Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Telefoon kwijt of gestolen

Vervelend dat je toestel kwijt of gestolen is! Het is belangrijk om te voorkomen dat iemand misbruik of hoge kosten kan maken met je toestel. Daarnaast wil je natuurlijk weer snel kunnen bellen en internetten.

Let op! Dit antwoord geldt niet voor abonnementen met een leasetoestel (abonnementen met toestel, gestart tussen 16 april 2012 en 4 mei 2014).

Leasetoestel kwijt of gestolen.



1 - Maak je telefoon waardeloos voor dieven

De meeste smartphones hebben anti-diefstal functies voor het op afstand terugvinden, wissen en blokkeren van je toestel. Als het goed is, heb je die functie al een keer aangezet. Log via internet in op het account van je toestel. Je kunt je toestel dan terugvinden, blokkeren en/of persoonlijke gegevens wissen. Zo kan de dief je telefoon niet meer gebruiken.


Smartphone blokkeren en beveiligen



2 - Blokkeer je toestel

Blokkeer direct je toestel. Zo voorkom je hoge kosten en misbruik van je simkaart.

  • Blokkeer zelf direct je simkaart via Mijn Telfort
  • Of bel de klantenservice op 0900 9596 (0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten). Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week je toestel blokkeren via het keuzemenu van 0900-9596. Vanuit het buitenland kun je ons bereiken op +31887650200. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.


3 - Doe aangifte

Meld verlies bij de gemeente en diefstal bij de politie.

  • Doe bij de politie aangifte van diefstal van je toestel. De politie zal mogelijk vragen om het IMEI-nummer van je toestel.
    Is je toestel gestolen in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie in het buitenland.
  • Meld verlies van je toestel via de website Verloren of Gevonden of bij het gemeentehuis.
  • Heb je de functie Vind mijn toestel aangezet in je toestel? Zoek de locatie van je toestel op, en geef de locatie door aan de politie.


IMEI-nummer opzoeken

  • Zoek het IMEI-nummer op in Mijn Telfort.
  • Kijk op de verpakking van je toestel.


4 - Nieuw toestel

Kies de situatie die op jou van toepassing is:

  • Sim Only

    Je kunt je Sim Only contract omzetten naar een abonnement met toestel. Je krijgt dan direct een nieuw toestel. Wil je je Sim Only niet omzetten naar een abonnement met toestel? Koop zelf een nieuw toestel. Het toestel moet simlockvrij zijn en geschikt voor simkaarten van Telfort. Via Mijn Telfort kun je een nieuwe simkaart bestellen. Je behoudt automatisch je oude nummer.

    Lees meer over Sim Only omzetten naar abonnement met toestel

  • Abonnement met toestel (Toestelservice)

    Je hebt een abonnement met toestel (Toestelbundel) dat ingegaan is op of na 5 mei 2014 en hebt daarbij Toestelservice Schade, Verlies & Diefstal afgesloten?


    Download het claimformulier Verlies & diefstal:

    (pdf, 449 kB)


    Vul het gedownloade claimformulier Verlies & diefstal in en stuur het op naar Telfort. Stuur ook een kopie mee van het proces-verbaal of bewijs van vermissing. E-mail deze documenten naar verliesdiefstal@telfort.nl, of verstuur deze documenten per post naar Telfort:


    Klantenservice Telfort

    Postbus 13500

    9700 EG Groningen


    Telfort informeert je binnen 14 werkdagen per brief over de goedkeuring of afwijzing van je claim:

    • Claim wordt goedgekeurd: we sturen een waardebon naar je op. Je kunt deze waardebon in een Telfort winkel inwisselen voor een nieuw toestel dat gelijkwaardig is aan je oude toestel.
    • Claim wordt afgekeurd: je ontvangt hierover bericht. Abonnement met toestel (geen Toestelservice)
  • Abonnement met toestel (geen Toestelservice)

    Loopt je abonnement over 6 maanden af of is het al afgelopen? Je kunt je abonnement gratis verlengen vanaf 6 maanden vóór het einde van je contract. Je krijgt dan direct een nieuw toestel.Loopt je abonnement nog 6 maanden of langer? Koop zelf een nieuw toestel. Het toestel moet simlockvrij zijn en geschikt voor simkaarten van Telfort. Via Mijn Telfort kun je een nieuwe simkaart bestellen. Je behoudt automatisch je oude nummer.

    Lees meer over abonnement verlengen

  • Prepaid

    Je kunt je prepaid omzetten naar een abonnement met toestel. Je krijgt dan direct een nieuw toestel.Wil je prepaid niet omzetten naar een abonnement met toestel? Koop zelf een nieuw toestel. Het toestel moet simlockvrij zijn en geschikt voor simkaarten van Telfort. Via Mijn Telfort kun je een nieuwe simkaart bestellen. Je behoudt automatisch je oude nummer.

    Lees meer over de overstap van prepaid naar abonnement

Telfort blog

Ben je je smartphone kwijt? Bekijk onze tips voor het terugvinden van je iPhone of Android-toestel.

Lees artikel

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: