Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Reparatie van je leasetoestel

Vervelend dat je toestel niet goed werkt. We helpen je graag om het probleem op te lossen.

Vanaf 1 december 2016 stopt Telfort met ToestelLease. Vanaf 1 januari 2017 vervalt ook de Toestelservice.

Let op! Heb je geen leasetoestel, bekijk dan de instructie voor reparatie van je eigen telefoon.

1 - Bekijk de oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen

Zie je geen grote schade aan de buitenkant van je toestel? Bekijk dan eerst onderstaande tips.

  • Oplossingen voor veelvoorkomende toestelproblemen
    • Zet je toestel uit en aan.
    • Controleer of je voldoende bereik hebt.
    • Controleer of je batterij voldoende opgeladen is. Gaat je batterij snel leeg? Dan is je batterij niet defect. De batterijduur is afhankelijk van je toestel en van je gebruik. Bekijk onze tips op de pagina Batterij snel leeg.
    • Werken diensten zoals mobiel internet niet? Ga naar de Toestelhulp om je instellingen te controleren.
    • Controleer of je simkaart goed werkt in een ander toestel. Is dit niet zo, dan is je simkaart waarschijnlijk defect. Bestel een nieuwe simkaart.
    • Zet je toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Let op! Maak een back-up om te voorkomen dat je gegevens verloren gaan. Kijk in de handleiding van je toestel als je niet weet hoe dit moet.

2 - Meld je leasetoestel aan voor reparatie - stopt 1 januari 2017

  • Bekijk de voorwaarden en kosten

    Bij een abonnement met ToestelLease zit standaard de Basisservice voor Toestellease. Heb je bij de start van je abonnement gekozen voor de Aanvullende Toestelservice? Dan heb je extra dekking bij schade. Bekijk hieronder de voorwaarden en kosten die voor jouw abonnement gelden.

    Basisservice voor Toestellease: voorwaarden en kosten



    • Is je toestel defect, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze reparatiedienst probeert dan samen met jou het probleem op te lossen. Lukt dit niet? Dan halen we je toestel op, en krijg je tijdelijk een toestel waarmee je weer kunt bellen en internetten.
    • We repareren niet zonder kosten als de schade het gevolg is van brand of aan jou toe te rekenen schade (bijvoorbeeld water-, val- en drukschade). We laten je dan vooraf weten wat de reparatiekosten zijn, zodat je kunt beslissen of je je telefoon voor die prijs wilt laten repareren.
    • Je kunt een reparatie aanvragen voor je toestel en voor onderdelen die noodzakelijk zijn voor het gebruik van je toestel, zoals een batterij. Je kunt geen reparatie aanvragen voor onderdelen die niet noodzakelijk zijn, zoals een headset.
    • Je betaalt de reparatiekosten via iDeal aan onze reparatiepartner Teleplan.
    • Lees meer in de Aanvullende Voorwaarden Toestelservice.

    Aanvullende Toestelservice: voorwaarden en kosten

    Is je toestel defect, en heb je de Aanvullende Toestelservice voor Toestellease? Dan repareren we je toestel zonder kosten. Je betaalt wel een eigen risico.



    Let op! Er zijn een paar uitzonderingen:

    • We repareren niet zonder kosten als de schade het gevolg is van reparatie, bewerking of reiniging door anderen dan Telfort. We laten je dan vooraf weten wat de reparatiekosten zijn, zodat je kunt beslissen of je je telefoon voor die prijs wilt laten repareren.
    • Je kunt een reparatie aanvragen voor je toestel en voor onderdelen die noodzakelijk zijn voor het gebruik van je toestel, zoals een batterij. Je kunt geen reparatie aanvragen voor onderdelen die niet noodzakelijk zijn, zoals een headset.
    • Lees meer in de Aanvullende Voorwaarden Toestelservice.

  • Meld je leasetoestel aan voor reparatie

    Neem contact op met de klantenservice via 0900-9596 (0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten) om de reparatie aan te melden.

    Kan de klantenservice je probleem niet oplossen? Dan sturen we iemand bij je langs om het toestel om te wisselen voor een tijdelijk vervangend toestel. We streven ernaar om het toestel binnen 24 uur om te komen wisselen. We nemen je defecte toestel mee.

  • Maak je toestel klaar voor reparatie

    Heb je met de klantenservice een afspraak gemaakt voor het ophalen van je defecte toestel? Volg onderstaande stappen om je toestel gereed te maken voor reparatie.

    1 - Maak een back-up van je gegevens

    De gegevens op je toestel gaan verloren bij reparatie. We adviseren je om zelf een back-up van je gegevens te maken. Zo voorkom je dat je gegevens kwijtraakt. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding van je toestel of de Toestelhulp.


    2 - Hef de blokkering van je toestel op

    Smartphones kunnen zo ingesteld worden dat anderen je toestel niet kunnen gebruiken. Dit helpt om misbruik na verlies of diefstal te voorkomen. Heb je je toestel geblokkeerd of een slotcode ingesteld? Hef de blokkering op of zet de slotcode uit, zodat de reparateur je toestel kan repareren.


    3 - Zet de activeringsvergrendeling uit (alleen voor Apple iPhone)

    Heb je een iPhone met iOS7 of nieuwer, en heb je Zoek mijn iPhone (Find my iPhone) ingeschakeld? Zet dan Zoek mijn iPhone uit voordat je het toestel inlevert of opstuurt. De Telfort reparatieservice kan je toestel niet accepteren als Zoek mijn iPhone aanstaat. Zet Zoek mijn iPhone uit via de instellingen van je toestel (via Settings > iCloud), of ga naar de iCloud website.


    4 - Verwijder de simkaart en andere losse onderdelen

    Verwijder de simkaart. Verwijder losse onderdelen die niet gerepareerd hoeven te worden, zoals geheugenkaart, batterij en batterijdeksel.

    Als je de simkaart of geheugenkaart meestuurt, zal deze verwijderd worden.

  • We repareren je toestel
    • We streven er naar om je toestel binnen 2 weken te repareren.
    • Als het toestel is gerepareerd, ontvang je een e-mail en een sms. Daarin staat een link en een wachtwoord waarmee je een bezorgafspraak kunt maken. Een koerier komt dan bij je langs om het gerepareerde toestel te bezorgen en het vervangend toestel op te halen.
    • Kunnen wij je toestel niet repareren? Dan mag je het vervangend toestel houden tot het einde van je contract. Je kunt uiteraard ook in plaats daarvan het beschadigde toestel terug krijgen.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: