Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Simkaart activeren

Simkaart activeren werkt anders voor mensen die al langer klant zijn van Telfort dan voor mensen die net Telfort klant zijn geworden. Kies hieronder welke situatie voor jou van toepassing is:

Ik ben al langer klant van Telfort:

  1. Contacten op je oude simkaart zet je eenvoudig over naar je nieuwe simkaart. Je vindt een stap voor stap uitleg in de toestelhulp
  2. Activeer je simkaart binnen Mijn Telfort via de button hieronder. Je hebt alleen het nummer van je nieuwe simkaart nodig. Die staat op de achterkant van het kaartje

Al langer klant? Activeer je simkaart!

Ik ben net Telfort klant geworden:

Sim only abonnement besteld

  1. Contacten op je oude simkaart zet je eenvoudig over naar je nieuwe simkaart
  2. Je vindt een stap voor stap uitleg in de toestelhulp
  3. Activeer je simkaart via de button hieronder

Je hebt nodig:

  • Je nieuwe simkaart
  • De activatiecode die je per e-mail hebt ontvangen
  • Je rekeningnummer

Net klant? Activeer je simkaart!

Prepaid simkaart besteld

Bel gratis naar 1244 en volg de stappen in het menu.

  1. Zet je toestel uit en aan
  2. Je simkaart wordt binnen een uur geactiveerd

Heb je een vervangende prepaid simkaart besteld? Dan mag je op 'al langer klant' klikken.


Heb je een abonnement met telefoon besteld? Dan activeren we je nieuwe simkaart op het moment dat je de telefoon aan de deur ontvangt. Je hoeft 'm dus niet online te activeren.


Extra informatie

Waar vind ik mijn simkaartnummer?

Je simkaartnummer staat op de simkaart. Het simkaartnummer bestaat uit 13 cijfers. Je kunt je simkaartnummer ook opzoeken in Mijn Telfort of in je smartphone.

Simkaartnummer opzoeken

Waar vind ik mijn activatiecode?

Je hebt alleen een activatiecode nodig als je een nieuwe Sim Only hebt besteld. Je hebt de activatiecode per e-mail ontvangen in de orderbevestiging na het plaatsen van je bestelling. Na het plaatsen van de bestelling stond de activatiecode ook op de bedankpagina. Je kon de activatiecode daar downloaden als PDF, of doorsturen naar een ander emailadres.

Activatiecode kwijt?

Vraag dan een nieuwe activatiecode aan. We sturen de nieuwe activatiecode naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling. Je ontvangt de activatiecode binnen enkele minuten.

Nieuwe activatiecode aanvragen

Ik kan nog niet bellen na de activatie van mijn simkaart. Wat nu?

  • Zet je toestel uit en aan
  • Selecteer handmatig het KPN-netwerk. Weet je niet hoe je je toestel een netwerk kunt laten selecteren? Ga naar Toestelhulp, selecteer je toestel, en kies voor 'Buitenland'

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: