Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Leasetoestel inleveren


Is je contract met Telfort ToestelLease bijna afgelopen? Je kunt je leasetoestel dan inleveren of overnemen. Bekijk de instructievideo, of lees onder de video meer over het inleveren van je leasetoestel.


Video: hoe werkt het inleveren of overnemen van mijn leasetoestel?

Je kunt de video op elk gewenst moment pauzeren en weer starten met de afspeelbediening links onderin.



Hoe werkt het inleveren van je leasetoestel?

    1. Je ontvangt de retourenvelop

    2. Heb je een verlenging of opzegging aangevraagd? Dan sturen we je een retourenvelop waarmee je het toestel kunt inleveren of opsturen. Heb je geen retourenvelop ontvangen? Vraag een retourenvelop aan via Mijn Telfort.

    1. Je levert het toestel in

    2. Toestel in de winkel inleveren

      Lever het toestel in bij een Telfort winkel of bij een winkel van The Phone House en Telecombinatie. Gebruik hiervoor de retourenvelop. Je krijgt een bewijs van inlevering mee. Bewaar dit goed. Vind een Telfort winkel bij jou in de buurt


      Toestel opsturen

      Lever het toestel (in de retourenvelop) in via een officiële postkantoor of servicepunt van PostNL. Vermeld op het postkantoor of servicepunt dat het om een antwoordnummer pakketverzending gaat. Maak hiervoor gebruik van de instructies onderaan deze pagina.

      Let op! Verstuur het toestel niet via een reguliere brievenbus. Je hebt dan geen bewijs van inlevering.

      Vind een PostNL locatie bij jou in de buurt

    1. We controleren het toestel na ontvangst
    2. Als wij het toestel hebben ontvangen, voeren we een aantal controles uit. Als er bijvoorbeeld nog persoonlijke gegevens op het toestel staan, dan verwijderen wij deze. We sturen je binnen 3 weken een brief om aan te geven of wij het toestel in goede staat hebben ontvangen. Als je het toestel in goede staat en binnen 2 weken na het einde van je contract hebt ingeleverd, dan brengen wij geen kosten in rekening.

Aanvullende informatie

  • Instructies voor opsturen leasetoestel

    Lever het toestel (in de retourenvelop) in via een officieel postkantoor of servicepunt van PostNL.

    Let op! Verstuur het toestel niet via een reguliere brievenbus. Je hebt dan geen bewijs van inlevering.

    Vind een PostNL locatie bij jou in de buurt

    • Vermeld op het postkantoor of servicepunt dat het om een antwoordnummer pakketverzending gaat. Je krijgt vervolgens een inleverbewijs of Track & Trace bewijs. Bewaar dit bewijs goed. Met dit bewijs kun je de status van je verzending inzien via internet.
    • Je hoeft het doosje, de lader en/of de gebruiksaanwijzing niet mee te sturen.
    • Vergeet niet om de simkaart/geheugenkaart uit het toestel te halen.
    • We adviseren je om je contacten, foto’s en andere gegevens op je computer te zetten. Daarna kun je de fabrieksinstellingen van de telefoon terugzetten, zodat je persoonlijke gegevens zijn gewist. Weet je niet hoe je dit moet doen? Raadpleeg dan de handleiding van je toestel.

  • Toestel te laat of niet ingeleverd

    Als je het toestel in goede staat en binnen 2 weken na het einde van je contract hebt ingeleverd, dan brengen wij geen kosten in rekening. Het is de bedoeling dat het toestel nog kan bellen. Voor krassen en normale gebruikerssporen worden geen kosten in rekening gebracht. Als het toestel niet meer werkt, brengen we 25,- in rekening. Lever je het toestel te laat of onvolledig in? Of lever je een ander toestel of geen toestel in, terwijl je aangegeven hebt het toestel in te leveren? Dan brengen we het overnamebedrag + 25,- in rekening.

  • Toestel is beschadigd of defect

    Lever je een defect of ernstig beschadigd toestel in? Dan betaal je een schadevergoeding van 25,-. Je hoeft je geen zorgen te maken over krassen of normale gebruikssporen.

  • Ik heb het oorspronkelijke leasetoestel niet meer

    • Heb je een gelijkwaardig vervangend toestel ontvangen? Lever dit toestel in, en vul op het formulier het merk, type en IMEI-nummer van je vervangende toestel in.
    • Heb je een eenvoudig vervangend toestel ontvangen? Lever dit toestel in. Na ontvangst brengen we een overnamebedrag in rekening voor het oorspronkelijke leasetoestel.
    • Heb je geen vervangend toestel ontvangen, of heb je het vervangende toestel niet meer? Wijzig dan je keuze van inleveren naar overnemen. We brengen dan het overnamebedrag in rekening. Wijzig je je keuze niet? Dan brengen we het overnamebedrag + 25,- in rekening.

  • Keuze voor inleveren of overnemen wijzigen

    Je kunt je keuze 1 keer wijzigen. Ga naar Mijn Telfort om je keuze te wijzigen naar inleveren of naar overnemen.

    Let op! Als je het toestel al hebt ingeleverd, is het niet meer mogelijk om je keuze te wijzigen.

  • Belangrijk bij het inleveren van een iPhone met iOS 7 of nieuwer

    In iOS 7 of nieuwer is Zoek mijn iPhone (Find my iPhone) voorzien van de nieuwe functie Activeringsvergrendeling. Deze functie wordt automatisch ingeschakeld wanneer je Zoek mijn iPhone instelt. Met Activeringsvergrendeling wordt het moeilijker voor iemand om je iPhone te gebruiken of te verkopen wanneer deze is kwijtgeraakt of gestolen.

    Voordat je je iPhone terugstuurt naar Telfort, moet je ervoor zorgen dat de activeringsvergrendeling uitstaat. Je kunt Zoek mijn iPhone op de volgende manier uitschakelen:

    • Ga op de iPhone naar Instellingen (Settings) > iCloud > uitzetten Zoek mijn iPhone (Find My iPhone).
    • Op een PC of Mac ga je naar de iCloud website.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: