Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Reparatie eigen telefoon


Vervelend dat je toestel niet goed werkt. We helpen je graag om het probleem op te lossen. 

Let op! Heb je een leasetoestel, bekijk dan de instructie voor reparatie van een leasetoestel.

1 - Bekijk de oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen

Zie je geen grote schade aan de buitenkant van je toestel? Bekijk dan eerst onderstaande tips.

  • Oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen
    • Zet je toestel uit en aan.
    • Controleer of je voldoende bereik hebt.
    • Controleer of je batterij voldoende opgeladen is. Gaat je batterij snel leeg? Dan is je batterij niet defect. De batterijduur is afhankelijk van je toestel en van je gebruik. Bekijk onze tips op de pagina Batterij snel leeg.
    • Werken diensten zoals mobiel internet niet? Ga naar de Toestelhulp om je instellingen te controleren.
    • Controleer of je simkaart goed werkt in een ander toestel. Is dit niet zo, dan is je simkaart waarschijnlijk defect. Bestel een nieuwe simkaart.
    • Zet je toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Let op! Maak een back-up om te voorkomen dat je gegevens verloren gaan. Kijk in de handleiding van je toestel als je niet weet hoe dit moet.

2 - Bekijk de voorwaarden en kosten

Als je garantie hebt op het defect van je toestel, wordt je toestel kosteloos gerepareerd. Lees de informatie over voorwaarden en kosten goed door voordat je het toestel laat repareren.

  • Voorwaarden voor garantie

    Een defect valt binnen garantie als aan een aantal voorwaarden is voldaan:

    • De garantie geldt alleen als we het toestel of de dongel binnen de garantietermijn hebben ontvangen.
    • De garantie geldt voor telefoon, dongel, batterij en oplader. De garantie geldt niet voor overige producten en accessoires.
    • De garantie geldt alleen als je een kopie van de aankoopbon of pakbon meestuurt.
    • De garantie geldt niet als het defect het gevolg is van onjuist gebruik, bijvoorbeeld als je het toestel onvoorzichtig, ondeskundig of niet volgens de voorschriften hebt gebruikt.
    • De garantie op een defecte batterij geldt alleen als je ook het toestel meestuurt voor reparatie.

    Garantietermijn

    Onderdeel
    Garantietermijn
    Toestel
    2 jaar
    Tweedehands toestel van Telfort
    3 maanden
    Apple Certified Pre Owned toestel
    1 jaar
    Dongel
    2 jaar
    Batterij
    6 maanden
    Oplader
    6 maanden

  • Reparatiekosten

    • Heb je garantie op het defect van je toestel? Dan betaal je geen kosten voor de reparatie.
    • Heb je Toestelservice voor Schade, en valt het defect niet onder garantie? Dan betaal je een eigen risico.
    • Heb je geen Toestelservice voor Schade, en valt het defect niet onder garantie? We laten je dan vooraf weten wat de reparatiekosten zijn, zodat je kunt beslissen of je je telefoon voor die prijs wilt laten repareren. Als je ervoor kiest om je toestel niet te laten repareren, betaal je onderzoekskosten à 36,30. Je betaalt ook onderzoekskosten à 36,30 als het toestel niet meer gerepareerd kan worden.
    • Je betaalt de reparatiekosten of onderzoekskosten via iDeal aan onze reparatiepartner Teleplan.

