Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Simkaart wordt niet geaccepteerd

Wordt je simkaart niet geaccepteerd als je deze in je telefoon plaatst? Controleer dan de onderstaande mogelijke oorzaken en bijhorende oplossingen:

  • Je gebruikt de verkeerde simkaart.
    Ben je overgestapt van een andere aanbieder naar Telfort? Stop dan de simkaart van Telfort in je toestel. Heb je een nieuwe simkaart gekregen omdat je oude simkaart verloren, gestolen of kapot is? Stop dan de nieuwe simkaart in je telefoon.
  • De simkaart is nog niet geactiveerd.
    Activeer de simkaart. Bekijk de uitleg over simkaart activeren.
  • De telefoon is beveiligd met een simlock.
    Is je telefoon van Telfort? Dan kun je de unlockcodes opvragen bij Telfort. Heb je je telefoon gekregen via een andere telecomaanbieder? Vraag dan bij die aanbieder de unlockcode aan.
  • De simkaart is verkeerd geplaatst.
    Plaats de simkaart op de juiste manier in de telefoon. Kijk in de handleiding van je toestel als je niet weet hoe dat moet.
  • De simkaart zit niet goed vast in de houder.
    Klik de simkaart goed vast in telefoon.
  • De simkaart is vuil.
    Maak de simkaart schoon met een droog doekje en plaats deze opnieuw in de houder.
  • De simkaart past niet in de telefoon.
    Heb je een ander formaat nodig, bijvoorbeeld een microsim? Bestel een nieuwe simkaart.
  • De simkaart is defect.
    Probeer of je simkaart het wel doet in een andere telefoon. Doet je simkaart het ook niet in een andere telefoon, dan is je simkaart mogelijk defect. In dat geval kun je een nieuwe simkaart bestellen.

Is je probleem nog niet opgelost? Laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

Naar het forum

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: