Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Gebruikskosten factuur Mobiel hoger dan verwacht


Valt je factuur hoger uit dan verwacht? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld omdat je meer minuten of MB’s hebt verbruikt dan je hebt. Of omdat je kosten hebt gemaakt die buiten je bundel vallen, zoals 0900-nummers.

Gedetailleerd inzicht in je verbruikskosten

In Mijn Telfort kun je op je computer makkelijk en gedetailleerd zien welke kosten je precies hebt gemaakt. Liever altijd en overal inzicht in je verbruikskosten? Download dan de Mijn Telfort app.

Meest voorkomende oorzaken

Maak je meer kosten dan verwacht? Dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

  • Bellen, sms'en en internetten in het buitenland

    Op vakantie in de EU?

    In de EU (zone 1) kun je bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundel. Je maakt dus geen extra kosten.

    Op vakantie buiten de EU?

    Als je buiten Europa je mobiele abonnement hebt gebruikt, dan staan deze kosten op je eerstvolgende factuur. Soms gebeurt het dat deze kosten pas op een latere factuur verschijnen. Dit komt omdat Telfort dan enkele weken of maanden moet wachten op informatie van de buitenlandse telecomaanbieder.

    Ook ontvangen we niet altijd de complete gegevens van je verbruik in het buitenland. Daarom zie je soms niet alle specificaties op je factuur. Bijvoorbeeld:

    • Je ziet alleen de landcode van het land waar je naar hebt gebeld. In plaats van het volledige nummer.
    • Heb je een sms’je gestuurd? Dan zie je soms het nummer van de berichtencentrale van Telfort (0031626000230). En niet het volledige nummer waar je een berichtje naar hebt gestuurd.
  • Mobiel Internet

    • Kom je aan het eind van de maand MB's tekort? Lees onze tips voor het beperken van je MB-verbruik.
    • Wil je weten welke apps of websites de meeste MB’s hebben verbruikt? Kijk dan voor meer informatie in het instellingenmenu van je smartphone. Let op! De verbruiksgegevens in je telefoon zijn slechts een indicatie, en kunnen afwijken van het werkelijke verbruik.
    • Telfort kan vanwege de privacywetgeving niet inzien hoe je MB’s hebt verbruikt. We kunnen je hier dus geen informatie over geven.
  • Bellen naar servicenummers

    Een servicenummer is een betaald nummer, bijvoorbeeld een 0900-nummer. Als je naar een servicenummer belt, betaal je 2 keer kosten:

    • Kosten voor bellen naar het servicenummer. Dit tarief wordt bepaald door de aanbieder van het servicenummer.
    • De gebruikelijke kosten voor bellen met je mobiele telefoon. Deze kosten worden verrekend met je belbundel. Is je bundel op of heb je geen belbundel? Dan worden deze kosten apart in rekening gebracht.
  • Betaalde sms-diensten

    Zie je kosten op de factuur voor premium sms diensten? Dan heb je je aangemeld voor een betaalde sms-dienst. Wil je weten welke dienst dit is, of wil je je afmelden voor deze dienst? Ga dan naar de website Payinfo.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: