Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Google Play aankopen betalen met je Telfort factuur



Bij Telfort kun je aankopen in de Google Play Store betalen via je Telfort factuur. Je hoeft dus niet te betalen met creditcard of Paypal. Telfort brengt hier geen extra kosten voor in rekening.


Hoe werkt betalen met je factuur?

  1. Open de Play Store app op je Android smartphone. De eerste keer heb je hier een mobiele internetverbinding van Telfort in Nederland voor nodig. Dat is nodig om vast stellen of je gebruik kan maken van betalen via je factuur.
  2. Vanaf de tweede keer kun je ook een WiFi-verbinding gebruiken.
  3. Download je aankoop.
  4. Kies bij betaalmethode voor betalen via je Telfort factuur. Je ontvangt een bevestigingsmail van Google op het mailadres van je Google-account.

    Je vindt de kosten van de app op de factuur van je mobiele Telfort abonnement, onder ‘Downloads Google Play Store’. In je verbruiksspecificatie in Mijn Telfort kun je elke aankoop apart terugvinden, met naam en aankoopbedrag.


    Voorwaarden

    • Aankopen tot 20,- per keer en max 150,- per kalendermaand
    • Alleen met een mobiel abonnement van Telfort
    • Je hebt geen betalingsachterstand

    Aanvullende informatie

    • Aankopen beveiligen met pincode

      Wil je onverwachte kosten voorkomen of misbruik voorkomen? In de Play Store app kun je instellen dat er om een wachtwoord of pincode wordt gevraagd bij elke aankoop. Ga hiervoor in de Play Store naar Instellingen, en kies voor ‘Verificatie vereisen voor aankopen’

    • Betalen met je factuur blokkeren

      Wil je betalen via de factuur blokkeren, zodat het niet meer mogelijk om aankopen in Google Play te betalen via de Telfort factuur? Neem dan contact op met de Telfort klantenservice. De klantenservice kan betalen via de factuur blokkeren of deblokkeren.

    • Betalen met je factuur lukt niet

      Lukt betalen via de factuur niet, of zie je de optie ‘betalen via je Telfort factuur’ niet in de Google Play Store? Bekijk onderstaande oorzaken en oplossingen.

      • Je hebt je limiet bereikt.
        Voor betalen via je factuur geldt een maximum van 20,- per aankoop en van 150,- per kalendermaand.
      • Je hebt betalen via je factuur geblokkeerd.
        Bel de klantenservice om de blokkade op te heffen.
      • Je hebt een betalingsachterstand bij Telfort.
        Betalen via je factuur is niet mogelijk als je een betalingsachterstand hebt. Als de betalingsachterstand onlangs is opgelost, kan het 2 weken duren voordat betalen met je factuur mogelijk wordt.
      • Je bent onlangs overgestapt van prepaid naar abonnement.
        Als je bent overgestapt van Telfort Prepaid naar een Telfort abonnement, kan het 2 weken duren voordat betalen via de factuur mogelijk wordt.
      • Je hebt je niet correct aangemeld.
        De eerste keer heb je hier een mobiele internetverbinding van Telfort in Nederland voor nodig. Dat is nodig om vast stellen of je gebruik kan maken van betalen via je factuur.
    • Vragen over een aankoop of betaling?
      • Heb je een vraag of klacht over de app? Stel je vraag aan de app-ontwikkelaar. Open de Play Store app, klik op de link in de aankoopbevestiging, of log met je Gmail account in op wallet.google.com.
      • Heb je een vraag over de Telfort factuur? Neem dan contact op met Telfort.

    Nog geen antwoord op je vraag?

    Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: