Vind het antwoord op je vraag

Selecteer het product waar je een vraag over hebt.

Verbruikslimiet mobiel internet in buitenland

In het buitenland geldt een verbruikslimiet voor mobiel internet van € 60,50 (inclusief btw). De verbruikslimiet staat standaard aan. Je kunt de limiet zelf uitzetten en weer aanzetten. Als je de limiet uitzet, dan wordt deze automatisch weer aangezet na het ontvangen van twee facturen.

Verbruikslimiet aanzetten of uitzetten

Je kunt de verbruikslimiet zelf aan- en uitzetten via sms of via Mijn Telfort. De wijziging gaat direct in.

Wijziging
Sms-tekst
Sms naar
Limiet aanzetten
AAN
1277
Limiet uitzetten (tot start volgende factuurmaand)
DOORGAAN
1277
Limiet uitzetten (tot einde volgende factuurmaand)
UIT
1277

Je kunt de verbruikslimiet ook aan- en (tijdelijk) uitzetten door gratis te bellen naar 0800-4444444 (vanuit het buitenland +31626001277).

Veelgestelde vragen

  • In welke landen werkt de verbruikslimiet?

    De verbruikslimiet werkt in alle landen behalve in Nederland.

    Let op! In sommige landen wordt mobiel internet voor buitenlandse providers nog niet ondersteund. In deze landen is de verbruikslimiet niet beschikbaar.
  • Kan ik ook een ander bedrag als verbruikslimiet instellen?
    Nee, dit is niet mogelijk. De limiet is maximaal € 60,50 (incl. btw) voor zowel binnen de EU als buiten de EU.
  • Kan ik zien of ik de limiet al bijna bereikt heb?

    Nee, dit is niet mogelijk. Je ontvangt wel een sms als je 80% van de limiet verbruikt hebt. Houd er ook rekening mee dat mobiel internet in het buitenland duur is. Je hebt de limiet dus al snel bereikt.

  • Wat gebeurt er als ik de limiet bereikt heb?

    Als de limiet aanstaat en je hebt deze bereikt, dan ontvang je een sms en wordt je verbinding met mobiel internet meteen verbroken. Je kunt de limiet altijd weer uitzetten door UIT te sms’en naar 1277 of bel naar 0800-444 4444 (vanuit het buitenland +31626001277). Je kunt vanaf dat moment weer  gebruikmaken van mobiel internet tot het einde van de volgende factuurmaand. Dan wordt het limiet automatisch weer aangezet.

  • Wat gebeurt er als ik door verschillende landen reis?

    De verbruikslimiet blijft op € 60,50 (incl. btw) per factuurperiode staan, ongeacht door hoeveel landen je in reist. Als je bijvoorbeeld eerst een week in Frankrijk bent en daar voor € 20,00 mobiel internet hebt gebruikt en je daarna een week naar de Verenigde Staten gaat (in dezelfde factuurperiode), kun je daar nog voor € 40,50 mobiel internet gebruiken. De teller gaat dus niet opnieuw lopen.

  • Kan ik iets over de verbruikslimiet zien op mijn factuur?

    Ja, op je factuur wordt ‘MB gebruik in het buitenland met verbruikslimiet’ gefactureerd als de limiet aanstaat. Als de verbruikslimiet uitstaat, vind je ‘MB gebruik in het buitenland’ op je factuur.

  • Werkt de limiet ook met terugwerkende kracht?
    Nee, de teller gaat lopen op het moment dat je de limiet aan zet. Hierbij wordt geen rekening gehouden met eerder verbruik.
  • Kan ik mobiel internet in het buitenland ook helemaal uitzetten?

    Je kunt mobiel internet in het buitenland uitzetten in je toestel. Ga hiervoor in je toestel naar Instellingen en zet dataroaming of gegevensroaming uit. Kijk in de handleiding van je toestel als je niet weet hoe dit moet.

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem dan op één van de volgende manieren contact met ons op: