Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Telefoon kwijt of gestolen


Vervelend dat je toestel kwijt of gestolen is! Het is belangrijk om te voorkomen dat iemand misbruik of hoge kosten kan maken met je toestel. Daarnaast wil je natuurlijk weer snel kunnen bellen en internetten.

    1. Maak je telefoon waardeloos voor dieven
    2. De meeste smartphones hebben anti-diefstal functies. Als het goed is, heb je deze functie aangezet toen je je telefoon in gebruik nam. Log via het internet in op het account van je toestel. Je kunt je toestel dan terugvinden, blokkeren en/ of persoonlijke gegevens wissen. Zo kan de dief je telefoon niet meer gebruiken.


    1. Blokkeer je simkaart
    2. Je hebt nu je telefoon geblokkeerd, maar nog niet je simkaart. Doe dat ook om hoge kosten en misbruik te voorkomen.

      • Blokkeer zelf direct je simkaart via Mijn Telfort
      • Of bel de klantenservice op 0900 9596 (hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten). Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week je toestel blokkeren via het keuzemenu van 0900-9596. Vanuit het buitenland kun je ons bereiken op +31887650200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.
    1. Doe aangifte
    2. Meld verlies bij de gemeente en diefstal bij de politie.

      • Meld verlies van je toestel via de website Verloren of Gevonden of bij de gemeente.
      • Doe bij de politie aangifte van diefstal van je toestel. De politie zal mogelijk vragen om het IMEI-nummer van je toestel.
        Is je toestel gestolen in het buitenland? Doe dan daar ter plekke aangifte bij de politie.
      • Heb je de functie 'Vind mijn toestel' aangezet in je toestel? Zoek de locatie van je toestel op, en geef de locatie door aan de politie.

      IMEI-nummer opzoeken

      Je kunt het IMEI-nummer van je toestel op 2 manieren terugvinden:

      • Zoek het IMEI-nummer op in Mijn Telfort.
      • Kijk op de verpakking van je toestel.

    1. Nieuw toestel
    2. Je wil natuurlijk weer zo snel mogelijk bereikbaar zijn. Kies de situatie die op jou van toepassing is:


      • Sim Only

        Je kunt je Sim Only contract omzetten naar een abonnement met toestel. Je krijgt dan direct een nieuw toestel. Wil je je Sim Only niet omzetten naar een abonnement met toestel? Koop dan zelf een nieuw toestel. Het toestel moet simlockvrij zijn en geschikt voor simkaarten van Telfort. Via Mijn Telfort kun je een nieuwe simkaart bestellen. Je behoudt automatisch je oude nummer.


        Lees meer over van Sim Only naar abonnement met toestel


        Nieuwe simkaart aanvragen in Mijn Telfort

      • Abonnement met toestel

        Loopt je abonnement over 4 maanden af of is het al afgelopen? Je kunt je abonnement gratis verlengen vanaf 4 maanden vóór het einde van je contract. Je krijgt dan direct een nieuw toestel. Loopt je abonnement nog 4 maanden of langer? Koop dan zelf een nieuw toestel. Het toestel moet simlockvrij zijn en geschikt voor simkaarten van Telfort. Via Mijn Telfort kun je een nieuwe simkaart bestellen. Je behoudt automatisch je oude nummer.


        Lees meer over abonnement verlengen

      • Prepaid

        Je kunt je prepaid omzetten naar een abonnement met toestel. Je krijgt dan direct een nieuw toestel. Wil je prepaid niet omzetten naar een abonnement met toestel? Koop dan zelf een nieuw toestel. Het toestel moet simlockvrij zijn en geschikt voor simkaarten van Telfort. Via Mijn Telfort kun je een nieuwe simkaart bestellen. Je behoudt automatisch je oude nummer.


        Lees meer over de overstap van prepaid naar abonnement

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: