Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Mobiel internet in het buitenland werkt niet

Sinds 15 juni 2017 kun je in de EU bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundel.
Meer informatie

Kun je niet internetten in het buitenland? Volg onderstaande stappen om je probleem op te lossen.

    1. Zet dataroaming of gegevensroaming aan
    2. In het buitenland maak je gebruik van een ander netwerk dan het eigen Nederlandse KPN-netwerk. Dat wordt roaming genoemd. Je kunt alleen internetten in het buitenland als dataroaming aanstaat in je toestel. Zet daarom dataroaming of gegevensroaming aan in je toestel. Kijk hiervoor in je toestel bij Instellingen, of bekijk onderstaande instructies voor Android en iPhone.

      Android

      1. Ga naar: Instellingen
      2. Ga naar: Meer netwerken
      3. Ga naar: Mobiele netwerken
      4. Zet het vinkje bij Roaming aan

      iPhone

      1. Ga naar: Instellingen
      2. Ga naar: Mobiel netwerk
      3. Zet dataroaming aan. De schuifknop bij dataroaming wordt nu groen in plaats van grijs

    1. Zet EU internet uit
    2. Heb je een iPhone met iOS8 of iOS9? Zet dan binnen EU-landen de optie EU Internet uit in je toestel. Onze internetbundels werken alleen als EU Internet uitstaat. Let er wel op dat je dataroaming aan hebt staan.

      Je kunt de optie ‘EU internet' vinden via Instellingen > Mobiele data. Je hoeft de optie EU Internet niet uit te zetten als je in Nederland bent.

    1. Controleer je verbruik

    2. Bevind je je buiten de EU?

      Buiten zone 1 geldt een verbruikslimiet voor mobiel internet van € 60,50 (inclusief btw). De verbruikslimiet staat standaard aan. We sturen een sms zodra je 80% van je limiet hebt bereikt, en zodra je 100% van je limiet hebt bereikt.


      Wil je de limiet uitzetten? Sms UIT of DOORGAAN naar 1277, of ga naar Mijn Telfort.



      Lees meer over de verbruikslimiet voor mobiel internet in het buitenland.


      Gebruik je internet binnen de EU?

      Binnen zone 1 kun je gebruik maken van je Nederlandse bundel. Is je Nederlandse bundel op, dan kun je ook in het buitenland geen gebruik maken van internet. Koop in Mijn Telfort een extra bundel om weer te kunnen internetten. Hier kun je ook controleren of je nog genoeg tegoed hebt.


    1. Controleer de internetinstellingen in je toestel
      1. Ga naar de Toestelhulp.
      2. Selecteer je toestel.
      3. Kies voor Internet.
      4. Kies voor Handmatig instellen.
      5. Volg de instructies.


    1. Zet je toestel uit en aan
      1. Zet je toestel uit.
      2. Verwijder de batterij.
      3. Plaats de batterij terug in je toestel.
      4. Zet je toestel aan.

Hulp nodig in het buitenland?

Heb je nog steeds problemen met mobiel internet in het buitenland? Kijk voor tips op het Forum, of neem contact op met de klantenservice.

Vanuit het buitenland kun je ons bereiken op +31 88 7650 200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: