Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Levering van Internet, TV & Bellen


Het leveringsproces van ADSL-internet is anders dan de levering van glasvezelinternet. Kijk hieronder wat voor jou van toepassing is.

Wil je weten hoe het met je bestelling gaat? In Mijn Telfort kun je de status van je bestelling volgen. Na het inloggen zie je direct wat de status van je bestelling is.

Levering van internet via ADSL


    1. Stap 1: Bestelling in behandeling genomen

    2. Je ontvangt van Telfort een mail waarin we je bestelling bevestigen. We sturen de bevestiging bijna altijd binnen 2 werkdagen. Heb jij bij jouw verkoper gevraagd om een contract per post, dan ontvang je de bevestiging per post. We sturen gelijk je contract mee en geven je de datum waarop je abonnement wordt geleverd. Je bestelling bevindt zich dan nog binnen de wettelijke annuleringstermijn van 14 dagen. Als je wilt, kun je de bestelling nog annuleren.


      Levertijd

      Als je zelf opzegt bij jouw huidige provider, dan is de levertijd van je bestelling 3 weken. Als je graag wil dat wij dit voor je regelen, dan is de levertijd 4 weken.


      Opzeggen bij je oude provider

      Heb je bij de bestelling Telfort gemachtigd om je huidige internetabonnement op te zeggen? Dan hoef je niets te doen. Zodra de opzegging is verwerkt, ontvang je van de huidige provider automatisch een bevestiging per post. Heb je een los tv-abonnement bij een andere provider? Dit kan Telfort helaas niet voor je opzeggen. Je kunt dit eenvoudig zelf doen door de opzegkaart uit het installatiepakket voor te versturen.

    1. Stap 2: 1 week van tevoren

    2. Het Doe-het-zelf pakket ontvang je ongeveer een week voor de startdatum van je abonnement. Je kunt zelf via Track & Trace bekijken wanneer het pakket is verstuurd en bij je wordt aangeboden.


      In dit pakket zitten alle benodigdheden waarmee je de door je bestelde diensten kunt aansluiten, zoals een modem of een tv-ontvanger voor Interactieve TV.


      Heb je bij het plaatsen van je bestelling gekozen voor hulp bij installatie, dan zal een monteur ongeveer 1 week voor de aansluitdatum contact met je opnemen voor een afspraak. De kosten van de monteur factureren wij je op je Telfort factuur. Eventuele extra kosten die de monteur maakt, overlegt hij vooraf met je en kun je rechtstreeks bij de monteur betalen.

    1. Stap 3: Op de aansluitdag

    2. Je ontvangt een sms’je wanneer je de diensten kan gaan aansluiten. Soms is dat zelfs eerder dan we in de bevestiging hebben doorgegeven.


      Kom je er niet uit? Bekijk de installatiehandleiding met uitleg.

    1. Stap 4: Hoera! Ik heb Telfort Internet, TV & Bellen!

    2. Alles is aangesloten en je kan gebruik maken van je Telfort abonnement.


      Veel plezier met het gebruiken van internet, tv en bellen!

Levering van internet via glasvezel

Woon je in een gebied waar glasvezel beschikbaar is, dan leveren we jou onze diensten altijd via glasvezel. Heb je Internet, TV & bellen van Telfort via glasvezel besteld? De levertijd is afhankelijk van jouw situatie en bestelling. Bekijk hoe voor jou de levering verloopt:

  • Ik heb al een glasvezelmodem

    Als jouw woning al is aangesloten op het glasvezelnetwerk, dan is er in je woning een glasvezelmodem aanwezig. Deze hangt meestal in de meterkast. Als je zelf opzegt bij jouw huidige provider, dan is de levertijd 2 weken. Als je graag wil dat wij dit voor je regelen, dan is de levertijd 5 weken.

    Je aansluiting op Internet, TV & Bellen in 5 stappen

      1. Bestelling in behandeling genomen
      2. Je ontvangt van Telfort een e-mail waarin we je bestelling bevestigen. We sturen deze e-mail bijna altijd binnen 2 werkdagen. In de bevestiging vind je ook je contract en de datum waarop je abonnement wordt geleverd. Je bestelling bevindt zich dan nog binnen de wettelijke annuleringstermijn van 14 dagen. Als je wilt, kun je de bestelling nog annuleren.

        Bekijk de status van je bestelling in Mijn Telfort

      1. Afspraak maken met de monteur
      2. Je ontvangt een uitnodiging per e-mail en sms om zelf een afspraak te plannen met een monteur van Guidion, onze installatiepartner. Deze monteur sluit jouw woning aan op het Telfort netwerk.

      1. 1 week van tevoren
      2. Ongeveer een week voordat je abonnement ingaat ontvang je het Doe-het-Zelf installatiepakket.

      1. Op de aansluitdag
      2. De monteur sluit je glasvezelkastje en modem aan op het Telfort netwerk. Daarna sluit je zelf alles aan met het Doe-het-Zelf installatiepakket. Heb je gekozen voor een volledige installatie door een monteur? Dan maakt de monteur alles voor je in orde. Lees meer over de voorwaarden die daaraan verbonden zijn.

      1. Hoera! Ik heb Telfort Internet, TV & Bellen!
      2. Alles is aangesloten en je kan gebruik maken van onze diensten. Veel plezier met het gebruiken van Internet, TV en Bellen via glasvezel!

  • Ik heb nog geen glasvezelmodem

    Het is mogelijk dat er bij jou wel een glasvezelnetwerk beschikbaar is, maar dat jouw woning er nog niet op is aangesloten. De levertijd is dan vanaf 5 weken.

    Je aansluiting op Telfort Internet TV & Bellen in 5 stappen

      1. Bestelling in behandeling genomen
      2. Je ontvangt van Telfort een e-mail waarin wje bestelling bevestigen. We sturen deze e-mail bijna altijd binnen 2 werkdagen. In de bevestiging vind je ook je contract en de datum waarop je abonnement wordt geleverd. Je bestelling bevindt zich dan nog binnen de wettelijke annuleringstermijn van 14 dagen. Als je wilt, kun je de bestelling nog annuleren.

        Bekijk de status van je bestelling in Mijn Telfort

      1. Afspraak maken met de monteur
      2. Omdat jouw woning nog niet op het glasvezelnetwerk is aangesloten, komen er 2 monteurs bij je langs:

        • Reggefiber neemt contact met jou op om een afspraak te maken. Dit is de partij die zorgt dat jouw woning wordt voorzien van glasvezel.
        • Je ontvangt een uitnodiging per e-mail en sms om zelf een afspraak te plannen met een monteur van Guidion, onze installatiepartner. Deze monteur sluit jouw woning aan op het Telfort netwerk.

      1. 1 week van tevoren
      2. Ongeveer een week voordat je abonnement ingaat ontvang je het Doe-het-Zelf installatiepakket.
      1. Op de aansluitdag
      2. Een monteur van Reggefiber heeft jouw woning vóór deze dag voorzien van glasvezel. De monteur van Guidion sluit nu je glasvezelkastje en modem aan op het Telfort netwerk. Daarna sluit je zelf alles aan met het Doe-het-Zelf installatiepakket. Heb je gekozen voor een volledige installatie door een monteur? Dan maakt de monteur alles voor in orde. Lees meer over de voorwaarden die daaraan verbonden zijn.

      1. Hoera! Ik heb Telfort Internet, TV & Bellen!
      2. Alles is aangesloten en je kan gebruik maken van onze diensten. Veel plezier met het gebruiken van Internet, TV en Bellen via glasvezel!

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: