Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Google Play aankopen betalen met je Telfort factuur



Bij Telfort kun je aankopen in de Google Play Store (apps, boeken, muziek en video's) betalen via je Telfort factuur. Je hoeft dus niet te betalen met creditcard of Paypal. We brengen hier geen extra kosten voor in rekening. Dit kan met een Telfort abonnement, Sim Only en Prepaid.


Hoe werkt betalen met je factuur?

Open de Play Store

Open de Play Store app op je Android smartphone of tablet. De eerste keer heb je hier een mobiele internetverbinding van Telfort in Nederland voor nodig. Dat is nodig om vast te stellen of je gebruik kunt maken van betalen via je factuur. Vanaf de tweede keer kun je ook een WiFi-verbinding gebruiken.

Download je aankoop

Download je aankoop (app, boek, muziek of video).

Betalen via factuur
Kies bij betaalmethode voor betalen via Telfort factuur. Je ontvangt een bevestigingsmail van Google op het mailadres van je Google-account.
Kosten op factuur

Heb je een Telfort abonnement of Sim Only? Dan vind je de kosten voor het downloaden van de app op de factuur van je mobiele Telfort abonnement onder ‘Downloads Google Play Store’. In je verbruiksspecificatie in Mijn Telfort kun je elke aankoop apart terugvinden, met naam en aankoopbedrag.

Heb je Telfort Prepaid? Dan betaal je direct met je beltegoed.

Voorwaarden

  • Aankopen tot 50,- per keer en maximaal 300,- per kalendermaand
  • Je hebt een Telfort abonnement, Sim Only of Prepaid
  • Je hebt geen betalingsachterstand

Aanvullende informatie

Aankopen beveiligen met pincode

Wil je onverwachte kosten voorkomen of misbruik voorkomen? In de Play Store app kun je instellen dat er om een wachtwoord of pincode wordt gevraagd bij elke aankoop. Ga hiervoor in de Play Store naar Instellingen, en kies voor ‘Verificatie vereisen voor aankopen’

Betalen met je factuur blokkeren

Wil je betalen via de factuur blokkeren, zodat het niet meer mogelijk is om aankopen in Google Play te betalen via je Telfort factuur? Neem dan contact op met de Telfort klantenservice. De klantenservice kan betalen via de factuur blokkeren of deblokkeren.

Betalen met je factuur lukt niet

Lukt betalen via de factuur niet, of zie je de optie ‘Betalen via je Telfort factuur’ niet in de Google Play Store? Bekijk onderstaande oorzaken en oplossingen.

  • Je hebt je limiet bereikt
    Voor betalen via je factuur geldt vanaf 2 mei 2018 een maximum van 50,- per aankoop en van 300,- per kalendermaand.
  • Je hebt betalen via je factuur geblokkeerd
    Bel de klantenservice om de blokkade op te heffen.
  • Je hebt een betalingsachterstand bij Telfort
    Betalen via je factuur is niet mogelijk als je een betalingsachterstand hebt. Als de betalingsachterstand kort geleden is opgelost, kan het 2 weken duren voordat betalen met je factuur mogelijk wordt.
  • Je bent onlangs overgestapt van prepaid naar abonnement
    Als je bent overgestapt van Telfort Prepaid naar een Telfort abonnement, kan het 2 weken duren voordat betalen via de factuur mogelijk wordt.
  • Je hebt je niet correct aangemeld
    De eerste keer heb je hier een mobiele internetverbinding van Telfort in Nederland voor nodig. Dat is nodig om vast stellen of je gebruik kunt maken van betalen via je factuur.

Vragen over een aankoop of betaling?

  • Heb je een vraag of klacht over de app? Stel je vraag aan de app-ontwikkelaar. Open hiervoor de Play Store app, klik op de link in de aankoopbevestiging, of log met je Gmail account in op wallet.google.com.
  • Heb je een vraag over de Telfort factuur? Neem dan contact op met Telfort.