek Telfort op Facebook
  • Stel je vraag op het Telfort forum






Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: