Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Mobiele telefoonnummer meenemen naar andere provider



Wat jammer dat je overweegt over te stappen naar een andere provider. Je kunt ons bereiken via 088-7650072 (de kosten voor het bellen naar een 088-nummer zijn hetzelfde als bellen naar een gewoon vast telefoonnummer). Wil je toch overstappen, vraag dan nummerbehoud aan bij je nieuwe provider.


Hoe kan ik mijn nummer meenemen?

Controleer vanaf wanneer je je nummer mag meenemen

  • Heb je een abonnement? Je kunt je nummer overzetten naar een nieuwe provider per de einddatum van je contract. Houd hierbij rekening met een minimale opzegtermijn van 1 maand. Je kunt de einddatum van je contract opzoeken in Mijn Telfort.

Loopt je contract bijvoorbeeld af op 1 juli, dan kun je vanaf 1 juni aangeven dat je je nieuwe nummer mee wilt nemen naar de nieuwe provider. Een maand later zet je nieuwe provider je nummer over.

  • Heb je prepaid? Dan kun je elk moment nummerbehoud aanvragen. Je nummer wordt binnen 2 weken overgezet. Houd er rekening mee dat je prepaid beltegoed niet mee kunt nemen naar een andere provider.

Vraag je nummerbehoud bijvoorbeeld aan op 1 juli, dan zet je nieuwe provider je nummer tussen 2 en 14 juli over.

Neem contact op met je nieuwe provider

Vraag nummerbehoud aan bij je nieuwe provider. Je nieuwe provider neemt je nummer over van Telfort en zegt je abonnement op bij Telfort. Je hoeft niet zelf je abonnement op te zeggen bij Telfort. Houd de volgende gegevens bij de hand:

  • Je simkaartnummer (lees meer over het opzoeken van je simkaartnummer)
  • De einddatum van je contract (je vindt de einddatum in Mijn Telfort en in de Mijn Telfort app, bij 'Abonnement')
  • Je klantnummer (dit nummer vind je op je Telfort factuur)

Telfort opgezegd, maar geen nummerbehoud aangevraagd? Binnen 23 dagen na je opzegdatum kan je nog nummerbehoud aanvragen. Dit kan je nieuwe provider voor je regelen.

Overstappen naar Telfort

Wil je overstappen naar Telfort en je huidige nummer meenemen? Bekijk ons ruime aanbod mobiele telefoons en geef bij het bestellen aan dat je je nummer wilt overzetten.

Bekijk het aanbod

Vragen of problemen?

Heb je vragen over de aanvraag nummerbehoud, of heb je problemen met het overzetten van je nummer? Neem dan contact op met je nieuwe provider.