Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Installatie door een monteur

Heb je gekozen voor installatie door een monteur? Of lukt het installeren niet? Lees hier hoe je hulp krijgt bij de installatie en hoe je een monteur kunt bestellen.

Wat doet de monteur?

De Guidion monteur helpt je met het installeren van je Doe-het-Zelf pakket. Hieronder kan je precies per pakket lezen wat de monteur voor je doet. Je kunt ook de video bekijken.

Hoe werkt het met je afspraak?

  • De monteur die bij je langskomt is van Guidion. Guidion doet al heel lang de installaties voor Telfort.
  • 3 dagen na je bestelling krijg je per e-mail en sms een uitnodiging om een afspraak te maken met de monteur. Je krijgt per e-mail een bevestiging van de afspraak.
  • De afspraak wijzigen kan tot 24 uur van tevoren via de link in de bevestigings e-mail.
  • 24 uur voordat de monteur komt, krijg je een sms met de aankomsttijd van de monteur.
  • Let op: heb je 48 uur van tevoren nog geen Doe-het-Zelf pakket ontvangen? Bel ons dan op 0900-9596 (hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten).

Wat kost een monteur?

  • Als je internet via ADSL gebruikt, kost een bezoek 70 euro. Dit wordt verrekend op je factuur.
  • Maak je gebruik van internet via Glasvezel? Dan kost een bezoek van de monteur 50 euro. Dit wordt verrekend op je Telfort factuur.

Wat kan jij alvast doen?

  • Zorg ervoor dat de hoofdaansluiting waar je internet je huis binnenkomt vrij toegankelijk is. Meestal zit dit punt in de meterkast.
  • Is er een stopcontact bij het aansluitpunt aanwezig? Dat heb je nodig om het modem op aan te sluiten.
  • Als je glasvezel hebt, heb je twee stopcontacten nodig. Een voor het modem en een voor het glasvezelkastje.
  • Zorg dat je je klantgegevens bij de hand hebt. Die zitten in de bijlage van je welkomstmail. Heb je een nieuw wachtwoord nodig voor Mijn Telfort? Hier kan je een nieuwe aanmaken.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: