Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Simkaart activeren

Simkaart activeren werkt anders voor nieuwe klanten dan voor bestaande klanten met een nieuwe simkaart van Telfort Mobiel. Kies hieronder welke situatie voor jou van toepassing is:

1. Ik ben net klant geworden

In de meeste gevallen hoef je de simkaart niet zelf te activeren. Activeer alleen je nieuwe simkaart in onderstaande gevallen:

  • Heb je een Sim Only abonnement besteld?

    Heb je een nieuw Sim Only abonnement besteld? Activeren doe je zo:

    1. Zet contacten opgeslagen op je oude simkaart over op je toestel, voordat je de nieuwe simkaart activeert. Bekijk hoe het moet.
      Kies in de toestelhulp voor jouw telefoon. Kijk vervolgens onder het kopje 'Instructies en handleidingen' bij 'Contacten en data'.
    2. Ga naar Simkaart activeren
    3. Voer het simkaartnummer in.
      Het simkaartnummer staat op de simkaart en bestaat uit 13 cijfers.
    4. Voer de activatiecode in.
      De activatiecode heb je per e-mail ontvangen in de orderbevestiging na het plaatsen van je bestelling.
      Activatiecode kwijt? Vraag een nieuwe activatiecode aan. Je ontvangt de activatiecode binnen enkele minuten.
    5. Klik op 'Verder' om de simkaart te activeren.
    6. Betaal 1 cent via iDeal.
      Deze betaling is nodig om je rekeningnummer te controleren. Heb je via telfort.nl besteld en toen al een betaling gedaan? Dan hoef je dit niet opnieuw te doen.
    7. Zet je toestel uit en aan.
      Je simkaart wordt binnen 24 uur geactiveerd.

    Nieuwe klant? Activeer je simkaart!

  • Heb je een prepaid simkaart besteld?
    1. Bel gratis naar 1244 en volg de stappen in het menu.
    2. Zet je toestel uit en aan.
      Je simkaart wordt binnen een uur geactiveerd.

2. Ik ben al langer klant van Telfort Mobiel

Als je een vervangende simkaart of nieuwe simkaart bij verlengen hebt ontvangen, moet je de simkaart nog activeren. Dit kan je direct doen.

Als je je abonnement verlengt, krijg je een gratis nieuwe simkaart. Deze simkaart is minder storingsgevoelig en geschikt voor nieuwe diensten zoals 4G. We raden je daarom aan om deze nieuwe simkaart te activeren en in je telefoon te plaatsen.

  • Vervangende simkaart aangevraagd of nieuwe simkaart gekregen
    1. Zet contacten opgeslagen op je oude simkaart over op je toestel, voordat je de nieuwe simkaart activeert. Bekijk hoe het moet.
      Kies in de toestelhulp voor jouw telefoon. Kijk vervolgens onder het kopje 'Instructies en handleidingen' bij 'Contacten en data'.
    2. Ga naar Simkaart activeren in Mijn Telfort
    3. Voer het simkaartnummer in van de nieuwe simkaart.
      Het nummer staat op de simkaart en bestaat uit 13 cijfers.
    4. Klik op de knop Activeer.
    5. Zet je toestel uit en aan.
      Je simkaart wordt binnen een uur geactiveerd.

    Al langer klant? Activeer je simkaart!

Video: hoe activeer ik mijn Telfort simkaart?

Bekijk je liever een video om je stap voor stap je simkaart te activeren? Als je je telefoon en simkaart bij de hand hebt, kun je met behulp van onderstaande instructievideo je simkaart activeren.

Je kunt de video op elk gewenst moment pauzeren en weer starten met de afspeelbediening links onderin.


Extra vragen

  • Waar vind ik mijn simkaartnummer?

    Je simkaartnummer staat op de simkaart. Het simkaartnummer bestaat uit 13 cijfers. Je kunt je simkaartnummer ook opzoeken in Mijn Telfort of in je smartphone.

    Simkaartnummer opzoeken

  • Waar vind ik mijn activatiecode?

    Je hebt alleen een activatiecode nodig als je een nieuwe Sim Only hebt besteld. Je hebt de activatiecode per e-mail ontvangen in de orderbevestiging na het plaatsen van je bestelling. Na het plaatsen van de bestelling stond de activatiecode ook op de bedankpagina. Je kon de activatiecode daar downloaden als PDF, of doorsturen naar een ander emailadres.

    Activatiecode kwijt?

    Vraag dan een nieuwe activatiecode aan. We sturen de nieuwe activatiecode naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling. Je ontvangt de activatiecode binnen enkele minuten.

    Nieuwe activatiecode aanvragen

  • Ik kan nog niet bellen na activatie van mijn simkaart. Wat nu?

    Je simkaart wordt binnen een uur geactiveerd. Kun je dan nog niet bellen? Doe dan het volgende:

    • Zet je toestel uit en aan.
    • Laat je toestel handmatig het KPN-netwerk selecteren. Weet je niet hoe je je toestel een netwerk kunt laten selecteren? Ga naar Toestelhulp, selecteer je toestel, en kies voor 'Buitenland'.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: