Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Geblokkeerd vanwege betalingsachterstand Mobiel



Is je telefoon geblokkeerd omdat je een betalingsachterstand hebt? Als je direct betaalt, wordt je telefoon binnen 5 werkdagen automatisch gedeblokkeerd. Uitzondering: dit geldt niet als je abonnement al is beëindigd vanwege de betalingsachterstand. Lees hieronder wat je moet doen als je een betalingsachterstand hebt.



Openstaande bedrag betalen

Betaal het openstaande bedrag zo snel mogelijk. Ga naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort als je niet weet wat het openstaande bedrag is. In de herinneringsbrief staat op welke datum het bedrag uiterlijk binnen moet zijn bij Telfort. Vermeld bij de betaling het factuurnummer van de openstaande factuur. Het factuurnummer (rekeningnummer) staat op de factuur, rechtsboven onder het kopje ‘rekeninginformatie’.

Hoe kan ik het openstaande bedrag betalen?



Wanneer wordt mijn telefoonnummer gedeblokkeerd?

Is je telefoonnummer gedeeltelijk of volledig geblokkeerd? Kies hieronder welke situatie van toepassing is.

  • Ik kan niet bellen, maar wel gebeld worden

    Als je direct betaalt, wordt je telefoon binnen 5 werkdagen automatisch gedeblokkeerd.

    Let op! Betaal het bedrag vóór de uiterlijke datum die in de herinneringsbrief staat. Als je niet op tijd betaalt, gebeurt het volgende:

    • Je abonnement wordt beëindigd.
    • Je bent je 06-nummer kwijt.
    • Je krijgt een factuur voor alle resterende abonnementskosten tot het einde van je contract.

    Wil je controleren of je betaling binnen is bij Telfort? Ga dan naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort.

  • Ik kan niet bellen en niet gebeld worden

    Telfort heeft je abonnement beëindigd vanwege de betalingsachterstand. Maak het openstaande bedrag direct over. Je betaling wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. Neem na die 5 werkdagen zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Onze medewerker zal dan bekijken of we je abonnement weer kunnen aansluiten. Wil je controleren of je betaling binnen is bij Telfort? Ga dan naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort.

    Je kunt onze klantenservice bereiken op 0900-9596 (hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten). De klantenservice van Telfort is maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 21.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

    Let op! Betaal het bedrag vóór de uiterlijke datum die in de herinneringsbrief staat. Als je niet op tijd betaalt, gebeurt het volgende:

    • We melden de achterstand bij Stichting Preventel. Dit betekent dat andere telecomaanbieders kunnen zien dat je een betalingsachterstand hebt. Een telecomaanbieder kan een aanvraag voor een nieuw abonnement weigeren als je aangemeld bent bij Preventel.
    • We schakelen een incassobureau en/of deurwaarderskantoor in. We brengen dan extra rente en incassokosten in rekening.

    Wil je controleren of je betaling binnen is bij Telfort? Ga dan naar het betalingsoverzicht in Mijn Telfort.


Ik kan de factuur niet op tijd betalen, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice op 0900-9596 (hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten). De klantenservice van Telfort is maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 21.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: