Opzeggen bij overlijden


Bij een overlijdensgeval moet er vaak veel geregeld worden. Om je zoveel mogelijk te ontlasten in deze tijd, staat hieronder wat er nodig is voor het opzeggen of overnemen van het contract bij Telfort. We hopen dat we je op deze manier kunnen helpen.


Contract opzeggen

In geval van opzeggen bij overlijden vragen we om een kopie van de overlijdensakte. Op het moment dat deze kopie binnen is zetten we het abonnement stop per de overlijdensdatum. Teveel betaalde abonnementskosten worden terugbetaald.

Je kunt het contract voor Internet, TV en Vast Bellen opzeggen via onze online formulieren, of een brief sturen met een kopie van de overlijdensakte. Het opzeggen van een mobiel abonnement dient altijd schriftelijk gebeuren. Vermeld in de brief de volgende gegevens

  • Het klantnummer of de naam en adresgegevens
  • Naam, adresgegevens en telefoonnummer van een contactpersoon
  • In het geval van een mobiel abonnement: het mobiele telefoonnummer

Stuur de brief naar het postadres dat bij het op te zeggen product hoort:

Telfort Mobiel

Postbus 512

2400 AM Alphen a/d Rijn

Telfort Internet, TV en Bellen (ook glasvezel)

Postbus 217

2400 AE Alphen a/d Rijn


Je krijgt binnen 10 werkdagen een bevestiging van de beëindiging van het contract. Is het een mobiel abonnement met leasetoestel? Dan hoef je het leasetoestel niet in te leveren.

Contract overnemen

Je kunt er ook voor kiezen het contract over te nemen. Bekijk de pagina contract overnemen die bij het product hoort voor meer informatie.



Bij een contractovername in het geval van overlijden vragen we je (net als bij een opzegging) ook om een kopie van de akte van overlijden mee te sturen.

Heb je liever telefonisch contact met één van onze medewerkers voor het opzeggen of overnemen van het contract? Je kan ons bereiken op 0900 9596 (€ 0,50 per gesprek, plus je gebruikelijke belkosten).