3 - Meld je toestel aan voor reparatie

  • Lever je telefoon in in een Telfort winkel

    1 - Maak uw toestel klaar om in te leveren

    1. Maak een back-up van je gegevens. De gegevens op je toestel gaan verloren bij reparatie. We adviseren je om zelf een back-up van je gegevens te maken. Zo voorkom je dat je gegevens kwijtraakt. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van je toestel of de Toestelhulp.
    2. Hef de blokkering van je toestel op. Smartphones kunnen zo ingesteld worden dat anderen je toestel niet kunnen gebruiken. Dit helpt om misbruik na verlies of diefstal te voorkomen. Heb je je toestel geblokkeerd of een slotcode ingesteld? Hef de blokkering op of zet de slotcode uit, zodat de reparateur je toestel kan repareren.
      Let op! Als je het toestel inleveren zonder de blokkade op te heffen, kunnen we je toestel niet repareren. We brengen dan onderzoekskosten in rekening.
    3. Zet de activeringsvergrendeling uit (alleen voor Apple iPhone). Heb je een iPhone met iOS7 of nieuwer, en heb je Zoek mijn iPhone (Find my iPhone) ingeschakeld? Zet dan Zoek mijn iPhone uit voordat je het toestel inlevert of opstuurt. De Telfort reparatieservice kan je toestel niet accepteren als Zoek mijn iPhone aanstaat. Zet Zoek mijn iPhone uit via de instellingen van je toestel (via Settings > iCloud), of ga naar de iCloud website.
      Let op! Als je het toestel inleveren zonder de blokkade op te heffen, kunnen we je toestel niet repareren. We brengen dan onderzoekskosten in rekening.

    2 - Ga naar een Telfort winkel

    Ga met het defecte toestel of de dongel en de aankoopnota of pakbon naar een Telfort winkel bij je in de buurt. Telfort streeft ernaar om je toestel binnen 2 weken gerepareerd retour te sturen. Je krijgt een ontvangstbewijs en een reparatienummer. Met het reparatienummer kun je online de status van je reparatie volgen.

    Zoek een Telfort winkel bij je in de buurt.

  • Stuur je telefoon op via de post

    Let op: Heb je bij je abonnement Toestelservice Schade of Toestelservice Schade, Verlies & Diefstal genomen? Stuur je toestel niet op, maar lever je toestel dan in bij een Telfort winkel.

    1 - Vul het reparatieformulier in

    1. Meld je reparatie aan via reparatie.telfort.nl. Lees eerst de voorwaarden goed door.
    2. Print het formulier en zet je handtekening.
    3. Noteer het reparatienummer of maak een kopie van het formulier.

    2 - Maak het toestel klaar voor verzending

    1. Maak een back-up van je gegevens.
      De gegevens op je toestel gaan verloren bij reparatie. We adviseren je om zelf een back-up van je gegevens te maken. Zo voorkom je dat je gegevens kwijtraakt. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van je toestel of de Toestelhulp.
    2. Hef de blokkering van je toestel op.
      Smartphones kunnen zo ingesteld worden dat anderen je toestel niet kunnen gebruiken. Dit helpt om misbruik na verlies of diefstal te voorkomen. Heb je je toestel geblokkeerd of een slotcode ingesteld? Hef de blokkering op of zet de slotcode uit, zodat de reparateur je toestel kan repareren.
      Let op! Als je het toestel inleveren zonder de blokkade op te heffen, kunnen we je toestel niet repareren. We brengen dan onderzoekskosten in rekening
    3. Zet de activeringsvergrendeling uit (alleen voor Apple iPhone).
      Heb je een iPhone met iOS7 of nieuwer, en heb je Zoek mijn iPhone (Find my iPhone) ingeschakeld? Zet dan Zoek mijn iPhone uit voordat je het toestel inlevert of opstuurt. De Telfort reparatieservice kan je toestel niet accepteren als Zoek mijn iPhone aanstaat. Zet Zoek mijn iPhone uit via de instellingen van je toestel (via Settings > iCloud), of ga naar de iCloud website.
      Let op! Als je het toestel inleveren zonder de blokkade op te heffen, kunnen we je toestel niet repareren. We brengen dan onderzoekskosten in rekening.
    4. Verwijder de simkaart. Verwijder losse onderdelen die niet gerepareerd hoeven te worden, zoals geheugenkaart, batterij en batterijdeksel.
    5. Pak het toestel goed in. Wikkel het reparatieformulier om het toestel en bevestig dit eventueel met een elastiekje.

    3 - Stuur het toestel op

    1. Ga binnen 14 dagen naar het postkantoor.
      Verstuur toestel, reparatieformulier en kopie aankoopnota of pakbon naar het volgende adres:
      Post retouren Teleplan Antwoordnummer 10245 2700 VB Zoetermeer
      Je betaalt hiervoor geen verzendkosten.
    2. Vraag op het postkantoor om een afleverbewijs of verzendbewijs. Bewaar dit bewijs zorgvuldig.

    We streven ernaar binnen 2 weken het gerepareerde toestel of de dongel retour te sturen. Je kunt online de status van de reparatie bekijken.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: