Vind het antwoord op je vraag

vind-antwoord_midden

Uitleg over mijn factuur voor Telfort Thuis


Je factuur voor Telfort Thuis


Elke maand sturen we een e-mail met het bedrag van je factuur. De details en de volledige factuur kan je vinden in Mijn Telfort. In de factuurmail staat ook de gebruikersnaam die je hebt, om in te kunnen loggen in Mijn Telfort. Heb je de e-mail niet ontvangen? Kijk dan eerst in de spam of bij de reclame in je e-mail programma. De afzender van de e-mail is noreply@telfort.nl.

Opbouw van de factuur

Je factuur is opgebouwd uit gebruikskosten en abonnementskosten. Je betaalt abonnementskosten altijd één maand vooruit. Is je abonnement al begonnen op het moment dat je de eerste factuur ontvangt? Je betaalt dan op de eerste factuur abonnementskosten voor de afgelopen periode, én abonnementskosten voor de komende maand.

Hieronder hebben we uitleg over de verschillende facturen op een rijtje gezet.


Maandelijkse factuur

Abonnementskosten

De abonnementskosten betaal je altijd 1 maand vooruit. De verbruikskosten betaal je aan het eind van de factuurperiode, omdat we dan pas weten welke films je hebt besteld en naar welke telefoonnummers je hebt gebeld.

Op de factuur zie je:

  • De naam van je pakket, de factuurperiode en het bedrag;
  • Extra pakketten, zoals een zenderpakket, een Vast Bellen abonnement of een extra tv-ontvanger.

Voorbeeld maandelijkse factuur


Factuur

Voorbeeld maandelijkse factuur met actiekorting

Factuur

Voorbeeld gratis Uitgebreid TV pakket op je factuur

Factuur

Verbruikskosten

Bij verbruikskosten zie je:

  • Voor Vast Bellen je Telfort telefoonnummer(s) en het totaalbedrag van de belkosten;
  • Het totaalbedrag van de bestelde films of series uit de Videoland videotheek.

CombiVoordeel

Op de factuur kun je het CombiVoordeel herkennen door de regel ‘CombiVoordeel’.

De 5,- kortinggratis FOX Sports Eredivisie en het gratis Pluspakket staan op de factuur van je Telfort Thuis abonnement (Internet, TV en Bellen). De 2x zoveel data op je mobiel vind je terug op je Telfort Mobiel factuur.

Het kan een dag duren voordat je extra data op je mobiel zichtbaar is in Mijn Telfort. We tellen de extra data op bij je bundel. Je verbruik kun je terugvinden bij Verbruik in Mijn Telfort of in de Mijn Telfort app.

Eerste factuur

Wanneer betaal ik mijn factuur?

De datum waarop je abonnement wordt opgeleverd door Telfort, is ook je factuurdatum. Dus als je internetabonnement op de 4e van de maand ingaat, dan maken we direct de eerste factuur voor je op. We sturen je een e-mail als je factuur klaarstaat. Je kunt de factuur dan bekijken in Mijn Telfort.


Je betaalt je factuur via automatische incasso. Ongeveer een week na de factuurdatum schrijven we het totaalbedrag af van je rekening.

Hoe krijg ik de factuur?

Je krijgt elke maand een e-mail dat je factuur klaarstaat in Mijn Telfort. In die e-mail staat ook je gebruikersnaam voor Mijn Telfort. Heb je de e-mail met de factuur niet ontvangen? Controleer dan de spam- of reclamepostbus van je e-mailprogramma. Je krijgt de factuur van noreply@telfort.nl

Wat staat er op mijn eerste factuur?

Abonnementskosten

De abonnementskosten betaal je altijd 1 maand vooruit. De verbruikskosten betaal je aan het eind van de factuurperiode, omdat we dan pas weten welke films je hebt besteld en naar welke telefoonnummers je hebt gebeld.

Op de factuur zie je:

  • De naam van je pakket, de factuurperiode en het bedrag;
  • Extra pakketten, zoals een zenderpakket, een Vast Bellen abonnement of een extra tv-ontvanger.

Voorbeeld eerste factuur

Factuur

Voorbeeld eerste factuur met actiekorting

Verbruikskosten

Bij verbruikskosten zie je:

  • Voor Vast Bellen je Telfort telefoonnummer(s) en het totaalbedrag van de belkosten;
  • Het totaalbedrag van de bestelde films of series uit de Videoland videotheek.

Eenmalige kosten

Op je factuur kunnen ook eenmalige kosten staan, zoals:

  • TV-verbindingsset;
  • Installatie door een monteur;
  • Activatiekosten;
  • Nummerbehoud.

Voorbeeld

Factuur

CombiVoordeel

Op de factuur kun je het CombiVoordeel herkennen door de regel ‘CombiVoordeel’.

De 5,- kortinggratis FOX Sports Eredivisie en het gratis Pluspakket staan op de factuur van je Telfort Thuis abonnement (Internet, TV en Bellen). De 2x zoveel data op je mobiel vind je terug op je Telfort Mobiel factuur.

Het kan een dag duren voordat je extra data op je mobiel zichtbaar is in Mijn Telfort. We tellen de extra data op bij je bundel. Je verbruik kun je terugvinden bij Verbruik in Mijn Telfort of in de Mijn Telfort app.

Factuur na wijziging

Je hebt een wijziging gedaan in de samenstelling van je abonnement. Dit betekent dat je volgende factuur een ander totaalbedrag heeft dan je gewend bent.

In de eerste maand dat je een tv-pakket aanzet, is de rekening vaak iets hoger dan je verwacht. Dat komt omdat je de kosten voor het filmpakket voor de huidige maand betaalt én de kosten voor de volgende maand vooruit betaalt. Vanaf de tweede maand betaal je de gewone prijs voor het pakket, omdat je dan alleen de kosten voor de volgende maand vooruit betaalt.


Voorbeeld van een wijziging op je factuur

Stel je neemt op 26 april een abonnement op een extra zenderpakket, bijvoorbeeld Film1. De maandelijkse telfokosten van Film1 zijn 15,50. En stel jouw factuurperiode loopt van de 14e van de maand tot en met de 13e van de volgende maand. Op je factuur van 14 mei zie je deze wijziging als volgt terug:

  • Film1 van 26 april – 13 mei: 8,75 (dit is voor de huidige maand)
  • Film1 van 14 mei – 13 juni: 15,50 (dit is vooraf voor de volgende maand)

Factuur hoger dan verwacht


Factuur hoger dan verwacht

Is je factuur hoger dan je had verwacht? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien heb je meer verbruikt dan normaal. Of zijn er eenmalige kosten in rekening gebracht.

Als de incasso mislukt is

Als de kosten hoger zijn dan normaal, mislukt de incasso wel eens. Dat hebben wij soms ook. Maar hoe moet je dan betalen? Als je incasso mislukt is, staat er in Mijn Telfort een iDEAL link voor je klaar, zodat je online kan betalen. Wij weten dan dat het jouw rekening is. Super simpel.

Met iDEAL betalen

Video: Is je factuur hoger dan normaal?


Meest voorkomende oorzaken

Je verbruik is hoger dan normaal

Verbruikskosten brengt Telfort achteraf in rekening. Wat noemen we verbruikskosten?

  • Belkosten, naar binnen- en buitenland en naar 0900 en andere betaalde nummers;
  • Bestelde films en series.

We weten natuurlijk pas achteraf hoeveel je gebeld hebt, of hoeveel films je hebt besteld. Het kan zijn dat je meer hebt gebeld dan gedacht, of dat je meer films hebt besteld. Dan kan je factuur opeens hoger uitvallen.

Bij de specificaties van je factuur in Mijn Telfort kun je je verbruikskosten inzien.

Je hebt je abonnement gewijzigd

Je betaalt bij Telfort je abonnementskosten altijd vooruit. Maar als je halverwege een factuurperiode je abonnement aanpast, als je bijvoorbeeld een zenderpakket toevoegt, dan kunnen we deze kosten alleen achteraf verrekenen. Op je eerstvolgende factuur staan dan de abonnementskosten voor afgelopen én voor de komende factuurperiode. Hierdoor kan je factuur hoger uitvallen dan verwacht.

Voorbeeld van een wijziging op je factuur

Stel je neemt op 26 april een abonnement op een extra zenderpakket, namelijk Film1. De maandkosten van Film1 zijn 15,50. En jouw factuurperiode loopt van de 14e van de maand tot en met de 13e van de volgende maand. Op je factuur van 14 mei zie je deze wijziging als volgt terug:

  • Film1 van 26 april – 13 mei: 8,75 (dit is dus de afrekening achteraf);
  • Film1 van 14 mei – 13 juni: 15,50 (dit is de vooruitbetaling voor de volgende maand).

Je hebt eenmalige kosten betaald

Is je eerste Telfort factuur hoger dan verwacht? Dat kan komen doordat we – afhankelijk van je bestelling – eenmalige kosten in rekening brengen op je eerste factuur.

Denk aan bijvoorbeeld aan activatiekosten of een TV-verbindingsset. Als je hebt gekozen voor installatie door een monteur, brengen we ook deze kosten op je eerste factuur in rekening.

Er is een actie afgelopen

Maakte je gebruik van een kortingsactie en is je factuur hoger dan verwacht? Dan kan het zijn dat de actie is afgelopen. Bij de specificaties op je factuur kun je zien of dit het geval is.

Let op! Gratis zenderpakketten zet Telfort niet automatisch stop aan het einde van een actieperiode. Je kunt het zenderpakket zelf uitzetten via Mijn Telfort.

Inzicht in je verbruikskosten

In Mijn Telfort kun je altijd je huidige verbruik inzien. Daarnaast vind je bij het kopje 'Facturen' het verbruik van vorige maanden.

Inloggen op Mijn Telfort

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: