Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Inflatiecorrectie mobiele abonnement

Als in de periode 1 april t/m 31 maart de prijzen in Nederland zijn gestegen (inflatie), berekent Telfort deze prijsstijging door in de abonnementskosten van het mobiele abonnement vanaf 1 juli. De inflatiecorrectie geldt niet voor Telfort Prepaid.

Als de prijzen niet zijn gestegen, past Telfort ook geen inflatiecorrectie toe. De ontwikkeling van de prijzen wordt ieder jaar berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

In 2017 past Telfort een inflatiecorrectie toe van 0,6%.

Veelgestelde vragen

  • Voor wie geldt inflatiecorrectie?

    De inflatiecorrectie geldt voor alle particuliere abonnementen en contractverlengingen. Er zijn enkele uitzonderingen:

    • Telfort past geen inflatiecorrectie toe als je huidige contract is ingegaan na 1 april 2017.
    • Heb je bij de bestelling van je abonnement gekozen voor een latere startdatum van je abonnementskosten? Dan kijken we niet naar de startdatum van je contract, maar naar de activatiedatum van je simkaart.
    • Heb je je abonnement verlengd? Dan geldt inflatiecorrectie niet als je na 1 april 2017 de verlenging hebt aangevraagd.
    • Inflatiecorrectie geldt niet voor abonnementen en contractverlengingen die vóór 1 april 2009 zijn ingegaan.

  • Waarom past Telfort inflatiecorrectie toe?
    Jaarlijks stijgen de prijzen van de meeste diensten en producten. Dat betekent dat onze kosten ook jaarlijks stijgen. Een deel van die kosten berekenen we door in de abonnementskosten van de mobiele abonnementen van onze klanten. Hierdoor kan Telfort de kwaliteit blijven bieden die je gewend bent.
  • Past Telfort inflatiecorrectie toe op alle kosten?

    De inflatiecorrectie wordt toegepast op de volgende bundels:

    • Belbundel
    • Internetbundel
    • Sms-bundel

    De prijzen van andere bundels en de tarieven voor verbruik buiten de bundel worden niet verhoogd.

  • Hoe informeert Telfort mij over inflatiecorrectie?

    Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden en tarieven die je bij je abonnement hebt ontvangen. Daarnaast staat er in juli een melding op je factuur als inflatiecorrectie is toegepast.

    Als Telfort inflatiecorrectie toepast op je abonnement staat dit in je contract. Je hebt dus getekend dat Telfort een inflatiecorrectie kan toepassen. Telfort vermeldt ieder jaar in juli op de factuur als er inflatiecorrectie is toegepast. De inflatiecorrectie valt altijd samen met de startdatum van je factuurperiode. Je kunt deze startdatum terugvinden op je factuur.

    Voorbeeld: Je factuurperiode begint altijd op de 22e van de maand. De inflatiecorrectie geldt dan vanaf 22 juli.

  • Mag ik mijn abonnement nu kosteloos beëindigen?
    Je kunt je abonnement niet kosteloos vroegtijdig beëindigen. Inflatiecorrectie staat namelijk als voorwaarde vermeld in het contract dat je hebt getekend.
  • Hoe wordt de inflatiecorrectie berekend?
    Telfort volgt de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex). Met dit percentage worden de abonnementskosten van het mobiele abonnement verhoogd. Voor 2017 is dat 0,6%. Dit is de gemiddelde inflatie over de periode 1 april 2016 t/m 31 maart 2017. De cijfers over de inflatie vind je op de website van het CBS.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: