Header vinden bij e-maildiensten

Een header is een verzameling regels computertaal bestaande uit de route die het spam-bericht aflegt voordat deze in je mailbox verschijnt. Ip-adressen in de header bijvoorbeeld vormen waardevolle informatie om de locatie en identiteit van de verstuurder van spam te achterhalen. Hieronder lees je hoe je een header kunt opvragen bij je e-mailprogramma.

Webmail Telfort

Binnen Webmail van Telfort is het niet mogelijk de header van een bericht op te vragen. Wanneer je toch de header van een ontvangen e-mailbericht wil opvragen zal u het e-mailbericht eerst via een e-mailprogramma moeten ophalen. Raadpleeg hiervoor de instructies voor het instellen van een e-mailprogramma.

Windows Live Mail (Hotmail)

Als u een Windows Live Mail account gebruikt om je e-mail te lezen, dan kun je op de volgende manier de headers meesturen:

  • Open het e-mailbericht waarvan je de header wil opvragen
  • Klik rechtsboven op "Acties"
  • Kies in het uitrolmenu voor “berichtbron weergeven”
  • Selecteer en kopieer de headers

    Yahoo! Mail

    Als je een Yahoo!Mail account gebruikt om je e-mail te lezen, dan kun je op de volgende manier de headers meesturen:

    • Open het e-mailbericht waarvan je de header wil opvragen
    • Kies in de menubalk voor “Meer”
    • Kies in het uitrolmenu voor “Volledige header weergeven”
    • Selecteer en kopieer de headers

      Stap 1

      Open het spam-bericht. Klik rechtsboven op het pijltje waar je gewoonlijk op klikt om een e-mail te beantwoorden.

      Stap 2

      Selecteer ‘Origineel weergeven’. Dan verschijnt de header automatisch. Geef deze header door aan Spamcop bij het aanmelden van spam.