Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Mobiel internet werkt niet

Werkt mobiel internet niet op je smartphone of tablet? Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen.

    1. Zet je toestel uit en aan
    2. Zet je toestel uit en aan. Dit lost het probleem in veel gevallen op.

      TIP: Start je toestel minimaal eens per week opnieuw op. Een smartphone of tablet presteert beter als je deze regelmatig opnieuw opstart.

    1. Controleer of er storingen of werkzaamheden zijn
    2. Controleer of er storingen of werkzaamheden zijn bij Telfort.

      Storingen en onderhoud

    1. Controleer je bereik
      • Controleer in het scherm van je toestel of je bereik hebt. Op de onderstaande dekkingskaarten kun je zien of er op de locatie waar je je bevindt goed bereik zou moeten zijn.
      • Als je toestel maar 1 of zelfs 0 balkjes/streepjes ontvangst toont, dan is het bereik te slecht voor een goede verbinding. De internetsnelheid kan dan ook lager zijn.
      • Heb je een G of E in je display staan? Dan gebruikt je toestel internet over het GPRS-netwerk (2G). De internetsnelheden zijn dan aanzienlijk lager.
      • Heb je weinig bereik? Soms helpt het om een andere plek met beter bereik op te zoeken, bijvoorbeeld dichter bij het raam of buitenshuis.

      Bekijk de dekkingskaart om de dekking en bijbehorende snelheid in Nederland te bekijken.

      Bekijk de dekking in je regio

    1. Controleer de instellingen van je toestel
    2. Controleer de netwerkinstellingen in je toestel:



      1. Controleer of bij 'Mobiele Data'' of 'Mobiele Gegevenstoegang' het vinkje aan staat.
      2. Wil je internetten in het buitenland? Zet dan ‘roaming’ of ‘dataroaming’ aan in je toestel
      3. Controleer of de APN 'internet' geselecteerd is.


      Ga voor meer uitleg naar de Toestelhulp:



      1. Ga naar de Toestelhulp
      2. Selecteer je toestel
      3. Kies voor Internet
      4. Kies voor Handmatig instellen
      5. Volg de instructies

      Toestelhulp mobiel

    1. Controleer je internetbundel of tegoed
    2. In Mijn Telfort kun je controleren of je een internetbundel hebt en of je nog tegoed hebt. Als je geen bundel hebt, kun je deze direct in Mijn Telfort bestellen.


      Bekijk je verbruik

      Let op! Gebruik je prepaid of een abonnement dat op of na 16 april 2012 is ingegaan, dan kun je alleen gebruik maken van mobiel internet met een internetbundel.

    1. Selecteer handmatig het KPN-netwerk
    2. Ga in je toestel naar de instellingen en selecteer handmatig het KPN-netwerk. Ga voor uitleg naar de Toestelhulp.

    1. Stel je netwerkmodus in op het snelst beschikbare netwerk
    2. In het scherm van je smartphone zie je bovenin op welk type netwerk je op dat moment bent aangemeld, bijvoorbeeld 3G of 4G. Hier kun je uit afleiden welke snelheid je op dat moment kunt verwachten. Je kunt je toestel zo instellen dat je toestel automatisch het snelst beschikbare netwerk selecteert. Bekijk hiervoor onderstaande instructies.



      Type netwerk
      Afkorting in je beeldscherm
      Snelheid
      2G
      2G/G/GPRS/E/EDGE
      Laag
      3G
      3G/UMTS/U/H/H+
      Midden
      4G
      4G/L/LTE
      Hoog


      Android

      1. Ga naar: 'Menu'
      2. Ga naar: 'Instellingen'
      3. Ga naar: 'Draadloos en netwerk'
      4. Ga naar: 'Meer instellingen'
      5. Ga naar: 'Mobiele netwerken'
      6. Ga naar: 'Netwerkmodus of Voorkeursnetwerk'
      7. Kies voor: 'Automatisch' of 'Autostand'

      iOS (iPhone/iPad)

      1. Ga naar: 'Instellingen'
      2. Ga naar: 'Mobiel netwerk'
      3. Kies voor: 'Schakel 4G in' of 'Schakel 3G in'

      Windows Phone

      1. Ga naar: 'Menu'
      2. Ga naar: 'Instellingen'
      3. Ga naar: 'Mobiel netwerk'
      4. Ga naar: 'Hoogste verbindingssnelheid'
      5. Selecteer hier de hoogste waarde (4G, of anders 3G)

    1. Controleer of je telefoonnummer geblokkeerd is
    2. Controleer in Mijn Telfort of je telefoonnummer geblokkeerd is voor mobiel internet. Je kunt deze blokkade zelf uitzetten in Mijn Telfort. 

      Blokkeringen in Mijn Telfort uitzetten

    1. Controleer de softwareversie
    2. Controleer of je gebruikmaakt van de laatste versie van je besturingssysteem (bijvoorbeeld Android of iOS). Heb je een verouderde versie? Update je software dan naar de nieuwste versie.

Mobiel internet in het buitenland werkt niet

Heb je problemen met internet in het buitenland? Ga dan naar Mobiel internet in het buitenland werkt niet.

Probleem nog niet opgelost?

Is je probleem nog niet opgelost? Laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

Onderhoud en storing

Heb je problemen met je mobiele telefoon? Wellicht is er sprake van een storing in jouw regio. Hieronder zie je welke storingen er bekend zijn voor Telfort Mobiel. Je kunt ook alle storingen en onderhoudswerkzaamheden bekijken. Wij houden je daarnaast op de hoogte van de werkzaamheden voor onderhoud.



Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: