Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Leasetoestel kwijt of gestolen


1 - Maak je telefoon waardeloos voor dieven

De meeste smartphones hebben anti-diefstal functies voor het op afstand terugvinden, wissen en blokkeren van je toestel. Als het goed is, heb je die functie al een keer aangezet. Log via internet in op het account van je toestel. Je kunt je toestel dan terugvinden, blokkeren en/of persoonlijke gegevens wissen. Zo kan de dief je telefoon niet meer gebruiken.

Smartphone blokkeren en beveiligen

2 - Blokkeer je toestel

Blokkeer direct je toestel. Zo voorkom je hoge kosten en misbruik van je simkaart.

  • Blokkeer zelf direct je simkaart via Mijn Telfort
  • Of bel de klantenservice op 0900-9596 (0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten). Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week je toestel blokkeren via het keuzemenu van 0900-9596. Vanuit het buitenland kun je ons bereiken op +31887650200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.


3 - Doe aangifte

Meld verlies bij de gemeente en diefstal bij de politie. Je hebt het bewijs van aangifte nodig om diefstal te kunnen claimen bij Telfort als je een Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal hebt.



  • Doe bij de politie aangifte van diefstal van je toestel. De politie zal mogelijk vragen om het IMEI-nummer van je toestel.Is je toestel gestolen in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie in het buitenland.
  • Meld verlies van je toestel via de website Verloren of Gevonden of bij het gemeentehuis.


IMEI-nummer opzoeken


  • Zoek het IMEI-nummer op in Mijn Telfort
  • Kijk op de verpakking van je toestel
  • Of neem contact op met de klantenservice


4 - Vervangend toestel

Kies de situatie die op jou van toepassing is:

  • Ik heb een leasetoestel

    Je hebt een abonnement met Toestellease zonder Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal.

    Neem binnen 24 uur contact op met de klantenservice van Telfort via 0900-9596 (0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten). De klantenservice maakt een afspraak met je voor de bezorging van een tijdelijk leentoestel.Telfort streeft ernaar om je binnen 24 uur een eenvoudig vervangend toestel te bezorgen (dit kan langer duren als je op een (Wadden)eiland woont). Je kunt zelf kiezen waar wij het toestel afleveren: thuis of bijvoorbeeld op het werk.


    Kosten

    Telfort brengt een afkoopsom in rekening voor het verloren of gestolen leasetoestel. Je maandelijkse abonnementskosten voor het leasetoestel wijzigen niet.

  • Ik heb een Leasetoestel met Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal

    Je hebt een abonnement met Toestellease en de Aanvullende Toestelservice Verlies & Diefstal.

    Neem binnen 24 uur contact op met de klantenservice van Telfort via 0900-9596 (0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten). De klantenservice maakt een afspraak met je voor de bezorging van een eenvoudig vervangend toestel.

    Telfort streeft ernaar om je binnen 24 uur een eenvoudig vervangend toestel te bezorgen (dit kan langer duren als je op een (Wadden)eiland woont). Je kunt zelf kiezen waar wij het toestel afleveren: thuis of bijvoorbeeld op het werk.


    Claim indienen

    Vul het formulier Verlies/diefstal mobiele telefoon (PDF download, 118 KB, opent in een nieuw venster) in en stuur dit samen met een kopie proces-verbaal of bewijs van vermissing op naar Telfort.


    E-mailadres

    verliesdiefstal@telfort.nl


    Postadres

    Klantenservice TelfortPostbus 135009700 EG Groningen


    Telfort verwerkt je claim

    Telfort informeert je binnen 14 werkdagen per brief over de afhandeling van je claim.


    Claim wordt goedgekeurd

    We sturen een waardebon naar je op. Je kunt deze waardebon in een Telfort winkel inwisselen voor een nieuw toestel dat gelijkwaardig is aan je oude toestel. Je kunt het eenvoudig vervangend toestel inleveren in de winkel.


    Claim wordt afgekeurd

    Je mag het vervangende toestel houden.


    Kosten

    Als de claim wordt goedgekeurd, brengt Telfort het eigen risico in rekening op een volgende factuur. Je maandelijkse abonnementskosten voor het leasetoestel wijzigen niet.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: