Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

NFC simkaart bestellen en gebruiken


Met NFC (Near Field Communication) kan je simkaart draadloos en veilig gegevens versturen binnen een afstand van 10 centimeter. Met een NFC simkaart kun je in de toekomst gebruikmaken van nieuwe diensten, bijvoorbeeld contactloos betalen met je mobiel of inchecken in het openbaar vervoer met je mobiel.

Op dit moment is er één NFC-dienst die werkt met de Telfort simkaart: de Rabo wallet van de Rabobank. We verwachten dat er in de toekomst meer NFC-diensten komen voor de de Telfort simkaart. Lees meer op de website van de Rabobank

Wat heb ik nodig om in de toekomst gebruik te maken van NFC-diensten met een simkaart van Telfort?

    1. Een NFC-simkaart

      • Weet je niet zeker of je simkaart geschikt is voor NFC? Kijk dan op je simkaart. Je NFC simkaart is eenvoudig te herkennen aan het NFC symbool op de kaart (zie de afbeeldingen hieronder).
      • Is je simkaart niet geschikt voor NFC? Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Telfort. Deze nieuwe simkaart is geschikt voor NFC. Een nieuwe simkaart is gratis als je een abonnement van Telfort hebt.



      Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Telfort






      NFC

      NFC

    1. Een abonnement
    2. De NFC simkaart is geschikt voor alle abonnementen van Telfort. De NFC simkaart is niet geschikt voor Telfort prepaid.

    1. Een geschikt toestel
    2. De NFC simkaart van Telfort werkt in combinatie met de volgende besturingssystemen:

      • Android
      • Windows Phone
      • BlackBerry

      Let op! De aanbieder van de NFC-dienst kan extra eisen stellen aan het besturingssysteem. Voorbeeld: inchecken in het openbaar vervoer en contactloos betalen is bij Android alleen mogelijk met versie 4.4 of hoger. Bekijk de website van de aanbieder van de dienst voor meer informatie.

    1. De app van de NFC-dienst
    2. Voor sommige NFC-diensten moet je een app downloaden of activeren, bijvoorbeeld de betaalapp van je bank voor contactloos betalen. Bekijk de website van de aanbieder van de dienst voor meer informatie.

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van de simkaart?

  • Blokkeer direct je simkaart. Zo voorkom je hoge kosten en misbruik van je simkaart. Blokkeer je simkaart via Mijn Telfort, bel de klantenservice op 0900-9596 (€ 0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten), of bel vanuit het buitenland naar +31887650200 (tarieven voor bellen in het buitenland). Lees meer over verlies of diefstal van je telefoon.
  • Neem ook direct contact op met de aanbieder(s) van al jouw contactloze diensten om deze te blokkeren ter voorkoming van misbruik. Telfort kan dit niet voor je doen. Voorbeeld: neem contact op met je bank om contactloos betalen te blokkeren.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: