Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Kan niet bellen met mobiele telefoon

Kun je niet bellen of gebeld worden met je mobiele telefoon? Wij helpen je graag verder! Doorloop de onderstaande stappen. In veel gevallen kun je het probleem zelf oplossen. Controleer eerst het volgende:

  1. Bekijk of er een storing bekend is.
  2. Controleer of je goed bereik hebt. Bekijk hiervoor de dekkingskaart of controleer het aantal streepjes bereik op het scherm van je toestel. Soms helpt het om naar een plek te gaan waar je beter bereik hebt.

Kun je na deze controles nog steeds niet bellen? Volg dan onderstaand stappenplan.

Stappenplan problemen met mobiel bellen oplossen

    1. Zet je toestel aan en uit
      1. Zet je toestel uit
      2. Verwijder de batterij
      3. Plaats de batterij terug in je toestel
      4. Zet je toestel weer aan

    1. Selecteer het KPN-netwerk
    2. Ga naar de instellingen van je telefoon en controleer of je telefoon verbonden is met het KPN-netwerk. Ga voor uitleg om deze instelling te controleren of aan te passen naar Toestelhulp.

    1. Is je toestel geblokkeerd?
      • Je hebt 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst. Voer de pukcode in.
      • Je toestel is beveiligd met een simlock van een andere provider, en kan daarom niet gebruikt worden met een simkaart van Telfort. Maak je telefoon simlockvrij.
      • Je simkaart is geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand. Betaal het openstaande bedrag zo snel mogelijk.
      • Je hebt je prepaid beltegoed te lang niet opgewaardeerd. Lees meer over de geldigheid van prepaid beltegoed.
      • Heb je een blokkade ingesteld, bijvoorbeeld omdat je toestel kwijt of gestolen was? Verwijder de blokkade via Mijn Telfort of in je toestel.
      • Kun je niet gebeld worden door 1 telefoonnummer? Controleer in je telefoon of je dat telefoonnummer hebt geblokkeerd.
      • Kun je niet bellen naar 1 telefoonnummer? Vraag aan die persoon of hij of zij je nummer heeft geblokkeerd in zijn of haar toestel.

    1. Controleer of je simkaart werkt in een ander toestel

    2. Plaats je simkaart in een ander toestel.


      Werkt je simkaart niet in een ander toestel?


      Werkt je simkaart in een ander toestel wel?

      Waarschijnlijk is je toestel defect. Heb je nog garantie op je toestel? Laat je toestel repareren.

    1. Zet je toestel terug naar de fabrieksinstellingen

    2. Kun je nog steeds niet bellen? Zet dan je toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Kijk voor instructies in de handleiding van je toestel of ga naar Toestelhulp.

      Opgeslagen gegevens gaan verloren als je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. Maak daarom eerst een kopie van je gegevens, bijvoorbeeld door je telefoon met je pc of laptop te verbinden.

Kun je nog steeds niet bellen?


Is je probleem nog niet opgelost? Laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

Naar het forum

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: