Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Inflatiecorrectie mobiele abonnement

Als in het vorige jaar de prijzen in Nederland zijn gestegen (inflatie), berekent Telfort deze prijsstijging door in de abonnementskosten vanaf 1 juli. Inflatiecorrectie geldt niet voor Telfort Prepaid.

Als de prijzen niet zijn gestegen, past Telfort ook geen inflatiecorrectie toe. De ontwikkeling van de prijzen wordt ieder jaar berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

In 2016 past Telfort een inflatiecorrectie toe van 0,7%.

Veelgestelde vragen

  • Voor wie geldt inflatiecorrectie?

    Inflatiecorrectie geldt voor alle particuliere abonnementen en contractverlengingen. Er zijn enkele uitzonderingen:

    • Telfort past geen inflatiecorrectie toe als je huidige contract na 1 april 2016 is ingegaan.
    • Heb je bij de bestelling van je abonnement gekozen voor een latere startdatum van je abonnementskosten? Dan kijken we niet naar de startdatum van je contract, maar naar de activatiedatum van je simkaart.
    • Heb je je abonnement verlengd? Dan geldt inflatiecorrectie niet als je na 1 april 2016 de verlenging hebt aangevraagd.
    • Inflatiecorrectie geldt niet voor abonnementen en contractverlengingen die vóór 1 april 2009 zijn ingegaan.

  • Waarom past Telfort inflatiecorrectie toe?
    Jaarlijks stijgen de prijzen van de meeste diensten en producten. Dat betekent dat onze kosten ook jaarlijks stijgen. Een deel van die kosten berekenen we door in de abonnementskosten van onze klanten. Hierdoor kan Telfort de kwaliteit blijven bieden die je gewend bent.
  • Past Telfort inflatiecorrectie toe op alle kosten?

    De inflatiecorrectie wordt toegepast op de volgende bundels:

    • Belbundel
    • Internetbundel
    • Sms-bundel
    • Maandelijkse kosten voor je (lease)toestel

    De inflatiecorrectie wordt toegepast op de volledige bundelprijs (de prijs exclusief korting) van de bovenstaande bundels.

    De prijzen van andere bundels en de prijzen voor gebruik buiten de bundel worden niet verhoogd.

  • Hoe informeert Telfort mij over inflatiecorrectie?

    Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden en tarieven die je bij je abonnement hebt ontvangen. Daarnaast staat op je factuur in juli een melding als inflatiecorrectie is toegepast.

    Als Telfort inflatiecorrectie toepast op je abonnement staat dit op je contract. Je hebt dus getekend voor inflatiecorrectie. Telfort vermeldt ieder jaar op de factuur van juli of er wel of geen inflatiecorrectie wordt uitgevoerd. De inflatiecorrectie valt altijd samen met de startdatum van je factuurperiode. Je kunt deze startdatum op je factuur terugvinden.

    Voorbeeld: Je factuurperiode begint altijd op de 22e van de maand. De inflatiecorrectie wordt dan pas uitgevoerd vanaf 22 juli.

  • Mag ik mijn abonnement nu kosteloos beëindigen?
    Je kunt je abonnement niet kosteloos vroegtijdig beëindigen. Inflatiecorrectie staat namelijk als voorwaarde vermeld in het contract dat je hebt getekend.
  • Hoe wordt de inflatiecorrectie berekend?
    Inflatiecorrectie wordt berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Telfort past in 2016 een inflatiecorrectie toe van 0,7%.
  • Hoe wordt de hoogte van de inflatiecorrectie berekend?
    Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elk jaar per maand hoe hoog de inflatie op dat moment is. Telfort volgt de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex). Met dit percentage wordt het maandelijkse abonnementstarief verhoogd. Voor 2016 is dat gemiddeld over de maanden apr-15 t/m mrt-16,  0,7%. De officiële cijfers vind je op de website van het CBS.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: