Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Ik kan niet bellen/gebeld worden met mijn vaste telefoon


Heb je problemen met je Vast Bellen van Telfort? Wellicht is er sprake van een storing in jouw regio. Hieronder zie je welke storingen er bekend zijn voor Telfort Internet, TV & Bellen. Je kunt ook alle storingen en onderhoudswerkzaamheden bekijken. Is er geen sprake van een storing of onderhoud? Geef dan aan welke router of modem je hebt. Zo kunnen we je gericht helpen.

Xperia Box of Zyxel modem

Herstart je modem

  • Reset je modem met de resetknop op de achterkant. Je kunt hiervoor een paperclip gebruiken of de punt van een pen.
  • Houd de knop zeker 15 seconden ingedrukt.
  • Wacht enkele minuten zodat de modem helemaal opnieuw kan opstarten.

Let op: als je een Zyxelmodem hebt, kan het na een reset maximaal een uur duren voordat je weer kan bellen.

Probleem nog niet opgelost?

Kun je nog steeds niet bellen met je vaste telefoon? Ga naar de Telfort probleemoplosser en los het probleem stap voor stap op.

Ga naar de Telfort probleemoplosser

Sitecom router

Herstart je modem

Het glasvezelmodem wordt doorgaans in de meterkast geplaatst. Het is een kastje aan de muur met daarop het merk Genexis of Packetfront.

  • Haal het glasvezelmodem minimaal 30 seconden van de stroom. Dit doe je door de stekker van de adapter van het glasvezelmodem uit stopcontact te halen.
  • Sluit nu het glasvezelmodem weer aan en wacht minimaal 2 minuten. Je glasvezelmodem herstart automatisch.

Probleem nog niet opgelost?

Is met het herstarten van je glasvezelmodem het probleem nog niet verholpen? Ga naar de Telfort probleemoplosser en vind de oplossing voor het probleem.

Ga naar de Telfort probleemoplosser

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: