Veiligheid


Om veilig te kunnen internetten is het belangrijk dat je weet wat de risico’s zijn en hoe je kunt voorkomen dat je online in een onveilige situatie terecht komt. Ook telefonisch kun je te maken krijgen met fraude. Hieronder vind je de meest voorkomende én actuele risico’s.

Vanaf 1 januari 2018 gaan we al onze mails versturen vanaf @telfort.com

Op dit moment mailen wij vanaf meerdere e-mailadressen. Vanaf 1 januari gaan we alleen nog maar mailen vanaf e-mailadressen die eindigen op @telfort.com, bijvoorbeeld nieuwsbrief@telfort.com of noreply@telfort.com. Daar zorgen we mee dat onze mails niet meer zomaar in je spam terechtkomen. Grote e-mailbedrijven zoals gmail, hotmail en outlook herkennen @telfort.com dan als een e-mailadres van Telfort.

En doordat je onze mails nu meteen herkent aan ons e-mailadres, zie je ook wanneer een mail niet van ons vandaan komt. Phishingmails kun je dan gemakkelijker herkennen. Zo maken we het veiliger en eenvoudiger.

Heb je Telfort Zakelijk? Het e-mailadres dat wij gebruiken zal dan eindigen op @telfortzakelijk.com.

Phishing

Heb je een valse e-mail gekregen of twijfel je of de e-mail wel echt van Telfort is? Het kan voorkomen dat je e-mail krijgt die van Telfort afkomstig lijkt te zijn, maar waar wij niet de afzender van zijn. Dat wordt ook wel phishing genoemd. Deze e-mails zijn dus vals en de echte afzenders proberen jouw persoonlijke gegevens te stelen, je geld over te laten maken of je computer te infecteren met een virus. Wij helpen je om deze valse e-mails te herkennen.

Internetveiligheid

Veilig telefoongebruik

Telefoonfraude


Meer informatie

Beveiligen tegen diefstal




Beveilig je smartphone

Veilig internetten op je telefoon




Veilig mobiel internetten