Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Mobiel internet in het buitenland werkt niet

Kan je niet internetten in het buitenland? Als je onderstaande stappen doorloopt ben je zo weer online. Of kijk in de Toestelhulp hoe je dit op jouw toestel kunt instellen.

    1. Zet dataroaming of gegevensroaming aan
    2. In het buitenland maak je gebruik van een ander netwerk dan het eigen Nederlandse KPN-netwerk. Dat wordt roaming genoemd. Je kunt alleen internetten in het buitenland als dataroaming aanstaat in je toestel. Zet daarom dataroaming of gegevensroaming aan in je toestel. Kijk hiervoor in je toestel bij Instellingen, of bekijk onderstaande instructies voor Android en iPhone.

      Android

      1. Ga naar: Instellingen
      2. Ga naar: Meer netwerken
      3. Ga naar: Mobiele netwerken
      4. Zet het vinkje bij Roaming aan
      5. Kies onder Netwerkmodus voor Automatisch verbinden

      iPhone

      1. Ga naar: Instellingen
      2. Ga naar: Mobiel netwerk
      3. Zet dataroaming aan. De schuifknop bij dataroaming wordt nu groen in plaats van grijs
      4. Schakel 4G uit. De schuifknop wordt dan grijs in plaats van groen

    1. Zet EU internet uit
    2. Heb je een iPhone met iOS8 of iOS9? Zet dan binnen EU-landen de optie EU Internet uit in je toestel. Onze internetbundels werken alleen als EU Internet uitstaat. Let er wel op dat je dataroaming aan hebt staan.

      Je kunt de optie ‘EU internet' vinden via Instellingen > Mobiele data. Je hoeft de optie EU Internet niet uit te zetten als je in Nederland bent.

    1. Controleer je verbruik
    2. Ben je buiten de EU?

      Buiten zone 1 geldt een verbruikslimiet voor mobiel internet van € 60,50 (inclusief btw). De verbruikslimiet staat standaard aan. We sturen een sms zodra je 80% van je limiet hebt bereikt, en zodra je 100% van je limiet hebt bereikt.


      Wil je de limiet uitzetten? Sms UIT of DOORGAAN naar 1277, of ga naar Mijn Telfort.


      Lees meer over de verbruikslimiet voor mobiel internet in het buitenland.


      Gebruik je internet binnen de EU?

      Binnen zone 1 kun je gebruik maken van je Nederlandse bundel. Is je Nederlandse bundel op, dan kun je ook in het buitenland geen gebruik maken van internet. Koop in Mijn Telfort een extra bundel om weer te kunnen internetten. Hier kun je ook controleren of je nog genoeg tegoed hebt.

    1. Controleer de internetinstellingen in je toestel
      1. Ga naar de Toestelhulp.
      2. Selecteer je toestel.
      3. Kies voor Internet.
      4. Kies voor Handmatig instellen.
      5. Volg de instructies.

    1. Zet je toestel uit en weer aan
      1. Zet je toestel uit.
      2. Verwijder de batterij (als je geen smartphone gebruikt). Plaats de batterij terug in je toestel.
      3. Zet je toestel aan.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: