Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Mobiel internet werkt niet

Werkt mobiel internet niet op je smartphone of tablet? Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen.

    1. Zijn er storingen of werkzaamheden?
    2. In het blok Onderhoud en storing op deze pagina, kan je vinden waar je op dit moment een storing kan ervaren.
    1. Is je telefoonnummer geblokkeerd?
    2. In Mijn Telfort kan je je nummer blokkeren voor mobiel internet. Misschien heb je dat (per ongeluk) gedaan. Controleer in Mijn Telfort of je telefoonnummer geblokkeerd is voor mobiel internet. Je kunt deze blokkade zelf uitzetten in Mijn Telfort.

      Blokkeringen in Mijn Telfort uitzetten

    1. Heb je voldoende bereik?
      • Heb je een G of E in je display staan? Dan gebruikt je toestel internet over het GPRS-netwerk (2G). De internetsnelheden zijn dan aanzienlijk lager.
      • Heb je weinig bereik? Soms helpt het om een andere plek met beter bereik op te zoeken, bijvoorbeeld dichter bij het raam of buitenshuis.
      • Als je toestel maar 1 of zelfs 0 balkjes/streepjes ontvangst toont, dan is het bereik te slecht voor een goede verbinding. De internetsnelheid kan dan ook lager zijn.
      • Controleer in het scherm van je toestel of je bereik hebt. Op de onderstaande dekkingskaarten kun je zien of er op de locatie waar je je bevindt goed bereik zou moeten zijn.

      Bekijk de dekking in je regio

    1. Kijk of internet aanstaat in de instellingen van je toestel
    2. Controleer de netwerkinstellingen in je toestel:

      1. Controleer of bij 'Datagebruik', 'Mobiele Data', 'Mobiele Gegevenstoegang' aan staat.
      2. Wil je internetten in het buitenland? Zet dan ‘roaming’ of ‘dataroaming’ aan in je toestel

      Kies voor meer uitleg voor jouw toestel in de Toestelhulp:

      Toestelhulp mobiel

    1. Controleer je internetbundel of tegoed
    2. In Mijn Telfort of in de App kun je controleren of je een internetbundel hebt en of je nog tegoed hebt. Als je geen bundel hebt, kun je deze direct in Mijn Telfort bestellen.

      Bekijk je verbruik

    1. Selecteer handmatig het KPN-netwerk
    2. Ga in je toestel naar de instellingen en selecteer handmatig het KPN-netwerk. Ga voor uitleg naar de Toestelhulp.
    1. Kies het snelst beschikbare netwerk
    2. In het scherm van je smartphone zie je bovenin op welk type netwerk je op dat moment bent aangemeld, bijvoorbeeld 3G of 4G. Hier kun je uit afleiden welke snelheid je op dat moment kunt verwachten. Je kunt je toestel zo instellen dat je toestel automatisch het snelst beschikbare netwerk selecteert. Bekijk hiervoor onderstaande instructies.

      Type netwerk Afkorting in je beeldscherm Snelheid
      2G 2G/G/GPRS/E/EDGE Laag
      3G 3G/UMTS/U/H/H+ Midden
      4G 4G/L/LTE Hoog

      Android

      1. Ga naar: 'Menu'
      2. Ga naar: 'Instellingen'
      3. Ga naar: 'Draadloos en netwerk'
      4. Ga naar: 'Meer instellingen'
      5. Ga naar: 'Mobiele netwerken'
      6. Ga naar: 'Netwerkmodus of Voorkeursnetwerk'
      7. Kies voor: 'Automatisch' of 'Autostand'

      iOS (iPhone/iPad)

      1. Ga naar: 'Instellingen'
      2. Ga naar: 'Mobiel netwerk'
      3. Kies voor: 'Schakel 4G in' of 'Schakel 3G in'

      Windows Phone

      1. Ga naar: 'Menu'
      2. Ga naar: 'Instellingen'
      3. Ga naar: 'Mobiel netwerk'
      4. Ga naar: 'Hoogste verbindingssnelheid'
      5. Selecteer hier de hoogste waarde (4G, of anders 3G)

Mobiel internet in het buitenland werkt niet

Heb je problemen met internet in het buitenland? Ga dan naar Mobiel internet in het buitenland werkt niet.

Probleem nog niet opgelost?

Is je probleem nog niet opgelost? Neem dan een kijkje in de Toestelhulp voor nog meer handige tips. of laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: