Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Sms versturen of ontvangen lukt niet

    1. Controleer het nummer van de berichtencentrale
    2. Let op! Deze instellingen zijn alleen van belang voor het verzenden en niet voor ontvangen van sms.


      1. Ga in het menu van je telefoon naar de berichtinstellingen. Kun je de berichtinstellingen niet vinden? Kijk in de handleiding van je telefoon.
      2. Wijzig het nummer van de berichtencentrale of sms-centrale in : +31626000230.

      Staat het nummer van de berichtencentrale al correct in je telefoon?

      1. Wijzig het nummer in een fout nummer.
      2. Sla het foute nummer op.
      3. Sla het juiste nummer weer op.

    1. Controleer de overige berichtinstellingen

    2. Let op! Deze instellingen zijn alleen van belang voor het verzenden en niet voor ontvangen van sms.


      1. Ga in het menu van je telefoon naar de berichtinstellingen. Kun je de berichtinstellingen niet vinden? Kijk in de handleiding van jou telefoon.
      2. Wijzig het berichtentype in: tekst of standaard.
      3. Zet 'antwoord via zelfde centrale' of 'antwoordpad' uit.

    1. Verwijder berichten uit je telefoon
    2. Wis berichten zodat er geheugen vrijkomt om berichten te kunnen verzenden. Verwijder ontvangen en verzonden sms'jes, mms'jes en foto's.

    1. Verwijder telefoonblokkades
    2. Heb je sms ooit geblokkeerd in Mijn Telfort? Ga dan naar Mijn Telfort om de blokkade te verwijderen.

Overige problemen met sms

  • Ik kan niet direct reageren op een sms

    Je ontvangt een sms, en direct antwoorden op deze sms lukt niet. Je kunt alleen antwoorden door een nieuw bericht aan te maken. Oplossing:

    1. Neem contact op met de persoon op wiens sms je niet direct kunt reageren.
    2. Vraag die persoon om de optie 'antwoord via dezelfde centrale' of 'antwoordpad' uit te zetten. Deze optie staat in het menu van het toestel bij de berichtinstellingen.

  • Sms'en naar servicenummer (bijvoorbeeld 1255) lukt niet

    Lukt het niet om te sms’en naar een servicenummer? Controleer dan of sms’en naar servicenummers (premium sms) geblokkeerd is in je toestel. Kijk hiervoor in de handleiding van je toestel. Heb je in het verleden betaalde sms-diensten volledig geblokkeerd, en wil je weer kunnen sms’en naar servicenummers? Ga dan naar de website van Payinfo om de blokkade op te heffen.

Probleem nog niet opgelost?

Is je probleem nog niet opgelost? Laat een berichtje achter op het forum met een duidelijke omschrijving van het probleem. Het webcareteam en enthousiaste Telfort-klanten helpen je graag verder.

Naar het forum

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: