Procedure melden van misbruik


    Melding maken van spam- en virusberichten en overig misbruik

    Heb je misbruik geconstateerd dat wordt veroorzaakt door een abonnee van Telfort? Meld dit bij de Abusedesk. Volg hiervoor altijd het onderstaande stappenplan. De Abusedesk zal indien nodig de verantwoordelijke abonnee aanspreken. Je informatie is hierbij van groot belang.

    Verzamel informatie over het misbruik

    Omschrijf de aard en inhoud van het misbruik. Voeg de onderstaande informatie toe:


    • De datum waarop het misbruik heeft plaatsgevonden
    • Het exacte tijdstip, inclusief de gebruikte tijdzone (bijv. GMT+2) van een NTP-gesynchroniseerde klok
    • Het door de misbruiker gebruikte IP adres.

    Is de misbruiker een Telfort gebruiker?

    Je bewijsmateriaal moet het IP adres van de misbruiker bevatten. Enkel aan de hand van het IP adres kan de Abusedesk de identiteit van de dader achterhalen. Andere gegevens zijn te vervalsen. Een IP adres is een unieke opsomming van getallen. Elke internetaansluiting heeft zo’n uniek IP adres. Een voorbeeld van een IP adres is: 195.241.48.33 Bepaal altijd eerst de herkomst van het IP adres via één van de onderstaande internetpagina’s:

    Cyberabuse.org RIPE.net APNIC.net ARIN.net Let op: Wanneer het IP adres niet afkomstig is van Telfort kan de Abusedesk niets met je melding doen. Je dient het misbruik in dat geval te melden bij de verantwoordelijke provider. Elke provider is verplicht te beschikken over een e-mailadres waarop misbruik kan worden aangemeld.

    Stuur naar de Abusedesk
    Stuur de volledige documentatie over het misbruik naar: abuse@telfort.nl